Is dit spam of toch veilig van Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:42
Mijn zus krijgt de onderstaande melding van Ziggo en we vragen ons af of dit wel klopt?
Zijn er meer mensen die dit hebben gekregen en is dit veilig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qn0Tw9OuFmhucH_K9j7DYiVVwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zld0guMAM9cOy8eDLT2swuf0.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Check de afzender.

En als je het alsnog niet vertrouwt, dan ga je zelf naar ziggo.nl en zoek je daar op of je dezelfde informatie kan vinden. Dan hoef je nergens op te klikken in de mail.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Die mail heb ik ook gehad. Check voor de zekerheid het mailadres:
https://www.ziggo.nl/klan...iligheid/e-mail-van-ziggo

Aanpassen mail instellingen van ziggo kun je ook via de onderstaande link doen:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/controleren#/

[ Voor 33% gewijzigd door Gismo1979 op 09-05-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22
Waarschijnlijk gebruikt je email-programma nog pop, imap en/of smtp zonder versleuteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hcQd schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:49:
Waarschijnlijk gebruikt je email-programma nog pop, imap en/of smtp zonder versleuteling.
Hoeft niet zo te zijn. Mailtje is ter informatie. Ik heb de mail ook ontvangen terwijl de beveiliging die ze aanbevelen al ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb de laatste week al weer diverse klanten aan de telefoon gehad hierover. Ja, het is echt een mail van Ziggo maar het vreemde is dat ze een soortgelijke mail vorig jaar (of 2 jaar geleden, geen idee meer, time flies :P) hebben verstuurd. Tot nu toe heb ik dus geen enkele klant gehad waar het nog ingesteld was zonder versleuteling (omdat ik dat dus al eerder aangepast heb).

[edit]
Ik besef me nu dat het de vorige keer alleen over het verzenden van mails ging. Via poort 25 en smtp.ziggo.nl mail versturen ging toen niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-05-2023 08:00 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hahn schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:39:
En als je het alsnog niet vertrouwt, dan ga je zelf naar ziggo.nl en zoek je daar op of je dezelfde informatie kan vinden. Dan hoef je nergens op te klikken in de mail.
Of sowieso bij enige twijfel nooit klikken op URL's in mails en altijd de betreffende site checken. Scheelt ook weer qua tracking.

Maar dit is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe een phishing-mail er uit kan zien. Niet gepersonaliseerd. Haast. Meteen doorlinken naar nietszeggende URL.

Enige dat nog ontbreekt is een paar domme foutjes om de oplettende mensen al meteen te laten afvallen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zucht.. zal wel weer gebeld worden door de bekende verdachten.
Wel goed dat ik het hier lees gaat me tijd schelen na 30mei. :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:14
Inderdaad. Ik denk dat ik ook weer wat mensen aan de telefoon ga krijgen. Goed, dat wordt even de instellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kreeg deze idd ook (gebruik nog in mijn Gmail de functie om via pop3 mijn ziggo mail binnen te halen). Had er niet eens zo bij stilgestaan dat het spam/scam zou kunnen zijn, maar dat zou natuurlijk wel kunnen als ze je in de link vervolgens adviseren om de mailserver aan te passen naar een obscure server (pop.ziggomailserver12345.ru ;). Vervolgens hebben ze je wachtwoord...

Geeft wel weer aan dat je eigenlijk alles in twijfel moet trekken tegenwoordig.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 10-05-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
F_J_K schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Of sowieso bij enige twijfel nooit klikken op URL's in mails en altijd de betreffende site checken. Scheelt ook weer qua tracking.

Maar dit is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe een phishing-mail er uit kan zien. Niet gepersonaliseerd. Haast. Meteen doorlinken naar nietszeggende URL.

Enige dat nog ontbreekt is een paar domme foutjes om de oplettende mensen al meteen te laten afvallen :P
Mwa, zonder gezocht te hebben wist ik al 99% zeker dat dit geen spam was, maar na 3 seconden Googlen kom ik daadwerkelijk berichten tegen dat Ziggo wil dat je voor 30 mei je mailinstellingen wijzigt. Dus nu weet ik het 99,99% zeker (er is altijd een kans dat het toch spam is :+).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hahn schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Mwa, zonder gezocht te hebben wist ik al 99% zeker dat dit geen spam was, maar na 3 seconden Googlen kom ik daadwerkelijk berichten tegen dat Ziggo wil dat je voor 30 mei je mailinstellingen wijzigt. Dus nu weet ik het 99,99% zeker (er is altijd een kans dat het toch spam is :+).
Oh dit is inderdaad wel valide. Maar ook dom uitgevoerd :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1