Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Mijn vraag
Weet iemand wat Microsoft bedoeld met: Ensure mobile devices require the use of a password in de Secure score van Microsoft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft 365, Intune, Windows 10/11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft zegt volg de volgende stappen:

Select Device Management under Admin Centers.
Select Devices, then under Policy select Configuration profiles
Select Create Policy.
Set a Name for the policy, choose the appropriate Platform and select Device restrictions.
In the Password section, ensure that Password is set to Require.

Uiteraard heb ik de stappen gevolgd en heb ik de settings op All users gezet, maar Microsoft blijft zeggen dat ik de instellingen niet goed heb gedaan.

Weet iemand welke instellingen je wel moet doen? Ik krijg dit nergens duidelijk. Moet het bijvoorbeeld op ALL devices worden gezet of moet ik per OS een configuration profile aanmaken?

Als ik kijk bij Users affected dan is het All of your Microsoft 365 users, vandaar dat ik op user had gezet, maar dit werkt niet bij mij.

edit:

Ik heb 24+ uur gewacht op een sync in Secure score en zie dat de sync vannacht om 02:00 weer gedraaid heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door erwin26 op 10-05-2023 09:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het niet deze:

You should require your users to use a password to unlock their mobile devices. Devices without this protection are vulnerable to being accessed physically by attackers who can then steal account credentials, data, or install malware on the device.”

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
ZeRoC00L schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:56:
Is het niet deze:

You should require your users to use a password to unlock their mobile devices. Devices without this protection are vulnerable to being accessed physically by attackers who can then steal account credentials, data, or install malware on the device.”
Lijkt er veel op, maar die heb ik niet in mijn secure score staan. Er staan wel veel zaken met betrekking tot mobile devices and password settings. Ik denk als 1tje gelukt is, dat de rest van de eisen op de zelfde manier kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mijn secure score is het hem toch echt wel.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMtKlysYXH2MkKmlrUpqMcD8rZc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhh5NtFTRQCYIhRQUjbQvIjq.jpg?f=fotoalbum_small

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
ZeRoC00L schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:13:
Volgens mijn secure score is het hem toch echt wel.....

[Afbeelding]
Oh je bedoeld vanuit de description. Sorry ik had gezocht op titel, vandaar dat ik hem niet zag.

Dat is het die inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
Is het inmiddels gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem namelijk. In mijn geval staat de policy op "All Devices", bij jou op "All Users" dus dat maakt ook geen verschil blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
masterbass schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:28:
Is het inmiddels gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem namelijk. In mijn geval staat de policy op "All Devices", bij jou op "All Users" dus dat maakt ook geen verschil blijkbaar.
Nee het is niet gelukt, maar na lang contact met Microsoft hebben we wel het probleem gevonden... En nu heb ik eindelijk informatie waardoor ik het niet kan in de secure score erbij staan. (Mis de juiste licentie)

Secure score verwijst naar Intune, maar ze bedoelen de M365 defender. Binnen de M365 defender kun je de Intune devices ook koppelen (dan ben je ze kwijt in Intune) en worden ze beheerd vanuit de M365 defender omgeving. M365 defender biedt dezelfde opties aan als Intune. De instelling die in mijn topic staat, moet ik eigenlijk maken in de M365 defender, alle devices daar naar toe zetten en dan wordt het groen. En je hebt hiervoor nog een speciale licentie nodig die M365 defender aanbiedt.

Let op!! Je bent de instellingen van Intune kwijt (ook het beheer).

Zelf heb ik het opgelost om de instellingen te maken in Intune en dan de melding op resolved with thirdparty gezet en aangegeven dat de opties in Intune staat en niet in de defender. Ik wil namelijk niet dat mijn devices via Defender worden beheerd. Aangezien je de opties op beide omgevingen kan instellen en beide 100% gelijk zijn, heb ik het zo opgelost. Nu heb ik mooi een 100% secure score kunnen behalen.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk verwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:04
erwin26 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:08:
[...]

Nee het is niet gelukt, maar na lang contact met Microsoft hebben we wel het probleem gevonden... En nu heb ik eindelijk informatie waardoor ik het niet kan in de secure score erbij staan. (Mis de juiste licentie)

Secure score verwijst naar Intune, maar ze bedoelen de M365 defender. Binnen de M365 defender kun je de Intune devices ook koppelen (dan ben je ze kwijt in Intune) en worden ze beheerd vanuit de M365 defender omgeving. M365 defender biedt dezelfde opties aan als Intune. De instelling die in mijn topic staat, moet ik eigenlijk maken in de M365 defender, alle devices daar naar toe zetten en dan wordt het groen. En je hebt hiervoor nog een speciale licentie nodig die M365 defender aanbiedt.

Let op!! Je bent de instellingen van Intune kwijt (ook het beheer).

Zelf heb ik het opgelost om de instellingen te maken in Intune en dan de melding op resolved with thirdparty gezet en aangegeven dat de opties in Intune staat en niet in de defender. Ik wil namelijk niet dat mijn devices via Defender worden beheerd. Aangezien je de opties op beide omgevingen kan instellen en beide 100% gelijk zijn, heb ik het zo opgelost. Nu heb ik mooi een 100% secure score kunnen behalen.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk verwoord.
Bedankt voor de verduidelijking!
Pagina: 1