Ook wij willen op de woning die we gekocht hebben zonnepanelen gaan plaatsen en omdat ik de afgelopen jaren heb gehuurd heb ik me totaal niet verdiept in alle merken panelen/omvormers/optimizers enz... vandaar dat ik hier ben om te horen wat jullie ervan vinden.
. 1x40A in het verleden hebben er ooit al eens panelen gelegen op het dak.
6x panelen oostwest 410w met 6x Enphase IQ8+ Microomvormer €5337 PPW €2.16
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLDgderRlusQajKylVAd4odw.jpg?f=user_large)
Offerte 2
6x410 + Goodwe GW2500-xs-1 Fase omvormer €4321 PPW €1.75
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbGGuKfwQKULMi6NFFgtr3SK.jpg?f=user_large)
Offerte 3
6x 410 paneel + enphase IQ8 plus Micro omvormer €5137 PPW 2,08
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tnifKC6vBGjWqYbgWssJTsMs.jpg?f=user_large)
prijzen van de 2 enphase systemen ontlopen elkaar niet veel qua prijs. legplan tussen 3 partijen verschilt wel. 2 gaan er voor zuid (landscape en Portrait) terwijl er 1 voor een oost/west opstelling gaan.
Beschikbare (dak)ruimte
lastig omdat we nog niet beschikken over de sleutels. aan de hand van de funda plattengrond ga ik uit van 5x5 dus 25m2Schaduw
enkel en alleen van de 2 pijpjes op het dak (cv en mechanische ventilatieJaarverbruik
verwachten tussen de 2500 en 3000kwh te verbruikenHuidige elektriciteitsaansluiting
. 1x40A in het verleden hebben er ooit al eens panelen gelegen op het dak.Budget en doel
energierekening verlagen. zolang de prijs/kwaliteitverhouding goed is geen max prijs.Wie gaat het project uitvoeren
extern bedrijfBijhouden van data
leuk basic data bijhouden is goed genoeg.Reeds verkregen offertes
Offerte 16x panelen oostwest 410w met 6x Enphase IQ8+ Microomvormer €5337 PPW €2.16
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLDgderRlusQajKylVAd4odw.jpg?f=user_large)
Offerte 2
6x410 + Goodwe GW2500-xs-1 Fase omvormer €4321 PPW €1.75
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GbGGuKfwQKULMi6NFFgtr3SK.jpg?f=user_large)
Offerte 3
6x 410 paneel + enphase IQ8 plus Micro omvormer €5137 PPW 2,08
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tnifKC6vBGjWqYbgWssJTsMs.jpg?f=user_large)
prijzen van de 2 enphase systemen ontlopen elkaar niet veel qua prijs. legplan tussen 3 partijen verschilt wel. 2 gaan er voor zuid (landscape en Portrait) terwijl er 1 voor een oost/west opstelling gaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o60kDtgbVA0MEhLk3WczgjRd.jpg?f=user_large)
/f/image/ymmhUYHRSP5JNAaB59T9VCqj.png?f=fotoalbum_large)