Water langs de gevel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06 14:11
Hallo!

Het viel mij laatst op dat ik water langs de gevel naar beneden zie lopen aan de voorkant van mijn woning. Het water lijkt tussen de dakgoot en de gevel langs te druppelen, precies in het midden van mijn woning.

Twee maanden geleden kwam ik erachter dat ik een kleine druppellekkage langs de schoorsteenpijp had (dus niet in de pijp zelf). Dit heb ik kunnen oplossen door binnen de rand af te dichten met bitumen kit. Ik verwacht niet dat dit te maken kan hebben met de natte gevel, het water zou dan immers meer naar links moeten druppelen.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L488RuvGPZjsfHtmUpxebEJ94Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9y0plfAaLLRWWfJ1SzGJHVUf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqZ6SRj6bcSiU41O_swjbdV1Tww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3x8JXnQiGIfnEQlu4MTfikag.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 11:31
Is de dakgoot recent nog gereinigd? Anders zit deze misschien vol met mos, bladeren of weet ik wat?
Anders een gat in de dakgoot? Toevallig zonnepanelen gekregen, waarbij monteurs in of op de goot zijn gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Verstopte regen goot.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:38
Klinkt inderdaad als een probleem met de goot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zie hem gewoon zitten hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
dakgoot vol water of lek ?

en dak lekkages los je btw nooit van binnenuit op dat is nu nooit waterdicht je ziet het alleen niet meer, maar kan dus nog wel rot e.d. veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
sjtienuh schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:27:
Is de dakgoot recent nog gereinigd? Anders zit deze misschien vol met mos, bladeren of weet ik wat?
Anders een gat in de dakgoot? Toevallig zonnepanelen gekregen, waarbij monteurs in of op de goot zijn gaan staan?
Dat klopt, afgelopen zomer zonnepanelen gekregen. Ik zal straks eens kijken hoe de dakgoot erbij ligt, kijken of dit te repareren valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinR
twain4me schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:29:
dakgoot vol water of lek ?

en dak lekkages los je btw nooit van binnenuit op dat is nu nooit waterdicht je ziet het alleen niet meer, maar kan dus nog wel rot e.d. veroorzaken.
Bij mooi weer zal ik eens het dak op gaan om te kijken waar het dan precies vandaan lekt langs de pijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:23

DexterDee

I doubt, therefore I might be

RobinR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:30:
Dat klopt, afgelopen zomer zonnepanelen gekregen. Ik zal straks eens kijken hoe de dakgoot erbij ligt, kijken of dit te repareren valt
Bij zonnepanelen gaat bij mij wel een lampje branden.

Toen ik die heb laten leggen middels een gemeenteplan, moest dat blijkbaar zo goedkoop mogelijk. Ik meen dat het Bulgaren of Roemenen waren die nogal lomp te werk gingen. Na de aanleg had ik last van lekkage onder/achter de dakgoot. Bleek dat er onder de zonnepanelen dakpannen kapot waren en die hebben ze gewoon laten zitten blijkbaar. Het regenwater komt vervolgens onder je pannen op je dakbeschot, wat over het algemeen (gelukkig) waterdicht is. Maar uiteindelijk zal 't zijn weg vinden achter en onder de dakgoot, waardoor het water langs de gevel weglekt. Op foto 2 zou dat de vochtplekken goed kunnen verklaren.

Ik zeg niet direct dat dit ook jouw issues veroorzaakt, maar kijk eens kritisch naar kapotte of verschoven pannen onder je zonnepanelen zou ik zeggen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:08
DexterDee schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:43:
[...]

Bij zonnepanelen gaat bij mij wel een lampje branden.

Toen ik die heb laten leggen middels een gemeenteplan, moest dat blijkbaar zo goedkoop mogelijk. Ik meen dat het Bulgaren of Roemenen waren die nogal lomp te werk gingen. Na de aanleg had ik last van lekkage onder/achter de dakgoot. Bleek dat er onder de zonnepanelen dakpannen kapot waren en die hebben ze gewoon laten zitten blijkbaar. Het regenwater komt vervolgens onder je pannen op je dakbeschot, wat over het algemeen (gelukkig) waterdicht is. Maar uiteindelijk zal 't zijn weg vinden achter en onder de dakgoot, waardoor het water langs de gevel weglekt. Op foto 2 zou dat de vochtplekken goed kunnen verklaren.

Ik zeg niet direct dat dit ook jouw issues veroorzaakt, maar kijk eens kritisch naar kapotte of verschoven pannen onder je zonnepanelen zou ik zeggen.
Niet alleen Oostblokkers, ook de Nederlandse sjaggeraars banjeren zonder beleid door je dakgoot en over je dakpannen heen. Zijn er meer die het onzorgvuldig doen dan dat ze secuur ennvoorzichtig te werk gaan :)

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Pagina: 1