modem verplaatsen via powerline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
Hi,

Mijn huidige (KPN)modem staat helaas in de meterkast. Die bevindt zich uiteraard achter een NT. Vanuit de NT kabeltje naar modem en vanuit modem kabeltjes door huis.

Nu wil het het modem een andere plek geven, o.a. wegens vocht maar ook voor gemak en wifibereikbaarheid.
Is het mogelijk omhet signaal van de NT via powerline naar dat modem te laten lopen? Die techniek schijnt tegenwoordig voldoende te zijn, maar lees overal alleen maar situaties voorbij het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:30
Tussen modem en NT is het ook gewoon Ethernet dus ja, het kan.

Of het stabiel gaat werken is een tweede. Powerline is een oplossing, maar dat kan qua snelheid wel behoorlijk schommelen. Dan is het zonde dat er mogelijk al minder snelheid op je modem binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
heel simpel antwoord nee powerline zijn hier niet geschikt voor, veel te instabiel.
wil je problemen dan vooral dvs gebruiken. want ze kunnen al dat verkeer niet aan wat er overheen gaat.

Wil je de kpn experia box verplaatsen kabel trekken tussen de NT en de KPN box dat enige en juiste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 10:00
Ik ben het met @jopoh eens dat powerline niet de oplossing is, ik heb het thuis ook in gebruik voor de "tv-kastjes" en dat is prima, maar echt wonderen hoef je er niet van te verwachten.

Wat wel een oplossing is die stabiel werkt is over Coax met bijvoorbeeld Hirschmann Moka, als je op de plek waar je het modem wilt hebben en in de meterkast coax hebt liggen zou ik voor die oplossing gaan.
Andere oplossing kan dan ook zijn de coax te vervangen door utp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Wildfire

Joy to the world!

Tuckson schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:06:
Hi,

Mijn huidige (KPN)modem staat helaas in de meterkast. Die bevindt zich uiteraard achter een NT. Vanuit de NT kabeltje naar modem en vanuit modem kabeltjes door huis.

Nu wil het het modem een andere plek geven, o.a. wegens vocht maar ook voor gemak en wifibereikbaarheid.
Is het mogelijk omhet signaal van de NT via powerline naar dat modem te laten lopen? Die techniek schijnt tegenwoordig voldoende te zijn, maar lees overal alleen maar situaties voorbij het modem.
Als KPN monteur zeg ik je: nope, nada, nyet. Ook niet via moca doen. Wil je wèl allerlei vage problemen, ga dan vooral je gang.

Lijkt me duidelijk genoeg :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe