Oplossing gezocht voor thuisbioscoopsysteem verlichting

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk235
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07 18:25
Beste mensen.

Ik zit met het volgende. Ik heb bij mij thuis de zolder omgebouwd tot thuis bioscoop wat er mega gaaf uit ziet. Heb daar een Denon 7.2 sound set geïnteresseerd en een Jvc beamer dlx 35 heb de ruimte voorzien van elektrische verstelbare stoelen kort om de kids zijn er blij mee. Verlichte slangen zijn achter houten latten weg gewerkt wat een mooi licht beeld geeft in de ruimte.

Alleen wil ik nog een stapje verder voor nog meer beleving tijdens het kijken van een film.

In mijn plafon zitten twee surround speakers die zijn zo afgeregeld dat tijdens een regenbui in een film het net lijkt of de regen van boven op je neer valt🙂 maar bij regen in een film komt ook vaak onweer voor. Nu wil ik kijken of ik iets kan maken of vinden dat als het gaat onweren in een film er in mijn donkere ruimte bijvoorbeeld een troposcoop lamp gaat flitsen tijdens de donder die door de speakers klinkt. Is dat mogelijk om zo iets te maken? Zo ja wat zou ik daar voor nodig zijn😀

Klinkt misschien gek maar leek mij gewoon een leuk idee.

Alvast bedankt voor het mee denken. Groetjes hendrik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk235
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-07 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMot9U_I_koEPDHFCbciVynmFUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whzJgR9LrChyeo2KDQLo2Bq1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpEBmFjVbvG6Omknp6HHifZBMzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8zlQwLO8Pl2WENuMAF8FFRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbA6CPmKqWnT7Ne9hk_1QlCr0nM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJdITLBJNrM77I7RJCKx0Jpr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet je dan niet iets als "ambilight" gaan kiijken? Of vergelijkbare systemen die je met een Rpi laat aansturen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:45
Vet project!

Kan je niet home assistant gebruiken en node red voor de automation en de stroboscope aansturen? Wellicht met wat sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig met computerhardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Ik ga dit topic sluiten. De eerste reden is dat we op Tweakers enige eigen inzet verwachten. Eigen inzet, dat mis ik in deze TS. Een vraag als "Is dat mogelijk om zo iets te maken? Zo ja wat zou ik daar voor nodig zijn" is puur een idee, wij zijn er niet om dat volledig voor je uit te werken. Tevens sta je met 1-0 achter doordat je vorige topic hit and run was (Denon 2600H uitbreiding kanalen). Een topic openen om daarna niet meer terug te komen is niet het idee achter Tweakers, we zijn geen afhaalchinees.

Laatste reactie in dit topic maandag 8 mei 2023 22:01, @Henk235 laatst online: 22:01.
Benieuwd of het nu weer meerdere maanden duurt voordat @Henk235 terug op Tweakers komt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:38:
Laatste reactie in dit topic maandag 8 mei 2023 22:01, @Henk235 laatst online: 22:01.
Benieuwd of het nu weer meerdere maanden duurt voordat @Henk235 terug op Tweakers komt...
Wederom Hit and Run.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.