Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_A_R_T
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum maar hoop dat er hier iemand met voldoende kennis zit die me verder kan helpen.

Mijn Samsung Galaxy A6 heeft een flinke stuiter gemaakt en sindsdien is het scherm kapot. Zoals je aan het type telefoon al kan zien ben ik geen voorloper qua model en vind ik het allemaal wel prima zolang hij doet wat ik ervan verwacht. Deze laksheid schiet me nu een beetje in de voet aangezien ik ook niet zo braaf ben geweest met het maken van Back-ups.
Nu heb ik inmiddels een nieuwe telefoon gekocht en kom erachter dat ik heel veel contacten mis, blijkbaar stond dus niet alles op google of de SD kaart....

Nu wil het geval dat ik de telefoon wel in kan via de usb kabel. Het scherm reageert blijkbaar nog wel op aanraking en ik krijg het blind voor elkaar de telefoon te ontgrendelen en zo in de mappen structuur te komen. Echter helaas kan ik hierin de contacten niet vinden, dit zit zeker ook weer achter slot en grendel?

Na wat navraag bij google kwam ik bij Samsung KIES uit maar dit programma werkt niet op dit verouderde model. De voorganger hiervan SmartSwitch werkt wel met dit type echter moet je dat eerst op de telefoon zelf inschakelen en dat kan dus niet.

Vanmiddag nog even langs een GSM reparatieshop geweest maar die had geen geschikt tijdelijk scherm om daarmee over te kunnen zetten.
Resumerend zijn mijn opties en kennis wel zo'n beetje op.
Heeft iemand een idee of er mogelijkheden zijn de contacten alsnog tevoorschijn te toveren? Bij voorkeur dus via de USB en mijn computer?

Alvast bedankt voor de hulp!
Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41
Had je een Samsung account gekoppeld? Je zou dan nog kunnen checken of er geen contacten in de Samsung Cloud staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
Je zou kunnen proberen of je op de tast TalkBack aan kunt zetten of via Google Assistent, daarna kun je je telefoon bedienen als een blinde.

[ Voor 9% gewijzigd door hcQd op 09-05-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je contacten op Google contact staan moet je inloggen op je google account

https://contacts.google.com

Contacten worden niet zomaar standaard opgeslagen op een SD kaart ook de ''interne'' niet deze zal ergens in /data/data/com. Android. providers. contacts/databases/contacts. te vinden zijn of op je simkaart.

Je kan dit proberen als je op eens of andere manier alles werkend krijgt
https://adbappcontrol.com/en/ en dan remote.

Als je 'm geroot krijgt is sowieso alles te kopiëren via ADB zonder scherm

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 09-05-2023 18:48 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_A_R_T
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-05-2023
bazzemans schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:43:
Had je een Samsung account gekoppeld?
Nee helaas, op de nieuwe telefoon maar wel gelijk gedaan ;)
hcQd schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:45:
Je zou kunnen proberen of je op de tast TalkBack aan kunt zetten of via Google Assistent, daarna kun je je telefoon bedienen als een blinde.
Dat gaat blind niet lukken helaas. Ik vond het al heel wat dat ik hem uberhaupt ontkoppeld kreeg!
42dpi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:46:
Als je contacten op Google contact staan moet je inloggen op je google account
Daar stonden er wel een aantal op, die heb ik via de nieuwe telefoon gelijk terug kunnen zetten.
Contacten worden niet zomaar standaard opgeslagen op een SD kaart ook de ''interne'' niet deze zal ergens in /data/data/com. Android. providers. contacts/databases/contacts. te vinden zijn of op je simkaart.
In die mappen heb ik zitten zoeken inderdaad, maar hoe ver ik er ook in kijk uiteindelijk is het eindstation een lege map.
Je kan dit proberen als je op eens of andere manier alles werkend krijgt
https://adbappcontrol.com/en/ en dan remote.
Dit gaat ook niet, je moet dan via je telefoon eerst naar de ontwikkelaars modus en daar kan ik niet bij komen.