Inventum Modul-Air All-E aansluiten op slimme thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timking11
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 10:49
Hallo iedereen,

Ik had een vraag omtrent het aansluiten van een slimme thermostaat op een ventilatiewarmtepomp (Inventum Modul-Air All-E). Hier staat aangegeven dat deze gebruik maakt van OpenTherm en dat hij kan werken met de volgende thermostaten:

Merk – type thermostaat

Inventum – EVA Thermostaat
Honeywell – T87M2018
Honeywell – Chronotherm Touch Modulation
Honeywell – Chronotherm CMT937M1003
Quby – Eneco Toon
Remeha – iSense
Remeha – qsense
Remeha – eTwist**
**Altijd i.c.m. een gateway

Alleen heb ik zelf meer interesse in een Google Nest Learning of een Honeywell Lyric T6.
Deze werken beide ook met OpenTherm alleen ik heb dus geen idee of elke thermostaat met OpenTherm op elke installatie met OpenTherm kan. Wellicht heeft één van jullie ervaring met het aansluiten van een OpenTherm thermostaat op een Inventum? Of wellicht het aansluiten van een OpenTherm thermostaat op een installatie ondanks dat die thermostaat niet bij de ondersteunde thermostaten staat?

Het gaat dus om de Inventum Modul-AIR All-E, vloerverwarming enkel de benedenverdieping en geen zones.

Ik heb een installateur gemaild, die had er zelf geen ervaring mee (niet met Inventum en ook niet (veel) ervaring met een warmtepomp)

Ik heb Inventum gemaild en die gaven aan dat ze met bovenstaande lijst garanderen dat die werken. Overige thermostaten zouden wel kunnen werken maar omdat ze dat niet zelf getest hebben kunnen ze niet garanderen dat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken.

Dus voordat ik draden ga doorknippen en uiteindelijk een verkeerd systeem bestel, wilde ik toch navragen of iemand op Tweakers hier ervaring mee heeft.

Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortuusNL
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 14:23
Hallo!

Heb je hier ooit reactie op gekregen of het systeem werkend gekregen?

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timking11
Hoi,

Helaas nooit een reactie op gehad. Ben het wel van plan te gaan uitvoeren, als ik dit gedaan heb zal ik dat hier ook updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je geen ervaringen kan vinden en Inventum niet kan aangeven of een specifiek model (dat niet op hun lijstje staat) werkt, dan zou ik de thermostaat ergens kopen waar je hem weer terug kunt brengen als het niet werkt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortuusNL
Even een Honeywell Lyric T6R geprobeerd op mijn systeem.... Doet hetzelfde als de Nest. Warmtepomp brand 24/7 ook als je de thermostaat op bijvoorbeeld 15 graden of "uit" zet.

Conclusie in mijn ogen is dus dat de Spaarpomp niet reageert op wat deze thermostaten zeggen...

Rest mij eigenlijk nog een vraag... Gaat de Spaarpomp zelf uit/minder hard werken bij warmere dagen, of moet ik dit bijvoorbeeld handmatig aanpassen?

Ik hoor graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timking11
Je ziet dan op de warmtepomp bij settings ook niet de temperatuur veranderen nav je warmte wijziging op de Honeywell?

Zal dat niet reageren van de spaarpomp dan liggen aan de Honeywell of kan de pomp die input dan sowieso niet aan?

Zal toch wel vermoeden dat de pomp zelf uit gaat bij warmere dagen...

Nog geen Nest of andere variant aangeschaft, mocht dit wel het geval zijn zal ik t stap voor stap bijhouden voor als het wel zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortuusNL
Hi @Tim,

Tijdje geleden, kets vergeten hier te reageren....

Nee de warmtevraag veranderde niet op de Spaarpomp volgens mij, als ik weer de rust kan vinden ga ik het nog een keer proberen... Het kabeltje van de "koude" blauwe kant van de OpenTherm was schijnbaar gebroken.....

Word vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonwes99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-08 21:36
MortuusNL schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:58:
Hi @Tim,

Tijdje geleden, kets vergeten hier te reageren....

Nee de warmtevraag veranderde niet op de Spaarpomp volgens mij, als ik weer de rust kan vinden ga ik het nog een keer proberen... Het kabeltje van de "koude" blauwe kant van de OpenTherm was schijnbaar gebroken.....

Word vervolgd!
Nog opnieuw geprobeerd?
Pagina: 1