Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Robbie-1
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-11 17:18
Hoe zit het nu met die 0% BTW op b.v. een omvormer?

Ik wil een omvormer aanschaffen bij een klein bedrijfje.
Deze geeft aan, dat ik de btw zelf kan terugvragen bij de belastingdienst.
Ik weet dat dit vanaf 2023 niet meer nodig zou moeten zijn.

Het bedrijf geeft aan, dat ze het terugvragen van de BTW wel voor me kunnen doen, maar dan dien ik zelf een formulier of zo in te vullen.

Klopt dat op deze manier? ik kan een omvormer toch gewoon zonder gezeur zonder btw kopen?

Alle reacties

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Hoe ga je als particulier BTW terugvragen :)

Je moet bestellen bij een andere shop , gewoon met 0%.

Volgens mij hebben best veel shops last van liquiditeit, ze moeten namelijk eerst die 21% zelf afdragen bij inkoop en bij verkoop weer terugvragen bij de Belastingdienst. Dus een paar maanden ben je je geld kwijt.

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 11:07

Cr3ator

1 bar is geen bar

Formeel is een losse omvormer (ter vervanging van een defecte) niet 0%, maar de meeste webshops verkopen gewoon tegen 0%-tarief. 'Het bedrijf' zou, als het om een nieuwe installatie bij jou gaat, die 21% wel gewoon met de kwartaalaangifte kunnen terugkrijgen en dus voor 0% kunnen/mogen verkopen. Het hele idee is juist dat de consument niet meer bij de belastingdienst hoeft aan te kloppen. Maar de ondernemer moet het wel voorschieten, dus ik snap de onwillendheid bij sommige kleine ondernemers.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19
Vaag verhaal. Het bedrijf wil BTW voor jou terugvragen voor 1 omvormer? Buiten het feit dat dat niet meer kan, is het ook wel heel bijzonder dat ze voor een klein beetje marge daar werk in gaan steken.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...