Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik wil mijn Enphase accesspoint (van mijn zonnepanelen) op mijn Wifi aansluiten. Dit lukt niet. Ik verbind met het wifi netwerk van de Enphase via mijn telefoon, ga naar het Enphase accesspoint via de browser, zie mijn wifi netwerk naam, en om te koppelen, probeer ik daar op mijn wifi netwerk in te loggen, maar dat eindigt steeds met een foutmelding: "Kan geen verbinding maken."

Ik heb een Fritzbox router 7360.

Is er iets dat ik moet wijzigen in de router, omdat dit geblokkeerd wordt? Nieuwe apparaten op mijn Wifi zijn toegestaan.

Harry

Beste antwoord (via harrydas op 10-05-2023 23:02)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
heb je het ook al geprobeert met de wps buttons?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Gebruikt jouw wifi netwerk soms WPA2/AES?
Dat wordt niet ondersteund door die Emphase.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
Het gebruikt WPA+WPA2.

Wat daar aan te doen?

Er is ook nog WPA2(TKIP) en WPA2(CCMP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat zou moeten werken.
Heb je voldoende wifi bereik om je router te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
Ja, dat werkt met andere apparaten van dezelfde plek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het kan zijn dat het op andere apparaten alleen op de 2,4Ghz band werkt (die heeft meer bereik) en dat die enphase een 5Ghz kanaal ziet en dan alleen daar op probeert connecten wat dan mislukt vanwege te weinig bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40

lier

MikroTik nerd

WPA gebruiken is niet echt verstandig, je zal vast een goede reden hebben dat je het (nog) gebruikt. Tenzij beveiliging niet relevant is natuurlijk.

Wat is het exacte type Enphase accesspoint? Zit er een netwerkaansluiting op? Kan deze als een wireless bridge fungeren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:57
https://www4.enphase.com/...al-WiFi-Connection_NL.pdf

Even handmatig instellen door middel van hun handleiding. Is mij verleden week ook alleen maar op deze manier gelukt.

Dus verbinden en dan met het ipadres in je browser.

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoINC08 op 10-05-2023 17:36 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
Ben(V) schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:58:
Het kan zijn dat het op andere apparaten alleen op de 2,4Ghz band werkt (die heeft meer bereik) en dat die enphase een 5Ghz kanaal ziet en dan alleen daar op probeert connecten wat dan mislukt vanwege te weinig bereik.
Beetje lastig met een router die alleen 2,4GHz uitzend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
Ik heb op deze router alleen een 2,4Ghz band. En er zijn maar twee andere encryptie opties.
Ik heb inderdaad de handmatige methode geprobeerd, maar de laatste stap, inloggen op mijn normale wifi werkt niet.
Het type is IQ7PLUS-72-Y-INT. Er zit een netwerkaansluiting op. Die zou ik natuurlijk tijdelijk kunnen gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
heb je het ook al geprobeert met de wps buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
Nee. Ik kon die op mijn router niet zo gauw vinden. Maar in de settings is die optie er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrydas
Ja, het lukt dus wel met WPS. In de router systeem instellingen WPS aangezet en op de Enphase de netwerk button vijf seconden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Fijn dat het werkt.
Waarschijnlijk heb je bij de handmatige methode toch een security setting gekozen die niet overeenkomt met die van je router en wps synct dat automatisch.

[ Voor 80% gewijzigd door Ben(V) op 11-05-2023 08:30 ]

Pagina: 1