Toon posts:

Van proof of concept naar toch iets definitiever

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:46
Hoi,

Ik heb thuis een elektrische boiler omgebouwd zodat ik die kan aansturen/dimmen via home assistant aan de hand van de injectie (P1 poort uitlezen). Basically is het een ESP32-Ethernet die op een breadboard zit en met dupont kabels aan een RS485 poort hangt en zo. Allemaal wat DIY hangt het aan elkaar en het werkt wel maar als je er al naar kijkt dan verliest de ESP32 zijn connectie en moet de stroom eraf/er terug aan.

Nu zou ik dat graag in een doos willen hebben en gesoldeerd zodat het toch wat robuuster is. Ik vermoed dat deze setup wel een paar jaar gaat draaien want ik ben er érg tevreden van. Maar wat gebruik je daar zoal voor? Een custom PCB is in principe een optie maar dat vind ik wat overkill denk ik en ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen. Dus ik zou denken iets met solderen en een doosje/kastje waar alles netjes in past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:09
Zijn experimenteer printplaten voor, met banen of eilandjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd een breadboard of een busboard, bv zoiets:

https://www.eleshop.nl/bu...ldeerbare-breadboard.html

Hoe Russische desinformatie werkt:
1. Onzin verspreiden (verschillende onzin over 1 onderwerp/gebeurtenis)
2. Kijken welke onzin er opgepakt wordt door (social)media
3. Die (social)media versterken met likes en tweets en links

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Inderdaad een printplaatje zoals hierboven aangegeven, is een mooie oplossing hiervoor.
Ter inspiratie: In een ander topic heb ik ooit mijn P1 uitlees kastje laten zien.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

• bucovaina89
Thx voor de input. Wat voor behuizingen gebruik je dan?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:05

Mavamaarten

Omdat het kan!

bucovaina89 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:04:
Thx voor de input. Wat voor behuizingen gebruik je dan?
Ik heb een dergelijk projectje in een lasdoos gebouwd. Een 3D print is ook nog een optie, maar dan moet je natuurlijk wel een 3d printer hebben.

Android developer & dürüm-liefhebber

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20

MsG

Forumzwerver

In de tinkerwereld wordt veel ge-3d-print. Thingiverse staat vol met ontwerpen voor de esp32.

Heb je een foto van jouw printje?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• bucovaina89
Ik weet dat 3d printen bestaat maar daar is ook alles mee gezegd :).

Ik vermoed dan dat een lasdoos de beste oplossing gaat zijn.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:59

AlphaRomeo

FP PowerMod
Wat ik nu al een aantal keer gedaan heb is een ESP in een inbouwdoosje die je in alle soorten en maten kunt krijgen, en dan de print zelf vastzetten met een goede klodder lijm uit een lijmpistool. Ik heb dat nu zelfs op mijn motorfiets zitten (media besturing, ander project) en dat lijkt zich erg goed te houden ondanks de trillingen. Hiermee heb je geen speciale schroefaansluitingen nodig voor je printje en je kunt hem vastzetten op plekken die hier geen last van hebben. Bovendien is het allemaal ook nog een keer los te halen als je dat ooit zou willen. Doosjes om in te bouwen kun je in allerlei soorten en maten krijgen voor een habbekrats.

• ydderf
  • Nu online
Mijn kastje heb ik toen bij Ali besteld (kan de bestelling zo niet meer terug vinden).
Voor een ander project heb ik laatst een kastje van Spelsberg besteld in NL.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 13:47
https://www.baco-army-goods.nl/

Hier verkopen ze zowel gaatjes print als behuizingen (en bijzonder veel andere onderdelen (eigenlijk is het een soort verborgen snoepwinkel voor elektro tweakers))

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SalexSun
  • Laatst online: 26-05 14:45
Afhankelijk van wat je nog meer voor hardware hebt kun je een kast met dinrail overwegen. Er bestaan behuizingen voor diy pcb geschikt voor dinrail

Alles van de fotos komt denk ik van reichelt em tinytronics

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roger_s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:07
De behuizing is je “laatste” probleem.

Als je meer naar een eindproduct wil, dan kan je het beste een pcb maken van formaat rpi en dan heb je gelijk voldoende kant en klaar behuizingen ter beschikking.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee