diode laser logo etchen op vernikkeld zink

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driestje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-05 12:39
Mijn vraag
een kennis van mij kwam met de vraag of er een mogelijkheid is om zijn logo in XLR connectoren te laseren. hij gebruikt veel van deze kabels voor de verhuur, maar komen vaak niet allemaal terug. hij zou graag zijn logo op de connectoren zetten zodat het minder interessant is om te verduisteren en dat hij aan kan tonen dat de kabel van hem is. nu gebruikt hij stickers maar deze zijn makkelijk te verwijderen. hij heeft de vraag aan mij gesteld of ik zijn logo zou kunnen etchen en heeft aangeboden eventueel een lasersnijder hiervoor aan te schaffen.

de connectoren zijn gemaakt van zink met een nickel coating. eventueel is er ook een variant gemaakt van zink met chromium coating. nu is de vraag of ik met een diode laser van 10/20W hier een logo in kan graveren.
op internet kon ik wel informatie vinden over andere metalen, maar over diecast zinc met nickel coating kon ik niets vinden.

als er hier een tweaker is die beschikt over een laser engraver en een test voor mij zou willen doen (tegen een kleine vergoeding) zou dit ook een goede oplossing zijn!

Relevante software en hardware die ik gebruik
nog geen, ik overweeg om een ELEGOO PHECDA aan te schaffen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het internet afzoeken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

chromeeh

the Gnome

Een hele simpele oplossing, maar stansen geen oplossing?
Zoiets als dit misschien:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Ha1fa12a01ec54c6784238897374c2addc/36-Pcs-set-Baja-Pukulan-Abjad-Huruf-Nomor-Kulit-Stamper-Stamp-3-Mm-6-Mm-Logam.jpg_Q90.jpg_.webp
(cheap ass Aliexpress voorbeeld)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driestje
Hij zou graag zijn logo erop willen. Lijkt mij niet dat je een logo op een rond opject kunt stansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zoiets eerder gewoon laten graveren. Dat kan volgens mij prima. Alternatief kan zandstralen zijn (denk ik).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 18:49

SA007

Moderator Tweaking
Zo'n diodelaser doet niks met metaal, reflecteert gewoon weg.
Als je het wil lasergraveren moet je iets aanbrengen wat je graveert, zijn speciale sprays voor.

Ik je titel noem je etsen, dat is ook een prima oplossing.

Een andere oplossing kan zijn dat veel kabelbedrijven voor een verwaarloosbare meerprijs eigen tekst op kabel aanbrengt zolang je genoeg meters besteld, weet niet of je kennis genoeg besteld daarvoor maar dat kan een optie zijn.
Ken meerdere verhuurbedrijven die dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driestje
de diodelaser hoeft alleen een permanente markering op het metaal achter te laten in de vorm van zijn logo. op internet zijn voorbeelden te vinden waarop dat makkelijk gaat op RVS. CNC graveren en electrisch etchen zijn geen optie ivm beschadigen van de elektrische verbindingen en evt kortsluting door metaal resten. de kabels zijn al in omloop dus bedrukte kabel zou geen oplossing zijn met terugwerkende kracht.

de connectors: Wikipedia: XLR

ik zou graag een sample willen laten maken maar ik kreeg geen bedrijf of persoon gevonden die een diode laser heeft. zijn er hier tweakers die dat voor een vergoeding willen doen?

[ Voor 24% gewijzigd door driestje op 09-05-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Al gekeken naar een Fiber laser? Dit kan namelijk perfect omgaan met meerdere soorten metalen. Kosten wel een stuk meer trouwens, is misschien uitbesteden goedkoper.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driestje
hij wil tot 500 euro uitgeven. met dat geld kan ik een 20w diode laser met rotary tool aanschaffen. fiber lasers zijn al snel 2x zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
driestje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:04:
hij wil tot 500 euro uitgeven. met dat geld kan ik een 20w diode laser met rotary tool aanschaffen. fiber lasers zijn al snel 2x zo duur
Je kan altijd nog een markeerspray erbij kopen als het niet werkt. Kost een paar tientjes maar doe je bizar lang mee.
Maar als het alleen connectoren zijn, dan is een rotary best overdreven voor een kleine stekker. Dat gaat hem niet echt worden ermee. Maar als het logo klein genoeg is, kan je een millimeter of 2-3 wel overbruggen in hoogteverschil.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspernoorder
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb thuis een Glowforge Pro laser staan , ik wil het best wel voor je proberen .
Laat maar weten als je interesse in hebt dan doe ik het graag voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:37

Glewellyn

is er ook weer.

Caspernoorder schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:34:
Ik heb thuis een Glowforge Pro laser staan , ik wil het best wel voor je proberen .
Laat maar weten als je interesse in hebt dan doe ik het graag voor je
Maar dat is een CO2 laser, en aanzienlijk duurder dan de 500 euro budget dat beschikbaar is. Dus zelfs als het werkt is het nog geen oplossing voor TS.

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 13:57

DataGhost

iPL dev

Technische oplossingen zijn leuk, maar heeft hij al gedacht aan het vragen van borg? Of anders een leverbon met checklist waarmee direct duidelijk is wat er allemaal wel en niet is geleverd en teruggekomen, zodat er een factuur gestuurd kan worden voor het ontbrekende? Als een kabel niet terugkomt is het leuk dat er een logo op staat maar om dat te controleren moet je toch eerst die kabel in je handen krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:55
Glewellyn schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Maar dat is een CO2 laser, en aanzienlijk duurder dan de 500 euro budget dat beschikbaar is. Dus zelfs als het werkt is het nog geen oplossing voor TS.
denk dat het voor de kabel meneer niet veel uit maakt of het nu door een zelf gekochte machine is of dat hij een adres heeft om het te laten doen.... tenminste ik neem aan dat als Casper het doet geen 500 euro kost voor een aantal kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
driestje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:04:
hij wil tot 500 euro uitgeven....
Daar kun je zelf niets mee. Dan wordt het uitbesteden aan een graveur.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12-2024
Een custom slagstempel?
Als het ontwerp niet hoger is dan een 3 mm (3x8mm) moet dat op een ronde connector nog wel lukken.
stempels.nl logo
stempels.nl initialen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
My 2 cents, als je kennis nu stickers gebruikt die makkelijk te verwijderen zijn, dan gebruikt hij de verkeerde stickers. Industriële wrap around labels krijg je er alleen vanaf door ze eraf te snijden, dan nog is die lijm bijzonder taai en aangezien dat spul flinterdun is riskeer je daarmee de isolatie van de kabel te beschadigen. Partijen als Brady kunnen ongetwijfeld helpen met labels en een printer.

Afbeeldingslocatie: https://avt-connecting.com/images/products/tls12.jpg

Een logo lasergraveren op een XLR connector lijkt mij erg lastig vanwege het materiaal, krom oppervlak, en heb mijn twijfels over de leesbaarheid/slijtvastheid. Ik denk dat dit veel meer effect heeft qua zichtbaarheid en robuust is het zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Flake op 13-05-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing, niet het mooiste, maar is misschien alleen maar beter. wel hoop handwerk, een diamant "boor" in combinatie met iets van een dremel

bij laseren van ronde oppervlakken vraag ik mij af hoe mooi dat gaat, meeste kunnen alleen 2d.

Als het echt om seriematig gaat, zou je het ook bij een verspanings centrum kunnen neerleggen, heb je ook strakker resultaat.

edit,laat maar valt af -O-

[ Voor 27% gewijzigd door mrc4nl op 13-05-2023 23:48 ]

ora et labora

Pagina: 1