Dido schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:00:
[...]
Er zijn om minder vechtscheidingen ontstaan...
Als een vrouw haar "voorkeur" uitspreekt is dat veelal een dwingend bevel.
Wat zij zegt: "Als ik dan echt zou moeten kiezen, vind ik die blauwe misschien net wat leuker."
Wat hij hoort: "Ik vind blauw iets leuker, maar het maakt me niet echt uit."
Wat zij bedoelt: "Als je iets anders dan blauw kiest neem ik de kinderen mee naar mijn moeder. En de hond. En de auto

"
Ik weet niet hoe serieus je bent (ik denk het niet), maar ik zie veel mensen die werkelijk zo denken. Wat een slappe hap tegenwoordig. Ik stond er een aantal jaren geleden ook zo in, maar dat maakte me niet gelukkig. En zij ook niet, want ik maakte eigenlijk nooit keuzes en ze merkte het echt wel als ik niet gelukkig was omdat ik mijn mening niet gaf. Sindsdien geef ik gewoon mijn mening en doe ik ook dingen die zij niet leuk vind. Uiteindelijk heb je gewoon je eigen leven, je eigen smaak, je eigen mening en je eigen wensen. Je hebt
samen een huis, dus dat mag een mix van jullie beide zijn. Je hoeft niet te denken voor een ander.
Ik snap dat het een running joke is geworden, maar helaas zijn er genoeg stellen waarbij een van de partners vooral de ander achteraan loopt.
Als daar daadwerkelijk een scheiding door zou ontstaan dan is het misschien maar beter dat je niet met die persoon samenleeft. Er zijn inderdaad mensen waarbij geldt: het gaat zoals zij het willen en anders niet. Die mensen zijn naar mijn mening niet leuk om mee samen te leven, dus ik kies dan voor 'dan maar niet'.
Excuus voor de serieuze noot, ik kan me hier best wel aan ergeren