Streamer-versterker voor wakker worden met muziek van Tidal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3Spruit
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 11:04
Ik heb een abonnement op Tidal en wil met een soort wekkerfunctie wakker worden met muziek van die provider met gebruik van een paar kleine maar nette mission-speakers die ik nog ergens heb.

Ik ga ervan uit dat ik dan een (niet al te dure want voor de slaapkamer) audiostreamer met wifi en een versterker nodig heb, die met Tidal overweg kan, die een opslagfunctie heeft en die uitgangen heeft om de speakers gewoon met kabels aan te sturen. Waarbij ik albums en/of nummers van Tidal kan opslaan, en waarbij een Android-app beschikbaar is waarmee ik kan instellen hoe laat ik met welke muziek wakker wil worden (met als het kan ook nog een instelbaar volume dat van zacht naar luider gaat). Dus eigenlijk een soort wekkerradio, maar dan voor het afspelen van hifi-muziek van Tidal.

Wie kent daarvoor oplossingen (tot bijv. 1000 euro), of heeft zoiets zelf, en in dat laatste geval: hoe (goed) werkt dat in de praktijk?

Adrie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26
Bluesound heeft een wekkerfunctie in elk geval. Het wordt een prijzige wekker, maar met een powernode edge a 699 kun je bijna alles waar je om vraagt. Met een app kun je alarmpjes instellen (aparte tijden per weekdag). Het alarmgeluid kan infaden en je kunt kiezen uit een playlist of de huidige play queue. Wat alleen niet kan op dit apparaat is liedjes opslaan. Je kunt wel eigen muziek van een netwerkshare afspelen.

Ik gebruik zelf bluesound naar volle tevredenheid. Maar met een kind van 6 heb ik geen hifi-wekker nodig ;)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Sonos Amp past ook binnen je budget. Speakers aansluiten en klaar.

Voordeliger is een bluetooth actieve speaker gebruiken en je smartphone met de Tidal app gebruiken voor de wekkerfunctie.
Zelf hebben wij een Ruark en dat geeft een prachtig geluid. Ruark is een goed bekende Britse luidsprekerfabrikant.

https://www.ruarkaudio.com

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 10-05-2023 19:46 ]