Proximus - verhuis met fibre - datalimiet wordt verlaagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diatonico
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik ben klant bij Proximus.

Momenteel heb ik een abbonement waarmee ik een limiet heb van 3TB door toegekende verhogingen uit het verleden (1x compensatie voor netwerkproblemen, 1x door Corona). Standaard is er bij dit abbonement echter een limiet van 100GB.

Nu verhuis ik, waardoor ik overschakel naar Fibre. Eerst werd mij gezegd dat mijn huidig contract gewoon meeging, maar na doorvragen hebben ze toegegeven dat mijn limiet dan ook terug naar 100GB gaat. 100GB is voor mij echter net te weinig, vooral omdat ik ook telewerk. De aangereikte oplossing is uiteraard om mijn portefeuille te openen en een duurder abonnement te pakken.

Kan ik dit ergens counteren of toch zorgen dat ik mijn huidige limiet behoudt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zou de voorwaarden erop na kunnen slaan of Proximus een volledige overeenkomst kunnen verhuizen of dat er sprake is van een nieuwe overeenkomst waarmee de extra's vervallen.

Het is trouwens echt van de zotten om een glasvezeldienst te beperken op 100GB.
Wat is de meerprijs om bijv. naar 500GB te gaan (of welke tier voor jou dan ook voldoende is)?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diatonico
Ik hoef zelfs geen glasvezel - mijn huidige verbinding is prima voor mijn noden.

De tarifering is niet helemaal duidelijk, maar het zou gaan om een factor x3,48 van mijn huidige tarief afgaand op wat ze mij informeerden.

Ik check alleszins of ik kan opt-outen van Fiber. Ik zie het die duopolisten nog doen dat ze me een duurder abbo aansmeren dan wat ik eigenlijk nodig heb of wens.

In de algemene voorwaarden vindt ik onder 14.3:
De Klant die verhuist, kan om de overdracht van de Dienst naar zijn nieuw adres verzoeken. Proximus zal
alles in het werk stellen om de overdracht, indien technisch mogelijk, uit te voeren en een forfaitair bedrag
zoals gepubliceerd in de Prijslijst van Proximus zal ten laste van de Klant komen. Bepaalde functionaliteiten
of Diensten waarvan de Klant gebruik heeft gemaakt, kunnen om technische redenen niet overdraagbaar
zijn. Proximus zal in dit verband geen enkele schadevergoeding verschuldigd zijn.
Verder niks over eventueel toegekende hogere datalimieten. In het algemeen lijkt Proximus zoveel mogelijk verantwoordelijkheden of verplichtingen af te wijzen in hun voorwaarden.

Maar goed, voor 50 EUR per maand wil ik ze het leven wel even zuur maken tot ik m'n zin krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diatonico
Het ziet er naar uit dat ik heb kunnen profiteren van een fout en/of gunst van Proximus uit en dat die op geen enkele manier gegarandeerd of verplicht kan worden.

3 klantendienst medewerkers wilden me niet bevestigen dat ik een hogere limiet sowieso kon behouden, maar ik had tussen de lijnen door wel verstaan dat er in principe niets zou veranderen buiten het verbruiksadres. Ik ga het er op wagen en zal wel zien.

Mochten ze toch die extra data resetten naar de 100GB waar ik volgens het contract maar recht op heb, dan verander ik wel naar een andere provider. Proximus biedt enkel 100GB of unlimited aan, er zijn aanbieders die voor een tussenprijs ook een tussenoplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Ikzelf ben om die reden gaan kijken naar EDPnet of mobile Viking. Moet alleen nog even kiezen welke exact.
100gb klinkt veel, maar is zo op (dat is 33 uur tv kijken per maand -.-).
De 3 tb is dan weer erg ruim, maar zeker voor meerpersoonshuishouden een aanrader.