Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik zoek een oplossing om grafieken en tabellen te kunnen genereren.

Ik heb een grote dataset (mysql database) met data van 20 jaar, bestaande uit courante data en historische data.

Nu ben ik op zoek naar een tool (bij voorkeur self hosted), die het mogelijk maakt om met filters grafieken en tabellen te genereren.
Het hoeft niet direct met de sql database te praten, bijvoorbeeld meerdere JSON bestanden welke bepaalde data bevatten.

Als voorbeeld:
Bedrijfsnaam
Land
Omzet Januari 2022
Omzet December 2021
Omzet Oktober 2021

Ik zou dan bijvoorbeeld de omzet in een grafiek of tabel willen, maar dan ook filters kunnen maken op land zodat je alleen de bedrijven uit dat land kunt zien.

Als output zoek ik verschillende opties:
- Image (png)
- Javascript (of eigenlijk dus een mooie grafiek waar je overheen kan bewegen)
- API (pre) dat je met parameters een van bovenstaande ook kan opvragen

Ik kan niet echt zoiets vinden. Wel veel tools om grafieken te maken, maar niet met filters, met als gevolg dat voor iedere mogelijk scenario alsnog de losse json data gebouwd moet worden en dat wil ik nou net voorkomen.

Het mag best SAAS zijn, maar bij voorkeur self hosted.

Heeft iemand een idee voor zoiets?

[ Voor 9% gewijzigd door Bender op 08-05-2023 09:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bender schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:34:
Ik kan niet echt zoiets vinden.
Dat lijkt mij wat sterk. Als ik zoek op "MySQL reporting" dan is de eerste hit al een tool waarmee een complete interface rondom MySQL te bouwen is, compleet met inputvelden als filter.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Uit eigen ervaring weet ik dat je Mysql als source voor Power BI-desktop kunt toevoegen. Mogelijk kun je dat ook koppelen aan Power BI Report server: https://powerbi.microsoft.com/nl-nl/report-server/, maar daar heb ik geen ervaring mee. Hoewel mijn kennis van Power BI verder beperkt is, vind ik dat je er prachtige grafieken en doorkijkjes mee kunt maken.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Question Mark schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Dat lijkt mij wat sterk. Als ik zoek op "MySQL reporting" dan is de eerste hit al een tool waarmee een complete interface rondom MySQL te bouwen is, compleet met inputvelden als filter.
Zoals je vast weet geeft Google andere resultaten per persoon, ik krijg wel Windows tools te zien om queries te draaien. Iets wat handig is voor management rapportages, maar juist een gebruiker die via het web een rapport kan maken zoek ik (althans, ik krijg die dus niet echt te zien).