Constructie in loft badkamer/slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yedo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 22:22
Heb een kleine vraag over welke soort muren of constructie ik het best kan gebruiken voor het volgende:

Ik heb een loft op het oog maar is nog helemaal leeg. Hier zou ik een badkamer willen maken (inc plafond) met daarboven een slaap gedeelte, zeg alleen een bed en een klein nachtkastje oid.

Had eerst gedacht aan gas beton blokken maar dit is word voor een niet dragende muren gebruikt dus vroeg me af of dit mogelijk was.
Daarna aan een houten frame of zijn zandsteen blokken een betere oplossing?

heeft iemand andere suggesties of hetzelfde al eens gemaakt?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via yedo op 11-05-2023 11:59)

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 08:46

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik zou kalkzandsteen lijmblokken nemen. Kunnen het gewicht dragen, geen gedoe als je iets wil ophangen en geen risico's op hout dat na een kleine lekkage in je badkamer weg rot...

Houtskelet kan ook prima, gebruik dan iets als wandbekleding compatible voor een badkamer. Groene gipsplaat is inmiddels al achterhaald, zou iets van wedi-plaat oid overwegen dan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Koop of huur?
Wat is de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-05 21:41
yedo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:08:
Heb een kleine vraag over welke soort muren of constructie ik het best kan gebruiken voor het volgende:

Ik heb een loft op het oog maar is nog helemaal leeg. Hier zou ik een badkamer willen maken (inc plafond) met daarboven een slaap gedeelte, zeg alleen een bed en een klein nachtkastje oid.

Had eerst gedacht aan gas beton blokken maar dit is word voor een niet dragende muren gebruikt dus vroeg me af of dit mogelijk was.
Daarna aan een houten frame of zijn zandsteen blokken een betere oplossing?

heeft iemand andere suggesties of hetzelfde al eens gemaakt?

Alvast bedankt :)
Houtskeletbouw is lichtgewicht en makkelijk zelf te doen.
Ik zou dat dus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yedo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 22:22
deWit schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:02:
Koop of huur?
Wat is de vloer?
Het is een koop appartement met een betonnen vloer, had gedacht eerst balken aan de muur vast te maken /houten skelet dan met gasbeton op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 23:04
yedo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Het is een koop appartement met een betonnen vloer, had gedacht eerst balken aan de muur vast te maken /houten skelet dan met gasbeton op te vullen.
Als je sowieso met balken gaat beginnen, doe ineens verder met hout, en hang er gewoon gipsplaten tegen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Ik zou kalkzandsteen lijmblokken nemen. Kunnen het gewicht dragen, geen gedoe als je iets wil ophangen en geen risico's op hout dat na een kleine lekkage in je badkamer weg rot...

Houtskelet kan ook prima, gebruik dan iets als wandbekleding compatible voor een badkamer. Groene gipsplaat is inmiddels al achterhaald, zou iets van wedi-plaat oid overwegen dan.
Pagina: 1