Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Mijn vraag: Weet iemand bij welke bank je een EN/EN rekening kunt openen
...

Dus GEEN en/of -rekening die ken ik. Het gaat om een rekening waarbij bijv. 2 personen geld kunnen inleggen maar
alleen geld van de rekening kan af worden gehaald als beide rekeninghouders hiervoor toestemming geven.

Beste antwoord (via antoinevromen op 08-05-2023 16:47)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 23:40

Barrycade

Through the...

Rabo heeft een en /en rekening. Lijkt me super onhandig als je vaak wil opnemen want je moet beide naar de bank om te tekenen.

Heet volgens mij een EN rekening en niet een En/En. Wellicht helpt dit met zoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Barrycade op 08-05-2023 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De open deuren mogen dicht blijven om het vriendelijk te houden

Interesse: waarom zou je een dergelijke rekening nodig hebben? Is dit bijvoorbeeld om een (minderjarig) kind te helpen met financien? Of gaat dit bijvoorbeeld over hele grote bedragen zoals een gewonnen loterij of een hypotheek-verdeling / overwaarde?

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 08-05-2023 16:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Naar mijn weten bestaat er enkel het concept en/of-rekening. Oftwel, een gezamenlijke rekening waarbij alle deelnemers zeggenschap hebben over het geld. Wat jij beschrijft, zou je logischerwijs oplossing door beide een bedrag naar een gezamenlijke rekening te schrijven en vanaf die rekening dan bijv. een rekening betalen.

Ik zou wat meer context geven over wat je wilt bereiken, wellicht hebben andere Tweakers dan suggesties :)

[ Voor 14% gewijzigd door n9iels op 08-05-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59

de Peer

under peer review

n9iels schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:33:
Naar mijn weten bestaat er enkel het concept en/of-rekening.
en/en bestaat ook gewoon hoor, maar wordt niet veel aangeboden. google maar eens.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 23:40

Barrycade

Through the...

Rabo heeft een en /en rekening. Lijkt me super onhandig als je vaak wil opnemen want je moet beide naar de bank om te tekenen.

Heet volgens mij een EN rekening en niet een En/En. Wellicht helpt dit met zoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Barrycade op 08-05-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:19
Toen ik vroeger bij de ING bank werkte hadden we daar gewoon het concept EN/EN rekening.

Bel even je bank en vraag het hun.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij zakelijke rekeningen kan het gewoon, maar weet niet of je die als particulier kan gebruiken, vermoed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Bij iedere Nederlandse grootbank kan dit gewoon. Het kan zijn dat een bank dat toch niet voor je wilt doen omdat ze enkel huisbankierschap willen. Daarom kan je het beste daarvoor gewoon bij je eigen bank aankloppen.

Rabo/ABN/ING kan het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
Met ING heb ik gechat en die zeggen dat ze het niet hebben (en natuurlijk ook niet weten welke bank wel). Ik zal eens met RABO (bellen/chatten). Over de reden zal ik niet teveel uitweiden. Laten we zeggen dat het geld voor een bepaald doel beschikbaar wordt gesteld en ik nog zeggenschap wil hebben dat het ook daarvoor wordt gebruikt. Het is dus geen rekening waar je regelmatig geld vanaf haalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:19
antoinevromen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:51:
Met ING heb ik gechat en die zeggen dat ze het niet hebben (en natuurlijk ook niet weten welke bank wel). Ik zal eens met RABO (bellen/chatten). Over de reden zal ik niet teveel uitweiden. Laten we zeggen dat het geld voor een bepaald doel beschikbaar wordt gesteld en ik nog zeggenschap wil hebben dat het ook daarvoor wordt gebruikt. Het is dus geen rekening waar je regelmatig geld vanaf haalt of zo.
Dit nou typisch een vraag die je imho niet per chat moet stellen.

Via chat kom je bij de 1e-lijns medewerkers uit. Die zullen dit product niet kennen. Je hebt hiervoor 2e-lijns medewerkers nodig.

Bellen, of nog beter fysiek langsgaan, is beter.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
Ik zal eens fysiek bij zo'n bankkantoor langsgaan, maar denk persoonlijk ook niet dat dit veel meer dan 1e lijns medewerkers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antoinevromen
Rabo heeft inderdaad zo'n EN/EN (spaar)rekening; daarvoor moeten beide personen fysiek met identificatie bij een kantoor langs gaan. Panzer_v bedankt voor de tip te bellen en Barrycade voor de naam Rabo, waardoor mijn bellijst wat kleiner werd ;-) ING heeft het vroeger gehad maar nu niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door antoinevromen op 08-05-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:10
Als particuliere klant heb je geen en/en rekening bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

antoinevromen schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:51:
Afhankelijk van de situatie zou je ook een depositorekening kunnen openen. Dan zet je het op een rekening en kan je pas na het aflopen van de afgesproken termijn het geld opnemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RappeDoper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:37
Banken hebben hier helemaal geen zin meer in: Bankieren doe je via moderne digitale kanalen en die worden niet ingericht voor die dubbele handtekening. Technisch gezien kunnen ze het waarschijnlijk prima (code N in de rekening bij Rabobank), maar ze halen er hun hele dienstverleningsmodel mee onderuit. Als nieuwe klant gaan ze je dat sowieso niet aanbieden.

De EN/EN rekening van de TS klinkt sowieso als een gekozen oplossing, misschien kan je beter je behoefte/probleem aan de bank (of dit forum) voorleggen om te kijken hoe men daar in kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
RappeDoper schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:55:
Banken hebben hier helemaal geen zin meer in: Bankieren doe je via moderne digitale kanalen en die worden niet ingericht voor die dubbele handtekening.
Ik doe zelf met Nederlandse banken weinig maar in het buitenland heb ik rekeningen waarbij als particulier met twee tokens een betaling bevestigd moeten worden. Bij mijn weten bestaat dit ook in Nederland bij de ABN.

Het lastige is.. banken zijn onderhand zo uitgekleed qua service dat ik betwijfel dat een beetje medewerker hiervan op de hoogte is. Vroeger was het ook zo bij de ABN dat ik een belletje kreeg wanneer een ongewone hoge betaling werd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
RappeDoper schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:55:
Banken hebben hier helemaal geen zin meer in: Bankieren doe je via moderne digitale kanalen en die worden niet ingericht voor die dubbele handtekening.
Zakelijke rekeningen kunnen dat ook gewoon (iig rekening van onze VvE bij ABN kan het, maar ik neem aan dat het mogelijk is bij elke bank). We kunnen gewoon instellen hoeveel er akkoord moeten geven vanaf welk bedrag (en ja die laatste optie is ietwat zinloos, omdat je gewoon 100x onder dat bedrag een overboeking kan doen). Dat ze daar voor particulieren niet op zitten te wachten, voor een hele kleine groep het aanbieden, kan ik mij best voorstellen. Maar hun infrastructuur kan het gewoon aan.
Pagina: 1