Windows 11 herkent Garmin device niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik draai sinds kort Windows 11 op mijn laptop. Sinds dat er op staat worden mijn Garmin devices niet meer gezien. Op windows 10 had ik dit probleem niet.

Wat gebeurt er.
Ik sluit mijn Garmin (kan de Dakota 20 zijn of de 830) aan op mijn laptop. Hij komt niet te voorschijn als apparaat. Ik zie hem ook niet als toegevoegde volume in schijfbeheer, wel zie ik hem (mijn 830 bijv) als niet toegewezen harde schijf van 14.5 GB. Ik kan hem natuurlijk toewijzen, maar dan zal ik ws alles kwijt zijn dat er op staat.

Ik heb al de Garmin drivers geinstalleerd, USB drivers algemeen opnieuw geinstalleerd, powersettings veranderd, enz, enz, enz.

Het half bijzondere is ; als ik een extra sd-kaartje in mijn Garmin stop, dan wordt dit wel gezien door windows en kan ik daar vanaf mijn laptop van alles opzetten

Iemand?
Ik wil dit natuurlijk wel aan de praat hebben, want ik wil mijn zelfgemaakt routes er op kunnen zetten.

Heb zo ongeveer alles al geprobeerd ; drivers, kabels, poorten

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 11-05-2023 14:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Je bent er al een tijdje mee bezig lees ik?
Windows 11 ziet mijn Garmin devices niet

Hier staat wel iets om het Garmin Device als MTP USB-apparaat te installeren?
Misschien is dat de oplossing ook met Windows 11?

Mywaypoint: Garmin toestel wordt niet herkend door computer, driver probleem (Windows 10)
Onlangs is er een update van Windows 10 geweest. Dit kan tot gevolg hebben dat de standaard Windows drivers niet meer goed werken. De oplossing is dan om deze handmatig weer goed toe te wijzen. Volg daarvoor deze stappen

Sluit het Garmin toestel op de computer aan. Als het toestel er om vraagt, klik "Akkoord" op het toestel
Klik met de rechter muisknop op de start-knop (icoon van Windows linksonder in beeld)
Kies "Apparaatbeheer"
Klik met de rechter muisknop op het apparaat onder "Draagbare apparaten" of "Andere apparaten".
Kies "Stuurprogramma's bijwerken..."
Kies "Op mijn computer naar stuurpogramma's zoeken"
Kies "Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer"
Selecteer "Draagbare apparaten" en klik "Volgende"
Kies "MTP USB-apparaat" (niet "MTP-apparaat) en klik "Volgende".
Wacht totdat de installatie klaar is.
Zodra het stuurprogramma is bijgewerkt, op "Sluiten" klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The_Doman schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:17:
Je bent er al een tijdje mee bezig lees ik?
Windows 11 ziet mijn Garmin devices niet

Hier staat wel iets om het Garmin Device als MTP USB-apparaat te installeren?
Misschien is dat de oplossing ook met Windows 11?

Mywaypoint: Garmin toestel wordt niet herkend door computer, driver probleem (Windows 10)

[...]
Jeez, had dus al een topic aangemaakt, wist ik niet eens meer.
Zal even kijken met dat mtp usb device, maar er wordt helemaal geen apparaat ontdekt in apparaat beheer, daar begint al een probleem. Denk ik

Edit ; wat ik al dacht. Ik heb helemaal geen onbekende apparaten in mijn apparaatbeheer, dus kan er ook geen MTP device van maken.
Jammer

[ Voor 17% gewijzigd door maartend op 10-05-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:30:
[...]

Zal even kijken met dat mtp usb device, maar er wordt helemaal geen apparaat ontdekt in apparaat beheer, daar begint al een probleem. Denk ik

Edit ; wat ik al dacht. Ik heb helemaal geen onbekende apparaten in mijn apparaatbeheer, dus kan er ook geen MTP device van maken.
Jammer
Misschien een te voor de de hand liggende vraag. Maar heb je het met Garmin Express al eens geprobeerd. Die installeert ook drivers als je je hardware aansluit....

Los daarvan is het ook bij mij wel eens voorgekomen dat Windows 11 niets kon vinden. Het verwisselen van het USB kabeltje en op een andere usb poort aansluiten was toen de oplossing

[ Voor 11% gewijzigd door RCBL op 11-05-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
RCBL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:46:
[...]

Misschien een te voor de de hand liggende vraag. Maar heb je het met Garmin Express al eens geprobeerd. Die installeert ook drivers als je je hardware aansluit....

Los daarvan is het ook bij mij wel eens voorgekomen dat Windows 11 niets kon vinden. Het verwisselen van het USB kabeltje en op een andere usb poort aansluiten was toen de oplossing
Alles dat je benoemd al meerdere malen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
[...]

Alles dat je benoemd al meerdere malen gedaan
Kan ik verder ook niets verzinnen..Testen op een andere pc wellicht? Of ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
RCBL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Kan ik verder ook niets verzinnen..Testen op een andere pc wellicht? Of ook al gedaan
Andere laptop met W11? Geen probleem. Desktop met W10, geen probleem. Zelfde laptop met W10, geen probleem

Maar hartstikke bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
maartend schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:44:
Andere laptop met W11? Geen probleem. Desktop met W10, geen probleem. Zelfde laptop met W10, geen probleem
Ok, dus alleen een specifieke laptop heeft het probleem.
Was dat nu een upgrade naar 11 of een clean install?

Naast natuurljk andere USB poorten proberen zou ik dan eens de USB (root) HUB's helemaal te resetten/uninstallen:
Google: Reset USB root HUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The_Doman schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:01:
[...]

Ok, dus alleen een specifieke laptop heeft het probleem.
Was dat nu een upgrade naar 11 of een clean install?

Naast natuurljk andere USB poorten proberen zou ik dan eens de USB (root) HUB's helemaal te resetten/uninstallen:
Google: Reset USB root HUB
Clean install.

USB root wel al verwijderd, niet reset gedaan. Morgen eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
maartend schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:30:
[...]

Jammer
Blijkbaar heb je hier nu twee topics over lopen, dat is overbodig. Dus dat andere topic ga ik sluiten (samenvoegen heeft niet zo heel veel zin, aangezien je in dat andere topic ook al meerdere reacties hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
TheVMaster schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Blijkbaar heb je hier nu twee topics over lopen, dat is overbodig. Dus dat andere topic ga ik sluiten (samenvoegen heeft niet zo heel veel zin, aangezien je in dat andere topic ook al meerdere reacties hebt).
Bedankt. Wist niet eens meer dat ik het al eens had gevraagd. Zo lang lig ik er dus al mee te rotzoien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btw
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 28-07 13:29

btw

Meerdere keren de MTP driver van Garmin (opnieuw) geinstalleerd en dat werkte niet. Daarna via 'update driver' in de Device Manager van Windows de andere optie gekozen, en daarmee herkende Windows het Garmin apparaat als opslag. Vervolgens herkende Garmin Express het apparaat ook weer. Merkwaardig, maar gelukt dus.
Pagina: 1