Toon posts:

a7v mod vraag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet dat er heel veel uitkomt als ik search gebruik , en heb dus rondgekeken , maar ik mis dus 1 ding , ze zeggen dat je de pinnen moet verbinden op je primary connector om raid te krijgen ... ik wil dus eigenlijk geen weerstandje los in me kabel proppen ik vind dat gewoon geen oplossing , nu wil ik dus de benodigde weerstandjes achter op het bord solderen ... dus waar de primary connector verbinding met je board heeft.
maar vraag luid , welke weerstanden moet ik gebruiken , en welke pinnen moet ik verbinden.

en heeft iemand een plaatje waar ze de weerstanden achter op de a7v vastgemaakt hebben!!

alvast bedankt

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
uhhh dat hoefde toch niet meer je kon hem met een raid bios flashen

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gelezen ... maar ik heb het idee als je de guide met weerstandjes gebruikt beter is, want dan kan je ook normale drivers gebruiken ... alleen code veranderen.

Verwijderd

Kijk een op deze website www.tweakhardware.com.

Verwijderd

Hey ik heb dit dus ook gedaan , maar niet op mobo , maar op de kabel aangezien ik toch maar 2 schijven in raid zette 1 op elk kanaal , kon ik dit makkelijk doen ... men kope zon koppelstuk ( mannetje mannetje ) wat je op je kabel kan zetten ( op slave plaats primary controller ) ( dus midden op de kabel ) die klik je er zo in en die haakt vast om de kabel heen met klemmetjes. nu heb je ineens op die plek ipv vrouwtje een mannetjes connector ( zichtbare pinnen ) daar soldeer je de weerstanden dan op ( zie www.tweakhardware.com voor weerstand waarden en pin posities) daarna flash je je bios met een raid gemodd bios
www.stormpages.com/crazyape daar kan je ook al gemodde drivers vinden ... veel plezier !!

btw dit gaat nu 1.5 jaar later nog steeds goed ( geen instabiliteit of data loss dus kan gewoon in de kabel ) kan je altijd nog terugflashen naar ultra 100 als je dat ooit wilt

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wil het dus achter op de pinnen van de primary connector doen , achter op het mobo ... heeft niemand een plaatje ?

en wat is beter de guide met of zonder solderen...

of is het allebei even goed.

kan iemand de voor en nadelen noemen.

Verwijderd

Topicstarter
ok , Darkmen , ik begrijp je reply , waar haal ik dan zo koppelstuk , en hoe heet het echt ?
want ik hoef ook maar twee schijven aan te sturen.
Pagina: 1