open lid (deksel) laptop start windows niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagere36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
als ik mijn laptop open dan start windows niet. het liefst heb ik dat direct het startscherm (dus vanuit sleepmodus) opent. maar die optie heb ik niet
...

Laptop: MSI Summit E13 Flip Evo A12MT-014NL
...

Nu kan je dit normaal gesproken wijzigen in power settings, change plan settings; change advanced power settings. Maar daar staat de optie open lid actions niet bij. Als je zoekt op het internet is het een bekend probleem. Je zou via run/command prompts een prompt moeten invoeren waardoor de optie erbij komt te staan (na restart), via run zou je moeten invoeren:

powercfg -attributes SUB_BUTTONS 99ff10e7-23b1-4c07-a9d1-5c3206d741b4 -ATTRIB_HIDE

Maar dit biedt geen soelaas.

Na uren verder lezen lijkt het alsof je iets in je BIOS moet tweaken. Maar de bios bij de MSI laptop is nogal beperkt. Er staat niets van dit soort opties.

Oplossing na nogal lang zoeken niet gevonden.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Misschien MSI advanced BIOS mode?
How do I get into MSI BIOS advanced mode?
Advanced BIOS options can be accessed by going to the 'Advanced' tab and holding down l-alt, then pressing r-ctrl, r-shift, then F2
Reddit: How to make opening lid wake up my GS65?
Go in bios. Do Left ALT + Right CTRL + Right Shift + F2. This should give you the advanced options. Go to Advanced tab. Look for ACPI settings. Set the Enable ACPI auto configuration to “Enabled”.
Maar je zou deze functie (power/wake on open lid) toch in de standaard BIOS settings verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:00
Nou, ik heb de optie “start Windows bij openen laptop” echt nog nooit in een Bios gezien.

Verder moet je even goed kijken wat er precies gebeurt als je je laptop dichtklapt.
En wat de PowerState is als je laptop een paar uur is dichtgeklapt.