Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel gamen, voornamelijk shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vast budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, huidige PC geef ik door aan de volgende generatie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zo veel mogelijk wit. Ik heb gekeken naar het nzxt moederbord maar money/value heeft volgens mij die ik nu in mijn lijst heb staan meer features voor minder geld. Verder ben ik tegen wat reviews gestuit dat het nzxt moederbord moeilijk overweg kan met de Crosair RGB geheugensticks.
"All white" is niet dat alle RGB standaard op wit zal staan, af en toe en regenboogje is ook leuk
Ga je overklokken?
Wellicht later, vandaar geen B650 maar laat je dat niet afweren om feedback te geven.
Wat verwacht je van ons?
RGB advies
Mijn huidige PC build werkt alle RGB via Aura Sync. Ik heb Balistix geheugen, Asus prime 570 pro moederbord, een be quiet pure base 500dx en Sickleflow 120 argb fans. Ik ben niet super tevreden met de fans. De sticket zit niet mooi in het middel en een van de fans ratelt soms.
Ik ben erg gecharmeerd van de Lian Li fans maar, zijn deze compatible met Aura Sync? Anders wellicht de NZXT fans uitbreiden op basis van de 4 die al met de kast meekomen.
Assemblage
Verder, ik laat de PC assembleren door Azerty en laat gelijk een BIOS update uitvoeren, met het oog op de bugfix van doorbranden gezien de CPU en mobo combinatie.
Monitor
Met het zoeken naar een betaalbare 240hz, 1ms, 1440p monitor kwam ik uit op de G7 van Samsung. Ook deze mag meegenomen worden in de feedback.
Ik lees dat deze monitor erg lange voeten heeft, wat wellicht een probleem kan zijn met mijn Hystar muismat.
Moederbord
Schiet maar. Ik heb gekeken naar Aura Sync en iets dat nog wat wittinten heeft.
Geheugen
Ik dacht dat 32GB zat was maar er zijn geen reepjes van 8GB DDR5 van Corsair te koop? Ik heb nu 64GB gekozen om alle slots te vullen.
Enkel gamen, voornamelijk shooters.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vast budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, huidige PC geef ik door aan de volgende generatie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- nvidia
- nzxt
Zo veel mogelijk wit. Ik heb gekeken naar het nzxt moederbord maar money/value heeft volgens mij die ik nu in mijn lijst heb staan meer features voor minder geld. Verder ben ik tegen wat reviews gestuit dat het nzxt moederbord moeilijk overweg kan met de Crosair RGB geheugensticks.
"All white" is niet dat alle RGB standaard op wit zal staan, af en toe en regenboogje is ook leuk
Ga je overklokken?
Wellicht later, vandaar geen B650 maar laat je dat niet afweren om feedback te geven.
Wat verwacht je van ons?
RGB advies
Mijn huidige PC build werkt alle RGB via Aura Sync. Ik heb Balistix geheugen, Asus prime 570 pro moederbord, een be quiet pure base 500dx en Sickleflow 120 argb fans. Ik ben niet super tevreden met de fans. De sticket zit niet mooi in het middel en een van de fans ratelt soms.
Ik ben erg gecharmeerd van de Lian Li fans maar, zijn deze compatible met Aura Sync? Anders wellicht de NZXT fans uitbreiden op basis van de 4 die al met de kast meekomen.
Assemblage
Verder, ik laat de PC assembleren door Azerty en laat gelijk een BIOS update uitvoeren, met het oog op de bugfix van doorbranden gezien de CPU en mobo combinatie.
Monitor
Met het zoeken naar een betaalbare 240hz, 1ms, 1440p monitor kwam ik uit op de G7 van Samsung. Ook deze mag meegenomen worden in de feedback.
Ik lees dat deze monitor erg lange voeten heeft, wat wellicht een probleem kan zijn met mijn Hystar muismat.
Moederbord
Schiet maar. Ik heb gekeken naar Aura Sync en iets dat nog wat wittinten heeft.
Geheugen
Ik dacht dat 32GB zat was maar er zijn geen reepjes van 8GB DDR5 van Corsair te koop? Ik heb nu 64GB gekozen om alle slots te vullen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | ASUS Prime X670-P | € 259,65 | € 259,65 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti AERO OC 12G | € 959,- | € 959,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H9 Elite Wit | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Kabels | Lian Li Strimer Plus V2 24-pin Moederbord Kabel | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Monitors | Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" Zwart | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 240 RGB Wit | € 259,90 | € 259,90 |
| 3 | Ventilators | Lian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Wit, 120mm | € 74,90 | € 224,70 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000C36W | € 134,90 | € 269,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Wit | € 146,85 | € 146,85 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 56,43 | € 112,86 |
| Totaal | € 3.520,56 | |||