mijn tv is kapot .. kan ik nu via de kabel op mijn

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
computer TV kijken? Bestaan er kaarten voor of iets dergelijks ?
... grappig iedereen wil zijn comp. op tv aansluiten .. ik wil juist tv kijken op mijn comp.. :)

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat kan ja, kijk hier maar eens http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/31

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TV kijken op de pc kan zeker :) Kijk bijvoorbeeld maar eens op www.hauppauge.com :) Ook in de pricewach is er genoeg over te vinden!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Ben je een paar jaar naar de top van de mount everest geweest ofzo :o .... dit kan al een paar jaar manAfbeeldingslocatie: http://www.gigaparts.nl/t-net/rook.gif

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
te gek dank je wel ... in de search kon ik alleen maar andersom vinden ... :+

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zondag 02 september 2001 13:58 schreef hendrikjandestuntman het volgende:
te gek dank je wel ... in de search kon ik alleen maar andersom vinden ... :+
tip, voor als je nog meer wilt weten over de mogelijkheden ed:
[search=tv kaart]

utfs, maar dan op z'n vriendelijk :)

Verwijderd

Bijna elke reguliere computerboer verkoopt wel tv-kaarten. Als je niet zoveel vereist voor het tv kijken op je pc, neem dan gewoon een Hauppauge WinTV GO of een Pinaccle PCTV Rave. De laatste is een aanrader. Kost hooguit 140 piek. coax kabeltje trekken etc en klaar (zou je denken). Die dingen kunnen namelijk flink wat IRQ conflicten geven is mijn ervaring en dat kan soms een heel gepuzzel worden. Maar uiteindelijk kan je best tv kijken.

Trouwus voor die 140 piek krijg je mono-geluid. Wil je stereo en/of radio erbij, reken dan op maximaal 250 piek.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Hoe komt het dan op het scherm? Kijk je TV in een mediaplayer schermpje of wordt het gewoon full screen ... Hoe moet ik mij dat voorstellen ?

Verwijderd

Je kan gewoon full screen kijken.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je krijgt er software bij, daarmee stel je alle zenders enzo in, dan kan je daarmee in een window of fullscreen kijken, je kan ook opnemen naar je hardeschijf, maar verwacht daar niet te veel van omdat het in een vrij lage resolutie gebeurt.

Dus je kan ook tijdens het internetten in een window tv kijken, dat is een van de relaxte features van een tv kaart, tijdens de reclame ff gotten :P

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 15:38 schreef Hyperbird het volgende:
je kan ook opnemen naar je hardeschijf, maar verwacht daar niet te veel van omdat het in een vrij lage resolutie gebeurt.
Opnemen kan vaak ook niet langer dan een minuut ofzo en het neemt gigantisch veel ruimte in beslag.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 16:21 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Opnemen kan vaak ook niet langer dan een minuut ofzo en het neemt gigantisch veel ruimte in beslag.
volgens mij kan het wel zo lang als je wil, het neemt idd veel ruimte in beslag, maar je kan er daarna ook divxjes van maken, dan zijn ze dus wel klein (2uur op 700mb ofzo)

Verwijderd

Ja, als je opneemt in 320x240 met 25 FPS ben je ongeveer voor 10 minuten 2 gig kwijt. Als je Win98 draait, kan je ook maximaal maar 2 gig aan data. Gelukkig hebben we hiervoor VirtualDub die in segmenten kan opnemen (dan maakt ie nadat er 2 gig is volgeschreven een nieuwe file aan). Je moet alleen wel wat ruimte vrijhebben wil je een serie of een film opnemen in AVI. En dan heb je nog zo'n takke resolutie ook nog. Als je in 640x480 wilt opnemen ben je dus 4 keer zoveel ruimte kwijt :P Gelukkig is er dan zoiets als DivX en kan je je kwaliteit met VirtualDub filters behoorlijk verbeteren, maar het is en blijft een pokkewerk...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik wil ook zo'n kaart maar dan zou ik dus voor zeg maar een serie van 30 minuten 6 gig vrij moeten hebben?

Das dom zijn er geen progjes die dat omzetten naar divx ofzo onder het opnemen?

Enne nog iets we hebben hier een sateliet he die heeft nu 1 receiver erop zitten (is geen digitale schotel) maar ik wil natuurlijk op de computer dan als het gaat gebeuren ook meteen schotel hebben maar als je dat gewoon doorlinkt dan kijk ik wat mijn ouders kijken omdat zij die kast hebben staan weet iemand of er kaarten in omloop zijn die ook voor de sateliet geschikt zijn en wat voor prijsklasse zit ik dan te denken? (kijk het trouwens fijn tv op een 17" scherm?)

Strava | AP | IP | AW

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zondag 02 september 2001 14:14 schreef Lampje het volgende:

[..]

tip, voor als je nog meer wilt weten over de mogelijkheden ed:
[search=tv kaart]

utfs, maar dan op z'n vriendelijk :)
offtopic:
maak er dan maar ycuts van (You Could Use The Search) :)

maarre ik weet dat het kan. ik weet niet precies hoe :) ik weet wel dat je dan met bepaalde decodertjes Canal+ kunt ontvangen maar ik geloof dat ze dat van Canal+ niet zo leuk vinden :)

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:54

duronbug

Step on it.....!

Je kan denk ik bij de meeste tv kaarten direct real time comprimeren naar divx. Bij mij gaat dit op een resolutie van 320x240 @ 25 fps met een P3 800 goed. Verhoog ik de resolutie dan slaat ie frames over. Dus met een wat snellere pc is het mischien ook mogelijk hogere resoluties direct naar divx te dumpen.
En dan kan je dus redelijk lang opnemen.
Pagina: 1