Extensions kabels voor PSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-06 09:48
Dag allen,

Ik heb momenteel een ASUS Strix ROG 1000-G voeding, gepaard met een asrock 6950XT phantom gaming edition, MSI B550 MPG Gaming plus en een 5800x3d van AMD. Dit alles in een bequiet fx 500 case.

Alles werkt goed, alleen ben ik geen fan van de PSU kabels. Daarvoor gebruik ik momenteel 2 kabels waarvan een 8 pin aansluiting in de PSU zelf, en elke kabel wordt op het einde gesplitst in 2x 6+2 pin.

De videokaart heeft 3x 8 pin nodig dus nu hangt daar zo los een 6+2 pin uiteinde te bengelen. Vind het nogal slordig en ik zou graag sowieso witte gesleevde kabels willen.

Online vind ik extension kabels, waarvan de vrouwelijke aansluiting 8 pin is en de mannelijke aansluiting 6+2.

Voordeel van die verlengkabels is dat je gewoon 1 6+2 per kabel hebt (en dus geen gesplitste op het einde).

Kan ik zo 2 aparte verlengingskabels aansluiten op 1 originele kabel van de voeding (die uitsplitst op 2x 6+2 pin op het einde - dus in elk uiteinde dan 1 verlengingskabel) - of gaat dit problemen geven? Ik heb eventueel nog een derde originele kabel (8 pin --> 2x 6+2 PIN) die bij de voeding zat.

Moet ik met extensions ergens opletten of zijn al die kabels compatibel met elkaar?

Kies ik best voor AWG16 of 18?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes