Benzine gemorst op cement dekvloer garage, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 20:23
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend een ongelukje gehad.

Mijn motor moest onderhoud hebben en daarvoor moet de benzinetank eraf. Deze netjes losgehaald en aan de kant gezet in de garage. Daarna druk bezig geweest met de motor en toen per ongeluk is er iets tegen de tank aan geschoven waardoor de benzinekraan open gegaan is. Gevolg: 6 liter benzine over de garagevloer.

Daar ik geen kattegrit had of doeken heb ik er papier overheen gelegd en dit netjes in de vuurton "afgevoerd". Meeste heb ik zo af kunnen vangen maar uiteraard stinkt de garage behoorlijk naar benzine. De garage zit aan het huis vast waardoor de lucht langzaam de bijkeuken en woonkamer in komt.

Wat ik afgelopen weekend al gedaan hebt:
- de vloer geschrobd met schoonmaak azijn
- de vloer geschrobd met allesreiniger
- de vloer met een terrasreiniger en hogedrukspuit schoongemaakt.

Helaas stinkt het nog steeds naar benzine, wel wat minder maar we ruiken het wel.

Heeft er iemand nog tips/ trucs om dit weg te krijgen? Of hoe lang duurt het voordat die benzinelucht verdwenen is?

We luchten nu elke dag de garage door de deuren open te zetten, met een beetje wind waait het lekker door.

Alvast bedankt!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Beste antwoord (via nodri2000 op 16-05-2023 07:44)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 18:55
Benzine geur ben je met 2 weken vanaf zonder iets te doen. Gegarandeerd.

Vaak genoeg geknoeid bij het sleutelen, het verdampt enorm snel en daarmee is het volledig weg.

Vorig jaar nog lekke benzinepomp en dus geur in de auto. Iedereen kreeg hoofdpijn. Maar ook dat is weer volledig weg nadat ik een andere pomp heb gemonteerd.

[ Voor 104% gewijzigd door pennywiser op 10-05-2023 13:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
@nodri2000
Heb je toevallig een waterstofzuiger? Want dan kan je proberen om het er echt uit te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
chrisborst schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:31:
@nodri2000
Heb je toevallig een waterstofzuiger? Want dan kan je proberen om het er echt uit te zuigen.
Nee helaas. Maar ik zal her en der eens vragen om eentje te lenen. De vloer lijkt al wel droog dus zou dat nog wel helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
@nodri2000
De benzine zit natuurlijk veel dieper in de vloer en door te zuigen haal je daar ook meer weg.
Maar het zal vooral veel ventileren blijven.

Eventueel zou je ook nog tzt je vloer kunnen schilderen met epoxyverf om hem vloeistofdicht te maken. De sluit je alles lekker op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +17 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 18:55

Vaak genoeg geknoeid bij het sleutelen, het verdampt enorm snel en daarmee is het volledig weg.

Vorig jaar nog lekke benzinepomp en dus geur in de auto. Iedereen kreeg hoofdpijn. Maar ook dat is weer volledig weg nadat ik een andere pomp heb gemonteerd.

[ Voor 104% gewijzigd door pennywiser op 10-05-2023 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Moet gewoon vervliegen idd, goed luchten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:16
Luchten, luchten en luchten.
Benzinedamp is erg penetrant en trekt al snel overal in, de enige manier om daar vanaf te komen is luchten, dus alles open en laten doorwaaien, eventueel met een (bouw) ventilator om te zorgen dat het goed doorwaait.

Probleem is dat het soms weken tot maanden kan duren voordat de geur weg is. Een Ozonbehandeling kan ook helpen, maar het effect is sterk afhankelijk van de grootte van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
Benzine is vettig. Ik zou met een ontvetter en water de vloer goed natmaken/boenen en dan met een waterstofzuiger aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:04
dat kan je als nog gebruiken ff een paar uurtjes laten liggen en daarna opvegen de geur trekt daar ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:39
Remreiniger gebruiken.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
Hallo allemaal,

De benzinelucht begint wat af te nemen, we wachten af hoe lang het duurt.

Iedereen bedankt voor de hulp, hopelijk is de lucht snel verdwenen. De vloer van de garage is in ieder geval brandschoon door dit akkefietje, tijd voor een coating.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39
rdfeij schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:42:
Benzine is vettig. Ik zou met een ontvetter en water de vloer goed natmaken/boenen en dan met een waterstofzuiger aan de gang.
Benzine is ontvettend.

Tip is al gegeven. Het verdampt vanzelf. Duurt wel even.

[ Voor 10% gewijzigd door com2,1ghz op 16-05-2023 07:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:32
chrisborst schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:31:
@nodri2000
Is dat niet een gevaarlijk advies?

Dit zegt de handleiding van een Kärcher nat droogzuiger over brandbare substanties. Gas, vloeistof en vaste stoffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA1Mqpa1wB3wQMu4y2njRNLvjyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOGDBe0SBu1jZWvq5RHbf0PQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Je kunt ook een vlammetje bij je vloer houden >:)

Nee liever niet, zal juist proberen om 24 uur te ventileren met oogpunt op brand en explosie gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het vervliegt wel weer inderdaad, ik heb zelf een stuk karton dat ik tegenwoordig gebruik (ik ben veel met petroleum bezig in de garage). Dat stuk karton stinkt er helemaal naar maar dan zit het in elk geval niet op de vloer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wielo1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 11:24
Wat goed help is koffie prut
Ik had van de winter olie gemorst voor de olie kachel in de schuur en daar koffie prut over heen gestrooid na een paar dagen lucht weer zuiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wielo1 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:06:
Wat goed help is koffie prut
Ik had van de winter olie gemorst voor de olie kachel in de schuur en daar koffie prut over heen gestrooid na een paar dagen lucht weer zuiver
Dan zou ik toch eerder over actieve kool ventileren denk ik. Dat werkt mogelijk nog beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
tcw82 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Dit zegt de handleiding van een Kärcher nat droogzuiger over brandbare substanties. Gas, vloeistof en vaste stoffen.

[Afbeelding]
Er is natuurlijk wel een verschil om een plas benzine op te zuigen of je vloer met water en zeep in te smeren en dat op te zuigen om dat laatste restje benzinelucht eruit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 22:56
[...]

[Afbeelding]
Goede reactie dit. Volgens mij gebruiken ze koolstofborstel motoren die dus inherent vonken. Ook wordt de lucht door de motor heen gezogen, waardoor je dampen direct bij de vonken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
[...]

[Afbeelding]
De meeste benzine is al uit de vloer, vloer is 3 x onder water met reinigingsmiddel gezet. Het meeste water is afgvoerd (opgedweild).

Het restje wat erin zit kun je prima met een waterstofzuiger opzuigen. Dat is veelal water met misschien een beetje benzine, mag geen naam hebben.

Ik heb dat niet gedaan om de simpele reden dat ik gaan waterstofzuiger tot mijn beschikking had/ heb.

Een plas benzine zou ik er zelf nooooiit mee opzuigen! Dan wordt je wakker voor een kerel genaamd Petrus ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pennywiser schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:36:

Met twee weken is wel heel voorbarig. Ik heb ooit ook benzine gemorst, dat ging over mijn schoenen en uiteindelijk in de mat in de auto. Dat is nu denk ik 2 jaar geleden, zo niet meer. Op warme dagen is het nog steeds merkbaar op den duur. ;) Zelfs na schoonmaken en uitspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[...]

[Afbeelding]
Vooral een beetje een (no offense) onnozel advies. Het is niet alsof er nu een natte plas benzine in de garage ligt, dat is in de smeervloer getrokken. Hoe je dat precies wil opruimen met een waterstofzuiger is mij een raadsel :? De zuigmond van de stofzuiger strak op de vloer houden en hopen dat iedere benzinemolecuul uit de poriën van het cement wordt getrokken?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:32
Harrie_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Vooral een beetje een (no offense) onnozel advies. Het is niet alsof er nu een natte plas benzine in de garage ligt, dat is in de smeervloer getrokken. Hoe je dat precies wil opruimen met een waterstofzuiger is mij een raadsel :? De zuigmond van de stofzuiger strak op de vloer houden en hopen dat iedere benzinemolecuul uit de poriën van het cement wordt getrokken?
Vroeger had je tellsell reclames die dat wel suggereerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Harrie_ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Dit was toen de vloer nog nat was van het water. Als je heel goed keek zag je wat benzine op het water liggen (zweempje). Nu zit het inderdaad in het beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
denk dat de geur in de wanden zit, lekker laten luchten
Pagina: 1