Welke tegel heeft jullie voorkeur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:22
Binnenkort moet de garagevloer (wasruimte mogelijks ook) opengebroken worden ivm plaatsen nieuwe afvoerbuis, leidingen etc..

Zit nu met keuzestress ivm de tegel. Heb het naar deze twee tegels kunnen herleiden maar twijfel nog enorm. Welke vinden jullie het beste passen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm3uA55q-UsAZR2GRVcCKlY3kUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrHK3pr9ixsGUIrtTPq0vChv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnZckT6_At8hCV08jQaIBD-0Hrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvensY5G1CahRnqEtPvAgtbQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_QdrOOGOMSruiAH0PanXT-4ZG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M95o5T3zUmq83we2gH1jbwk1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrP8BWD5Sqk5Sqi8z9UYUO8JvLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYGp5drYqwmGnWD3ZQo3eWfk.jpg?f=fotoalbum_large

Donkere staat moderner vind ik maar huis dateert wel van jaren 60.

P. S. De lichtgrijze tegel is gewoon nog wat stoffig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:05

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou het voor deze ruimte praktisch benaderen:

De donkere tegel oogt wellicht wat minder snel vies.
De lichte tegel zorgt voor meer licht en ruimtelijk gevoel.

Ik zou de lichte kiezen. Maar dat is slechts een mening 😄.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou de keuze vooral zelf maken in plaats van deze voor te leggen aan random mensen op een forum.

Beide tegels hebben andere voor- en nadelen. Wat vind je zelf?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
De lichte tegel geeft een lichtere ruimte, ik heb die donkere ook ooit gehad. Deze zijn overigens heel erg hard. Je hebt een slijpmachine nodig (huren), normale handtegelsnijder gaat niet werken.

[ Voor 43% gewijzigd door pennywiser op 09-05-2023 12:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
Lichte tegel zie je uiteindelijk minder vuil op. Donkere vloer gehad, elk dingetje zag je erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Het gevlekte is goed om minder snel vuil te zien. Ik zou het licht willen houden, dus de lichte tegel kiezen. Maar als je achteraf spijt hebt, moet je niet komen klagen :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Iets grotere formaat van de lichte oogt ook rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Bor schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:14:
Ik zou de keuze vooral zelf maken in plaats van deze voor te leggen aan random mensen op een forum.

Beide tegels hebben andere voor- en nadelen. Wat vind je zelf?
Ik vind de donkere moderner ogen en lijkt me ook gerichter naar een garage toe.
Lichtere maakt de ruimte wss wel ietwat groter en zie je ook minder vuil op maar vrouwlief en ik kuisen geregeld wel (lees quasi elke dag :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
pennywiser schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:14:
De lichte tegel geeft een lichtere ruimte, ik heb die donkere ook ooit gehad. Deze zijn overigens heel erg hard. Je hebt een slijpmachine nodig (huren), normale handtegelsnijder gaat niet werken.
Goed om te weten...gelukkig moet ik de tegels niet slijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
naftebakje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:20:
Het gevlekte is goed om minder snel vuil te zien. Ik zou het licht willen houden, dus de lichte tegel kiezen. Maar als je achteraf spijt hebt, moet je niet komen klagen :+
Nee hoor...vrouwtje zal het ook graag horen, haar voorkeur gaat ook uit naar de lichtere :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 18:05
Lichte tegel maakt de ruimte lichter, groter. Zou voor mij de doorslag zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Sunz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:26:
[...]Nee hoor...vrouwtje zal het ook graag horen, haar voorkeur gaat ook uit naar de lichtere :)
Dan is het klaar toch, happy wife happy life :*)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

Barrycade

Through the...

Denk dat je gewoon de mening van "vrouwtje" moet volgen, die zal het namelijk ook schoon moeten maken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:22
Ik heb zelf de donkere. Zelf niet voor gekozen, deze lagen er al in. Maar ik zou ze zelf ook weer kiezen. Hangt er ook vanaf of je genoeg licht in de garage hebt, ik wel. Dus bij mij oogt het ook niet donker.

Qua wat je er op ziet. Merk niet echt verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, ik heb in mijn keuken zeil [jaja, anders dan tegels, ik weet] met ongeveer het motiefje van die witte tegel, en ik vind het helemaal niks. Het ziet er gewoon altijd uit alsof de vloer smoezig is, ookal heb ik 'm net gedweild.

Grijs voelt vast minder ruimtelijk, maar het is een veredelde bijkeuken, is een ruimtelijk gevoel dan echt zo belangrijk? Mijn ervaring is dat je er voetstappen en pootafdrukken van eventuele dieren er echt minder snel op ziet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:32
Als dit al keuzestress oplevert, hoe ga je dan om met echte grotemensendingen?

Verder gewoon naar je vrouw luisteren, want die beslist toch, zelfs als hier 95% de donkere tegel zegt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Meh, beide niet. Ik zou echt even doorzoeken naar een ander.

*snip* hk plaatje verwijderd

[ Voor 44% gewijzigd door Señor Sjon op 09-05-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn persoonlijke 2 cent

Licht; door lichte kleur een ruimtelijker gevoel maar vind ik er persoonlijk ouderwets uitzien. Vind de spikkeltjes erin niet echt meewerken aan de look.

Donker; bij weinig licht wordt de ruimte wel heel donker en je ziet er alles op, maar wel strakke moderne look. Ook bijv. bandensporen zie je er minder op kan ik me voorstellen. Maar aan de foto's te zien is er enkel kunstmatig licht, dus donker wordt het wel.

Ik zou zelf voor donker gaan, want ik heb een hekel aan lichte tegels (behalve wit en zandkleur voor bijv. een badkamer)

Ach ja, alles is beter dan wat er nu ligt zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Noeleke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:41:
Mijn persoonlijke 2 cent

Licht; door lichte kleur een ruimtelijker gevoel maar vind ik er persoonlijk ouderwets uitzien. Vind de spikkeltjes erin niet echt meewerken aan de look.

Donker; bij weinig licht wordt de ruimte wel heel donker en je ziet er alles op, maar wel strakke moderne look. Ook bijv. bandensporen zie je er minder op kan ik me voorstellen. Maar aan de foto's te zien is er enkel kunstmatig licht, dus donker wordt het wel.

Ik zou zelf voor donker gaan, want ik heb een hekel aan lichte tegels (behalve wit en zandkleur voor bijv. een badkamer)

Ach ja, alles is beter dan wat er nu ligt zullen we maar zeggen :+
Haha.. idd is alles beter wat er nu op ligt 😅
Nu de garage blijft auto vrij. Die blijft gewoon op de oprit.

Dit is een foto van het huis. Denk dat we hier met een donkere tegel toch wat aan een stijlbreuk gaan doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN6WfoBlkgXpodyQJCXQdEjjfqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zrfpj5xcuh7VlgcDI41KuFco.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:17
Ik zou de grote en lichte tegel nemen :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
Ik zou voor een echte garagevloer gaan van Swissdeck of Racedeck. PVC vermijden, aangezien rubber banden daar vlekken op geven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Sunz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Dit is een foto van het huis. Denk dat we hier met een donkere tegel toch wat aan een stijlbreuk gaan doen?
Ja maar met de lichte ook, dus dat is geen argument:P

Maar ik denk wel dat de lichte er beter bij past ja. gewoon kiezen wat de vrouw wil, het is een garage, wat kan jouw het schelen, zolang ze maar blij is. Bewaar je veto lekker voor iets wat belangrijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noeleke
Sunz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Haha.. idd is alles beter wat er nu op ligt 😅
Nu de garage blijft auto vrij. Die blijft gewoon op de oprit.

[Afbeelding]
Gekke vorm, maar wel een erg tof huis.

Ik merk dat dit steeds minder gaat om een keuze tussen twee tegels, en steeds meer een keuze tussen wat jij wil of wat de vrouw wil.
Wat dat betreft; als je de vrouw blij wil houden, respect. Als je je eigen gang wil gaan en de vrouw daarbij dwars wilt liggen, heel veel sterkte de komende weken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
Noeleke schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:57:
[...]
Als je je eigen gang wil gaan en de vrouw daarbij dwars wilt liggen, heel veel sterkte de komende weken :')
Lol dan zet daar ook maar vast een bank neer om op te slapen, kan je meteen genieten van je eigen keus :) ;);).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 14:24
Smaak is persoonlijk en valt niet over te twisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik zou in iedergeval voor een zo glad mogelijk tegel gaan met al het vuil van de fieten enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:42
hahaha wat een topic....

tegels voor in een garage, who cares. doe er gewoon de goedkoopste in, of kies diegene die je vrouw mooi vindt. En tegels in de garage doen 0 afbreuk aan stijl van de woning...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noeleke
pennywiser schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Lol dan zet daar ook maar vast een bank neer om op te slapen, kan je meteen genieten van je eigen keus :) ;);).
Alsjeblieft niet, dan krijgen we volgende week een topic over welke kleur bank het mooist bij de donkere tegel staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-06 19:45
Ik zou voor die antraciete (donkere) kleur gaan.

Zorg in elk geval voor een tegel die dik/sterk genoeg is om de garage functie te kunnen blijven vervullen. Je wilt geen breuk als je er een auto op parkeert. Ik meende dat het minimaal 8mm dient te zijn, uitgaande van een normale personenwagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik vind de originele vloer heel mooi..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Allebei de kleuren gebruiken en er een leuk patroontje in leggen d:)b
mierenfokker schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:47:
Ik vind de originele vloer heel mooi..
De originele vloer gaat er uit.... (en die tegeltjes zijn natuurlijk niet meer te krijgen) :D

[ Voor 64% gewijzigd door The_BoKmeester op 09-05-2023 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:04
Een dergelijke vraag stellen op dit forum is pas keuzestress-verhogend :S

Ik zou voor die lichte gaan. Maar de donkere kan ook.

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:06:
ik zou in iedergeval voor een zo glad mogelijk tegel gaan met al het vuil van de fieten enzo.
Niet te glad, want anders ga je op je bek als je een keer natte fietsen binnen hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Haha die reacties man..😂
Voor vrouw maakt het niet zo uit hoor…ze gaf gewoon haar voorkeur aan..maar hoogstwss volg ik haar hier wel in 🙃

Denk dat lichtere tegel wel meer open gevoel gaat geven 😌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:00
Waarom tegels? Als toch de hele vloer er uit moet zou ik, zeker in een garage, voor een gietvloer gaan. In allerlei kleuren en afwerkingen te verkrijgen en makkelijker schoon te maken dan tegels.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Lichte tegel = vuil valt sneller op :P

Ik zou toch proberen de donkere te nemen. Scheelt je wellicht een zaterdagse schrobbeurt. gebrek aan licht los je maar op met LED-lampjes ofzo.

of garage-tegels:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-aYVZ1nq1hgo/VYRWvqHpykI/AAAAAAAAAFk/CQlOx_MmuHs/s1600/rubber%2Bgarage%2Bfloor%2Btiles%2Binterlocking.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door The_BoKmeester op 09-05-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-06 15:12
@Sunz Meer een praktische vraag: Zijn beide tegels een beetje ruw?
Zo'n glimmende tegel kan er mooi uitzien, maar zodra een glimmende tegel goed nat wordt veranderd de gehele vloer in een "ijsbaan"

Een ruwe(-ere) tegel heeft daar niet zoveel last van

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
D_Jeff schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:23:
@Sunz Meer een praktische vraag: Zijn beide tegels een beetje ruw?
Zo'n glimmende tegel kan er mooi uitzien, maar zodra een glimmende tegel goed nat wordt veranderd de gehele vloer in een "ijsbaan"

Een ruwe(-ere) tegel heeft daar niet zoveel last van
Ja hoor zijn beetje ruw idd.
Keuze tegels loopt via de aannemer..dus zit daar een beetje aan vast. Is een totaalproject dus ga daar niet te moeilijk in doen.
Gietvloeren etc ga ik niet doen…stel dat ik later opnieuw stukje vloer moet uitbreken kan je heel de vloer opnieuw laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54

Dido

heforshe

Sunz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:16:
Haha die reacties man..😂
Voor vrouw maakt het niet zo uit hoor…ze gaf gewoon haar voorkeur aan..maar hoogstwss volg ik haar hier wel in 🙃
Er zijn om minder vechtscheidingen ontstaan...

Als een vrouw haar "voorkeur" uitspreekt is dat veelal een dwingend bevel.

Wat zij zegt: "Als ik dan echt zou moeten kiezen, vind ik die blauwe misschien net wat leuker."

Wat hij hoort: "Ik vind blauw iets leuker, maar het maakt me niet echt uit."
Wat zij bedoelt: "Als je iets anders dan blauw kiest neem ik de kinderen mee naar mijn moeder. En de hond. En de auto :| "

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunz
De kogel is door de kerk mannen!
De lichte dus! 🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:13
En koop een paar pakken reserve. Het is voor de garage begreep ik?
Moker laten vallen >> tegel stuk
Pot olieverf omver >> voegen mooi gekleurd
Etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Lichte tegel in de garage, de donkere zou ik inzetten in de badkamer / keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
Dido schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Er zijn om minder vechtscheidingen ontstaan...

Als een vrouw haar "voorkeur" uitspreekt is dat veelal een dwingend bevel.

Wat zij zegt: "Als ik dan echt zou moeten kiezen, vind ik die blauwe misschien net wat leuker."

Wat hij hoort: "Ik vind blauw iets leuker, maar het maakt me niet echt uit."
Wat zij bedoelt: "Als je iets anders dan blauw kiest neem ik de kinderen mee naar mijn moeder. En de hond. En de auto :| "
Ik weet niet hoe serieus je bent (ik denk het niet), maar ik zie veel mensen die werkelijk zo denken. Wat een slappe hap tegenwoordig. Ik stond er een aantal jaren geleden ook zo in, maar dat maakte me niet gelukkig. En zij ook niet, want ik maakte eigenlijk nooit keuzes en ze merkte het echt wel als ik niet gelukkig was omdat ik mijn mening niet gaf. Sindsdien geef ik gewoon mijn mening en doe ik ook dingen die zij niet leuk vind. Uiteindelijk heb je gewoon je eigen leven, je eigen smaak, je eigen mening en je eigen wensen. Je hebt samen een huis, dus dat mag een mix van jullie beide zijn. Je hoeft niet te denken voor een ander.

Ik snap dat het een running joke is geworden, maar helaas zijn er genoeg stellen waarbij een van de partners vooral de ander achteraan loopt.

Als daar daadwerkelijk een scheiding door zou ontstaan dan is het misschien maar beter dat je niet met die persoon samenleeft. Er zijn inderdaad mensen waarbij geldt: het gaat zoals zij het willen en anders niet. Die mensen zijn naar mijn mening niet leuk om mee samen te leven, dus ik kies dan voor 'dan maar niet'.

Excuus voor de serieuze noot, ik kan me hier best wel aan ergeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sunz schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:18:
De kogel is door de kerk mannen!
De lichte dus! 🤫
Zou je dat wel doen, die wordt eerder vies :+

Nee grapje, gewoon zelf kiezen, het is ook maar een garage (bij mij zit er nog een betonvloer in, al 50 jaar :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1