Allen,
Mijn harde schijven lijken wat aan de oude kant te raken want searchen en indexeren gaat toch wel verdacht traag en de mate waarin ze vol lijken te zijn klopt niet. Ik zoek een andere oplossing die gelijk wat data veiligheid brengt zoals RAID5. Budget is niet eindeloos maar ik betaal wat moet om iets veiligs te hebben. De onderdelen moeten op elkaar aansluiten waar het om data vermogen gaat want het betreft een workstation voor filmwerk en animatie werk in AE. Er gebeurt veel de-noising, stabilisatie en andere intensieve opdrachten.
Het systeem bestaat uit:
Nu noem ik RAID5 omdat ik ooit een klok heb horen luiden hierover maar wat heb ik nu echt nodig als mijn workstation vol zit met M2 schijven en alles van mijn projecten verdeeld is over die dingen zonder dat een project op meerdere schijven leeft? Een ASUS Hyper MX216 waar 4 in passen is, voorzover ik zie zonder RAID controller.
Ik kan ook een Thunderbolt kaart er in prikken en alles op externe schijven laten leven. Dus wat zou slim zijn?
Mijn harde schijven lijken wat aan de oude kant te raken want searchen en indexeren gaat toch wel verdacht traag en de mate waarin ze vol lijken te zijn klopt niet. Ik zoek een andere oplossing die gelijk wat data veiligheid brengt zoals RAID5. Budget is niet eindeloos maar ik betaal wat moet om iets veiligs te hebben. De onderdelen moeten op elkaar aansluiten waar het om data vermogen gaat want het betreft een workstation voor filmwerk en animatie werk in AE. Er gebeurt veel de-noising, stabilisatie en andere intensieve opdrachten.
Het systeem bestaat uit:
De Western digitals moeten vervangen worden. 4 maal 2TB M2 of iets anders mag allemaal en ik kan 4 keer de SSD plankjes kopen die ik al heb natuurlijk maar heeft zo een PCIe adapter een bottleneck die niet in de productomschrijving staat? Snelheden op elkaar laten aansluiten is wel key en omdat ik vooral eerst de WD schijven moet vervangen kijk ik later naar een eventuele upgrade van de M2 die ik al heb als ik daar meer aan ga hebben. Voor nu kijk ik naar 4 maal bijkopen wat ik al heb of iets nieuws.ASUS ROG Strix X570-E Gaming ATX moederbord, AMD Socket AM4, Ryzen 3000
AMD Ryzen 9 3950X processor (16C/32T, 72 MB cache, 4,7 GHz Max Boost)
2 maal: Corsair Vengeance DDR4 C19 XMP 2.0 High Performance Desktop werkgeheugen Kit 3600 MHz. 2 x 32 GB zwart
2 maal: ADATA 2 TB XPG SX8200 Pro PCIe Gen3x4 M.2 2280 Solid State Drive
MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G Gaming grafische kaart - NVIDIA RTX 3080 Ti, GPU 1770 MHz, 12 GB GDDR6X geheugen
Een Decklink van Blackmagic voor HDMI en SDI
2 maal wdc wd40efrx- 68 n32n0
Nu noem ik RAID5 omdat ik ooit een klok heb horen luiden hierover maar wat heb ik nu echt nodig als mijn workstation vol zit met M2 schijven en alles van mijn projecten verdeeld is over die dingen zonder dat een project op meerdere schijven leeft? Een ASUS Hyper MX216 waar 4 in passen is, voorzover ik zie zonder RAID controller.
Ik kan ook een Thunderbolt kaart er in prikken en alles op externe schijven laten leven. Dus wat zou slim zijn?
And it goes BRAAAAAPP!