Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikOc
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-03 14:41
Ik heb een chromecast v3 met oude tv in de overkapping en wilde ipv de 2.4GHz de 5GHz frequentie gebruiken.
En je raadt het al het werkte niet. Toen binnen geprobeerd en dat werkte wel. Eerst dacht ik dat het lag aan de band van 80MHz van de wifi buitenunit die heb ik terug gezet naar 40MHz (kanaal 64). Nog steeds niet werkend.
Nu blijkt dat je alleen de kanaalnummers 36 t/m 48 kunt gebruiken. Maar andere buren zitten hier al op en mijn access point op zolder ook en die kan ook alleen maar in deze band zitten. Dan maar terug naar de 2.4GHz.
Heeft de chromecast google tv of de chromecast 4k google tv de problemen met de kanaalnummers ook ?
Maar deze verbruiken weer meer ampere, ik geloof 1 ampere en dat kan de tv dan weer niet aan en heb je weer een extra voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 13:42
ErikOc schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:57:
Maar deze verbruiken weer meer ampere, ik geloof 1 ampere en dat kan de tv dan weer niet aan en heb je weer een extra voeding nodig.
Voor wat het waard is, mijn Chromecast TV 4K werkt gewoon op de USB poort van mijn 2014 Samsung LED TV die volgens mij inderdaad "maar" 500mah zou leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door ThAZiP op 08-05-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 14:06
ErikOc schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:57:
Ik heb een chromecast v3 met oude tv in de overkapping en wilde ipv de 2.4GHz de 5GHz frequentie gebruiken.
En je raadt het al het werkte niet. Toen binnen geprobeerd en dat werkte wel. Eerst dacht ik dat het lag aan de band van 80MHz van de wifi buitenunit die heb ik terug gezet naar 40MHz (kanaal 64). Nog steeds niet werkend.
Nu blijkt dat je alleen de kanaalnummers 36 t/m 48 kunt gebruiken. Maar andere buren zitten hier al op en mijn access point op zolder ook en die kan ook alleen maar in deze band zitten. Dan maar terug naar de 2.4GHz.
Heeft de chromecast google tv of de chromecast 4k google tv de problemen met de kanaalnummers ook ?
Je kunt gerust andere kanalen gebruiken, echter zijn dit DFS-kanalen, deze kunnen dus door andere dingen gebruikt worden, denk aan luchtvaart, zeevaart, weerradars, enzovoorts. De meesten zullen geen enkel probleem hebben om andere kanalen te gebruiken. Het is wel zo dat als het WIFI-apparaat meet dat bijvoorbeeld luchtvaart de frequentie wil gebruiken, de frequentie niet meer beschikbaar is voor jou, kortstondig. Let wel, vanaf 149 zit er een beperking op van ik meen 13dBm, wettelijk geregeld.
Welke WIFI buitenunit heb je? En welke binnenunit? En welke router/modem? En heb je je WIFI-netwerk gesplitst, dus eentje voor de 2.4 en eentje voor de 5 of gemixt?

[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 08-05-2023 10:09 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 21:24
Als de Chromecast in de ontwikkelaars-mode staat, kan ie rustig aan de usb poort van de TV worden aangesloten. Ik heb een LG TV uit 1012 met USB 2.0 porten. De Chromecast geeft dan één keer dat bekende geluidje dat ie te weinig stroom krijgt, om daarna rustig door te starten (Wat je niet hoort, want je start meestal met een andere ingang actief).
Ik heb in mij geval een usb-verlengsnoertje ertussen waarvan de data lijnen afwezig zijn, opdat ik geen foutmelding van de TV krijg: "USB herkent apparaat niet". Dat gaat wel vanzelf weer weg. Alles werkt als een speer en ik weet dat ie uitstaat als geen ik TV kijk.

Edit: PS. Ik zal eens gaan meten wat de Chromecast HD gebruikt aan stroom. Op internet lees ik dat het minder is dan 1A.

[ Voor 15% gewijzigd door Lebans op 09-05-2023 10:24 ]

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is niet omdat de buren op een bepaald kanaal zitten, jij daar niet meer bij kan he. Natuurlijk kan dat gewoon, maar zal je wellicht wat (minor) performance issues krijgen. Als je zelf boven al een bepaald kanaal in gebruik hebt, gebruik je die nu toch ook gewoon? Zelfde SSID en password en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazuin99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 31-05 18:54
Ik heb een Chromecast 2 en v12 router (kpn) ik krijg de Chromecast met geen mogelijkheid op de 5Ghz frequentie. Dit terwijl de 2.4 GHz vele malen trager is. Als ik de Chromecast installeer zie ik het 5Ghz netwerk er niet bij staan. Ik heb het 5ghz een apart ssid gegeven en verschillende kanalen geprobeerd oa 48. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
bazuin99 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:00:
Ik heb een Chromecast 2 en v12 router (kpn) ik krijg de Chromecast met geen mogelijkheid op de 5Ghz frequentie. Dit terwijl de 2.4 GHz vele malen trager is. Als ik de Chromecast installeer zie ik het 5Ghz netwerk er niet bij staan. Ik heb het 5ghz een apart ssid gegeven en verschillende kanalen geprobeerd oa 48. Iemand een idee?
Buiten dat je een oud topic kaapt en kickt, wat zijn je problemen met de 2.4ghz? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazuin99
.

[ Voor 99% gewijzigd door bazuin99 op 05-01-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazuin99
Koekstra schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:03:
[...]

Buiten dat je een oud topic kaapt en kickt, wat zijn je problemen met de 2.4ghz? -O-
Kon niet vinden hoe nieuw topic aan te maken excuse. 1: Videoland streamen lukt niet meer. 2: Viaplay stream geeft korrelig beeld vaak. Als ik speedtest doe op 2.4 band kom ik tot 50Mbps terwijl ik op 5Ghz tot 800Mbps kom. Dus hoop dat sneller internet zorgt voor minder stream problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:08

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.