Data uit toestel halen, toegangscode kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
Ik heb laatst mijn oude iPhone 5 laten repareren in de hoop dat ik de data er nog van kan af halen. Echter ben ik de toegangscode kwijt. Toestel is wel gekoppeld aan mijn Apple ID, daarvan heb ik het wachtwoord gewoon.

Kan ik de data (foto's) van het toestel nog redden zonder toegangscode? Ik hoop dat ik nog iets met de Apple ID kan doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat moet heel eenvoudig te doen zijn met Mobitrix. Ben je net geen drie tientjes kwijt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
FirePuma142 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:16:
Dat moet heel eenvoudig te doen zijn met Mobitrix. Ben je net geen drie tientjes kwijt.
Op hun website:
No software can unlock iPhone passcode without losing data by far on the market. But you can restore backup file to iPhone if your have made backup in iTunes or iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Oh, bummer. Die had ik gemist.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
c-nan schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:12:
Ik heb laatst mijn oude iPhone 5 laten repareren in de hoop dat ik de data er nog van kan af halen. Echter ben ik de toegangscode kwijt. Toestel is wel gekoppeld aan mijn Apple ID, daarvan heb ik het wachtwoord gewoon.

Kan ik de data (foto's) van het toestel nog redden zonder toegangscode? Ik hoop dat ik nog iets met de Apple ID kan doen.
Nee. Je kan hem enkel wissen & resetten en dan weer activeren met je Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Hoe recent is de laatst gemaakte backup van die iPhone ten opzichte van de dag dat je hem uit gebruik hebt genomen? Mocht dat heel kort achter elkaar zijn, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om een backup terug te zetten en dan de data er uit te halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:19
MsG schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:51:
Hoe recent is de laatst gemaakte backup van die iPhone ten opzichte van de dag dat je hem uit gebruik hebt genomen? Mocht dat heel kort achter elkaar zijn, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om een backup terug te zetten en dan de data er uit te halen.
Heb je niet zodra je die backup terugzet weer datzelfde toegangscode nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
markisoke schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Heb je niet zodra je die backup terugzet weer datzelfde toegangscode nodig?
Nee, gelukkig niet.

https://support.apple.com/en-in/HT204306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 17:46

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Waarschijnlijk een open deur, maar als je je AppleID hebt en je kunt er inloggen (al dan niet met je backup 2FA), staan ze niet gewoon in je iCloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Celebrite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Of ik nog backups heb ik durf ik niet te zeggen, ik zal binnenkort eens mijn computer uit schuur halen en afstoffen.

In iCloud staan ze niet; ik upload geen foto's naar de cloud.

Celebrite; ik zal ze ff mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het toestel is ingesteld op iCloud back-up en er is WiFi verbinding aanwezig, zou je ook kunnen gokken dat zonder de toegangscode misschien de back-up alsnog wordt gemaakt en dat je de data via de iCloud kan terughalen. Maar ben bang dat je wachtwoord van iCloud aangepast is, waardoor het toestel niet inlogt op iCloud en dus ook niet op je WiFi en dus ook geen back-up zal maken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

itsalex schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:08:
Als het toestel is ingesteld op iCloud back-up en er is WiFi verbinding aanwezig, zou je ook kunnen gokken dat zonder de toegangscode misschien de back-up alsnog wordt gemaakt en dat je de data via de iCloud kan terughalen.
Maar dan moet TS wel een iCloud abonnement hebbben. De gratis iCloud is maar 5GB, de 99 cent upgrade is dan 50GB. In 5GB krijg je heden ten dage geen back-up van een hele iPhone/iPad meer tenzij je letterlijk alleen candy crush speelt en het nieuws leest.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
*snip* niet helpen met hacken

[ Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 11-05-2023 16:17 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
nelizmastr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:16:
[...]

Maar dan moet TS wel een iCloud abonnement hebbben. De gratis iCloud is maar 5GB, de 99 cent upgrade is dan 50GB. In 5GB krijg je heden ten dage geen back-up van een hele iPhone/iPad meer tenzij je letterlijk alleen candy crush speelt en het nieuws leest.
Zo ver was ik nog niet gegaan, het ging er alleen maar om dat het toestel ging inloggen op de iCloud en daarmee misschien probeerde een backup te maken. Dan heb je in ieder geval stap 1 en heb je de toegangscode misschien wel niet nodig. Dan zou je altijd een backup kunnen teruglezen op een ander toestel, hoewel je misschien nog wel de oude toegangscode dan ook nodig hebt om bij de backup te kunnen komen. Dat laatste kan dan nog een punt van aandacht zijn.

In principe is 5 Gb nog wel genoeg om een backup te kunnen maken maar als je over duizenden foto's etc. hebt, dan is het een ander verhaal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 16:43

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Weet je toevallig welk IOS er op staat?
Wellicht zijn daar truukjes / omwegen voor om data op de telefoon te benaderen...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ni3kn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-04 21:37
Oude iOS versies zijn te kraken door een 'Brute Force' idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Coach4All schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:17:
Weet je toevallig welk IOS er op staat?
Wellicht zijn daar truukjes / omwegen voor om data op de telefoon te benaderen...
Een hele oude, toestel is al jaren niet in gebruik. Maar ik weet niet welke versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Normaal gesproken gaan dit soort topics op slot omdat we hier niet willen helpen met het omzeilen van beveiligingen. Tips geven over hack tools en 'brute forcen' zijn dan ook niet gewenst. Houd het bij praktische (en legale) tips, zoals data uit bestaande backups halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
c-nan schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:12:

Er zijn partijen die kunnen helpen als een naaste is overleden bijvoorbeeld. Wellicht willen zij helpen als je heel stevig kunt aantonen dat het jouw device is.
https://digitallifelegacy...t-telefoon-na-overlijden/
Pagina: 1