Vraag
Alle reacties
En als je het alsnog niet vertrouwt, dan ga je zelf naar ziggo.nl en zoek je daar op of je dezelfde informatie kan vinden. Dan hoef je nergens op te klikken in de mail.
The devil is in the details.
https://www.ziggo.nl/klan...iligheid/e-mail-van-ziggo
Aanpassen mail instellingen van ziggo kun je ook via de onderstaande link doen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/controleren#/
[ Voor 33% gewijzigd door Gismo1979 op 09-05-2023 19:44 ]
Hoeft niet zo te zijn. Mailtje is ter informatie. Ik heb de mail ook ontvangen terwijl de beveiliging die ze aanbevelen al ingesteld is.hcQd schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:49:
Waarschijnlijk gebruikt je email-programma nog pop, imap en/of smtp zonder versleuteling.
[edit]
Ik besef me nu dat het de vorige keer alleen over het verzenden van mails ging. Via poort 25 en smtp.ziggo.nl mail versturen ging toen niet meer.
[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 10-05-2023 08:00 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Of sowieso bij enige twijfel nooit klikken op URL's in mails en altijd de betreffende site checken. Scheelt ook weer qua tracking.Hahn schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:39:
En als je het alsnog niet vertrouwt, dan ga je zelf naar ziggo.nl en zoek je daar op of je dezelfde informatie kan vinden. Dan hoef je nergens op te klikken in de mail.
Maar dit is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe een phishing-mail er uit kan zien. Niet gepersonaliseerd. Haast. Meteen doorlinken naar nietszeggende URL.
Enige dat nog ontbreekt is een paar domme foutjes om de oplettende mensen al meteen te laten afvallen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wel goed dat ik het hier lees gaat me tijd schelen na 30mei.
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
Geeft wel weer aan dat je eigenlijk alles in twijfel moet trekken tegenwoordig.
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 10-05-2023 10:07 ]
Mwa, zonder gezocht te hebben wist ik al 99% zeker dat dit geen spam was, maar na 3 seconden Googlen kom ik daadwerkelijk berichten tegen dat Ziggo wil dat je voor 30 mei je mailinstellingen wijzigt. Dus nu weet ik het 99,99% zeker (er is altijd een kans dat het toch spam isF_J_K schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Of sowieso bij enige twijfel nooit klikken op URL's in mails en altijd de betreffende site checken. Scheelt ook weer qua tracking.
Maar dit is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe een phishing-mail er uit kan zien. Niet gepersonaliseerd. Haast. Meteen doorlinken naar nietszeggende URL.
Enige dat nog ontbreekt is een paar domme foutjes om de oplettende mensen al meteen te laten afvallen
The devil is in the details.
Oh dit is inderdaad wel valide. Maar ook dom uitgevoerdHahn schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:51:
[...]
Mwa, zonder gezocht te hebben wist ik al 99% zeker dat dit geen spam was, maar na 3 seconden Googlen kom ik daadwerkelijk berichten tegen dat Ziggo wil dat je voor 30 mei je mailinstellingen wijzigt. Dus nu weet ik het 99,99% zeker (er is altijd een kans dat het toch spam is).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)