Ik krijg steeds meer IoT in huis en omdat het klooien leuk is dacht ik eraan om een smart home te gaan maken met Home Assistant. Ik heb me hier al heel erg in ingelezen maar ik kom niet helemaal uit wat voor mij de beste weg is momenteel.
Wat ik nu heb:
- Zonnepanelen
- Airco
- Philips Hue
- Slimme stekkers
- Slimme meter meterkast
- Synology NAS met apple tv
- Smart TV, HIFI set
Ik dacht eerst om een Raspberry Pi te kopen en te gaan spelen met Home Assistant. Alleen ben ik ook in de markt om een nieuwe NAS te kopen. Ik heb nu een Synology DS214+ maar omdat Docker niet ondersteund wordt heb ik altijd veel problemen met updates. Ik gebruik deze als download server (Radarr, Sonarr). Ik ben aan het wachten op de DS223+.
Maar toen bedacht ik me of het niet beter/ voordeliger is om ipv die nieuwe Synology te kopen een NUC te kopen die ik dan inricht als downloadserver en als server voor Home Assistant waarmee ik voor de komende 5-10 jaar klaar ben.
Vereisten:
- Gebruik van docker
- Home Assistant
- RAID setup of de Synology als opslag
- 5-10 jaar toekomstproof voor updates en uitbreidingen
- Slimme meter P1 uitlezen (Moet ik hiervoor USB 2.0 hebben?)
Hoe realistisch is mijn plan? En zou ik met bijvoorbeeld een NUC5i3RYK (I3-5010U) met 8GB RAMM uitkomen of moet ik veel zwaarder? Waar moet ik opletten?
Ik vraag niet voor kant en klare antwoorden, wel zou wat richting fijn zijn.
Thx!
Wat ik nu heb:
- Zonnepanelen
- Airco
- Philips Hue
- Slimme stekkers
- Slimme meter meterkast
- Synology NAS met apple tv
- Smart TV, HIFI set
Ik dacht eerst om een Raspberry Pi te kopen en te gaan spelen met Home Assistant. Alleen ben ik ook in de markt om een nieuwe NAS te kopen. Ik heb nu een Synology DS214+ maar omdat Docker niet ondersteund wordt heb ik altijd veel problemen met updates. Ik gebruik deze als download server (Radarr, Sonarr). Ik ben aan het wachten op de DS223+.
Maar toen bedacht ik me of het niet beter/ voordeliger is om ipv die nieuwe Synology te kopen een NUC te kopen die ik dan inricht als downloadserver en als server voor Home Assistant waarmee ik voor de komende 5-10 jaar klaar ben.
Vereisten:
- Gebruik van docker
- Home Assistant
- RAID setup of de Synology als opslag
- 5-10 jaar toekomstproof voor updates en uitbreidingen
- Slimme meter P1 uitlezen (Moet ik hiervoor USB 2.0 hebben?)
Hoe realistisch is mijn plan? En zou ik met bijvoorbeeld een NUC5i3RYK (I3-5010U) met 8GB RAMM uitkomen of moet ik veel zwaarder? Waar moet ik opletten?
Ik vraag niet voor kant en klare antwoorden, wel zou wat richting fijn zijn.
Thx!