Het lampje van mijn WD HDD gaat een halve seconde aan.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik Timpen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 10:04
Mijn vraag

Mijn adapter geeft mooi 12 Volt, maar zodra ik hem in de harde schijf steek blijft het lampje van de harde schijf slechts een fractie van een seconde branden. Daardoor wordt de harde schijf niet gezien door het systeem.
Ik heb geen idee wat er zou kunnen schelen en of ik er iets aan zou kunnen doen.
Daarom hengel ik hier een beetje naar eventuele ervaringen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

WD HDD Elements S/N: WCAZA5165839
P/N: WDAAU0020HBK-01
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Weinig, bij gebrek aan inspiratie. Ik verbind de adapter met de HD en stel dan vast dat het lampje maar heel even brandt terwijl de adapter constant 12 Volt geeft. Gemeten met multimeter.
ps, de schijf is een jaar of 6 oud dus hoog bejaard.

...

[ Voor 3% gewijzigd door Rik Timpen op 08-05-2023 16:22 ]

Beste antwoord (via Rik Timpen op 09-05-2023 07:22)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:52
Voeding kan misschien toch defect zijn zodat dat deze bij belasting niet genoeg stroom meer levert?
Probeer dus indien beschikbaar ook nog een andere (passende) 12V voeding?
Anders zoals aangegeven HDD uit de behuizing halen en op PC of andere case aansluiten.

Kan natuurlijk ook nog probleem zijn met de USB kabel?
Mijn zelfde type WD Eements knippert namelijk ook één keer en start niet als ik deze inschakel zonder ingeplugde USB kabel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk printplaat in de behuizing defect.

Snelste oplossing (want ouder type schijf???): behuizing open maken, schijf uitbouwen, direct in/aan PC verbinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Voeding kan misschien toch defect zijn zodat dat deze bij belasting niet genoeg stroom meer levert?
Probeer dus indien beschikbaar ook nog een andere (passende) 12V voeding?
Anders zoals aangegeven HDD uit de behuizing halen en op PC of andere case aansluiten.

Kan natuurlijk ook nog probleem zijn met de USB kabel?
Mijn zelfde type WD Eements knippert namelijk ook één keer en start niet als ik deze inschakel zonder ingeplugde USB kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Heb je überhaubt wel de USB kabel van je WD ook verbonden met je PC?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik Timpen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 10:04
Jullie zijn hartelijk bedankt voor de snelle en doeltreffende hulp en tips. Ik heb de kabel niet vervangen, daar ik niet onmiddellijk zulke in de buurt had. Maar ik heb verschillende USB-poorten gebruikt en plots kwam er leven in de brouwerij. Nu zie ik de harde schijf weer helemaal in schijfbeheer, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Dus ben ik van plan om me zo vlug mogelijk een vervanging aan te schaffen. Het probleem is dat ik nu niet weet waar het euvel zijn oorsprong had/heeft. Het lampje van de HD brandde in het begin knipperend, maar vreemd genoeg ging het gaandeweg langer branden en nu brandt het zelfs continu. Oh ja, de harde schijf hangt aan een laptop Medion met Windows10. Dus, zoals ik al zei ga ik hem vervangen en hoop ik terug rust te hebben. Alsnog bedankt voor alle hulp. Ik zal hier wel een paar steken hebben laten vallen want ik ben niet gewend om hulp te vragen. Sorry daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
Mooi dat het weer werkt.
Waarschijnlijk dus een een slecht contact geweest van een USB poort of kabel?
Een keer (voorzichtig) controleren/reinigen met alcohol misschien?
Eventueel een andere kabel (Mini USB) gebruiken als de problemen terugkomen.
Poorten en kabels kunnen wel eens slecht worden bij veelvuldig in/uit pluggen.

Dat de HDD LED vollop knippert na aansluiten is normaal als Windows de schijf detecteert en eventueel controleert en indexeert.
In rust blijft het HDD led inderdaad continue branden.

Een extra harde schijf voor vervanging/backup is natuurlijk wel zo verstandig.
Pagina: 1