Kan een OLED in mijn woonkamer + aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:13
Hey! Ik ben zoekende naar een nieuwe tv voor ons nieuwe huis. Ik twijfel heel erg of een OLED in mijn huis kan gezien de helderheid. De tv staat naast een raam waar vooral ‘s ochtends en tot ongeveer 14.00 de zon in kan staan. Hier een linkje van mijn woonkamer:
https://imgbox.com/VZoV9LED

Ik zoek een?
OLED tv

Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik zat zelf te denken aan of de Samsung S95b of de nieuwe S90c. Het hangt een beetje af of het door sparen/wachten op de prijsdaling van de S90c waard is. Samsung vanwege de hogere helderheid uiteraard

Wat is je budget?
Tussen de 1000 en de 1600 euro ongeveer

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Tv kijken, films, af en toe wat switch games en ps4 games. Wel graag een toekomst bestendige tv

Dus kortom zou (QD) OLED in mijn woonkamer kunnen en daarnaast, wat zouden jullie doen. Samsung S90C of toch de S95B?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Remth2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:12:
Ik twijfel heel erg of een OLED in mijn huis kan gezien de helderheid. De tv staat naast een raam waar vooral ‘s ochtends en tot ongeveer 14.00 de zon in kan staan.
Ik zou me niet alleen zorgen maken over de helderheid van de TV in direct zonlicht, zeker ook over het feit dat een OLED in direct zonlicht niet aan te raden is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
FeaR schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Ik zou me niet alleen zorgen maken over de helderheid van de TV in direct zonlicht, zeker ook over het feit dat een OLED in direct zonlicht niet aan te raden is.
Zoals je wellicht mijn woonkamer foto hebt gezien, raad jij ook een QD OLED af? Liever een Qled dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

NeoQLED zou het daarin tegen prima doen.

Ik heb deze https://www.coolblue.nl/p...eo-qled-65qn85b-2022.html in dezelfde situatie. Bevalt mij uitstekend.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remth2
Falcon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:15:
NeoQLED zou het daarin tegen prima doen.

Ik heb deze https://www.coolblue.nl/p...eo-qled-65qn85b-2022.html in dezelfde situatie. Bevalt mij uitstekend.
Heb je nog getwijfeld tussen de 85b of de 90 serie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Remth2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:37:
[...]

Heb je nog getwijfeld tussen de 85b of de 90 serie ?
Ja, heel even.. maar ze stonden naast elkaar en ik de beeldkwaliteit vanuit dezelfde source was een dikke plus voor de NeoQLED. Ook heeft de 85b een HDMI port die 120hz aan kan, das voor gamen erg leuk met de Xbox.

Ik zou hem wel echt ophangen aan de muur, de poot vond ik persoonlijk nog al slap.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 08-05-2023 20:10 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

Remth2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:10:
[...]
Zoals je wellicht mijn woonkamer foto hebt gezien, raad jij ook een QD OLED af? Liever een Qled dus?
Als je aangeeft dat de zon tot 14:00 op het scherm staat is dat mijns inziens te lang om een OLED op te hangen. Liever een QLED is aan jou, ikzelf zou helemaal geen Samsung nemen. Deels persoonlijke voorkeur omdat ik an sich niets met het merk heb, anderzijds omdat ik gesteld ben op Dolby Vision.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 09-05-2023 12:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1