Automatisch stoppen in parkeerapps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 06:25
In een tekst van de anwb onderwegapp wordt meedelevend vermeld dat 70% van de mensen wel eens vergeet een parkeeractie te stoppen en hoe veel de kosten dan wel op kunnen lopen. Terwijl het reuzesimpel lijkt op basis van gps dit te voorkomen doen zij ook mee aan de vaste lasten graai cultuur van bedrijven door deze functionaliteit achter een abonnement te stoppen. Zwakheden van mensen exploiteren zullen we maar zeggen. Zijn er alternatieven waarbij dit zonder/weinig bijomende kosten kan? Ik zie bv bij easypark dat je een parkeeractie stopt door een smsje met alleen “q” naar een nummer te sturen. Op die manier zou je met een extern appje/shortcut oid het mss kunnen oplossen?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
Hoe is dat eenvoudig te voorkomen op basis van gps?
Je parkeert je auto, start met parkeren en loopt weg. Dan wijzigt toch de locatie van je telefoon, maar wie zegt of dat lopend of met de auto is? Of wat als je even terugloopt naar de auto en weer wegloopt, hoe moet de app dat weten?

In mijn geval heb ik Easypark in de auto geïnstalleerd (Polestar 2), en dan stopt de app in de auto de transactie zodra ik ga rijden. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Bv als je na 10 minuten van “nu” terugkomt bij de gps locatie waar je bent, dus bij je auto, dus om weg te rijden.
Jouw constructie werkt zonder abbonementsvorm op basis van de gps vd auto?
Zelf een Tesla dus zou dat wellicht ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

HanslH schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:04:
Zijn constructie werkt op basis van het feit dat zijn auto een Android device is. De app draait dus daadwerkelijk op de auto zelf.
Tesla heeft daar geen optie voor dus nee, die kan dat niet.

Wellicht dat de Tesla app op je telefoon wel te automatiseren is......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
JeroenV_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:49:
Hoe is dat eenvoudig te voorkomen op basis van gps?
Je parkeert je auto, start met parkeren en loopt weg. Dan wijzigt toch de locatie van je telefoon, maar wie zegt of dat lopend of met de auto is? Of wat als je even terugloopt naar de auto en weer wegloopt, hoe moet de app dat weten?

In mijn geval heb ik Easypark in de auto geïnstalleerd (Polestar 2), en dan stopt de app in de auto de transactie zodra ik ga rijden. Dat werkt prima.
Volgens mij is dat onderdeel van de Android location module. Dat werkt vrij accuraat en kan je als ontwikkelaar gewoon gebruiken.

Edit\ het is de transition api; https://developer.android...pics/location/transitions

Edit2\ Wordt wel spannend als je de auto bij een transferium parkeert en daarna de bus pakt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 08-05-2023 09:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:47
Briefje op je stuur leggen: ParkeerApp stoppen!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:43
Kijk eens naar Flitsmeister parkeer app, deze heeft een notificatie optie bij vertrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik stel om die reden eigenlijk altijd een eind-tijd in waarop de parkeeractie stopt. Bij easyPark krijg je daar een notificatie van, en dan kan je het weer uitstellen indien gewenst.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ik zit te denken: ik heb homey pro met een tesla app. Dus als ik een flow maak die een sms stuurt als tesla gaat rijden moet ik alleen nog die flow aanzetten tegelijk met parkeeractie. Gps locatie in een variabele opslaan en sturen gps afhankelijk van locatie opgeslagen samen met starten flow. Andere locatie: flow uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat bij mij goed werkt is gewoon de parkeersessie beëindigen als ik ga rijden. Misschien kan je de actie koppelen aan bijvoorbeeld het inschakelen van een auto modus/focus of wanneer je telefoon met bluetooth van de auto verbind. Die laatste is alleen wel foutgevoelig op het moment dat je even iets uit de auto wilt pakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Deveon op 08-05-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
HanslH schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:04:
Bv als je na 10 minuten van “nu” terugkomt bij de gps locatie waar je bent, dus bij je auto, dus om weg te rijden.
Dat terugkomen is dus juist foutgevoelig omdat je dan, als je nog even wat uit de auto wilt halen, dus onbewust de parkeeractie stopt. Je moet het dus echt aan het rijden kunnen koppelen.

Inderdaad heb ik geen abonnement ofzo, maar gewoon de app geïnstalleerd staan in de auto en die geeft het door.
Maks schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:07:
[...]
Edit2\ Wordt wel spannend als je de auto bij een transferium parkeert en daarna de bus pakt :+
Nee hoor, zolang mijn auto stil staat geeft de app niets door. Zodra ik naar D schakel wordt de parkeeractie beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:39
Ik heb Parkmobile (EasyPark) geïnstalleerd in m'n auto. Die deactiveert automatisch de parkeeractie als je schakelt naar D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:49

LankHoar

Langharig tuig

Koekhapperrr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:51:
Ik heb Parkmobile (EasyPark) geïnstalleerd in m'n auto. Die deactiveert automatisch de parkeeractie als je schakelt naar D.
Dat klinkt interessant! Heb je dan een specifieke soort auto nodig, of kan dat ook met bv mijn Opel Astra uit 2019? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koekhapperrr schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:51:
Super-handig als je inderdaad 10 vakken of een straat verder wil rijden omdat je daar "ook" moet zijn; dan uitstapt en ervanuit gaat dat het nog dezelfde parkeer-zone is?

Ook de oplossing van anderen zoals op basis van GPS kan rare gevolgen hebben. Ik parkeer mijn auto, start de app om te betalen, wacht 2 minuten, wordt opgepikt door een vriend en in zijn auto rijden we weg. *plop* zegt de GPS, MAX3400 rijdt weer en stopt mijn parkeer-actie.

Als we dit soort geldgraaierij (parkeerapps) scharen onder het exploiteren van menselijkse zwakheden; misschien moeten die mensen dan eens op hun achterhoofd krabben waar ze mee bezig zijn. Ja, gemak dient de mens maar het slaat soms door dat mensen ineens slachtoffer worden/zijn van hun eigen parkeer-aktie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 16:26
Waarom zijn die parkeer apps geld geaaierij? Vroeger moest je van te voren betalen. Briefje onder de voorruit. Wil je eerder weg, pech gehad dat je teveel betaalde.
Sta je lang in de rij, je tijd is om en oom agent loopt langs. Pech gehad.

Zo’n parkeer app is super handig. Ja, je moet m wel uitzetten als je wegrijdt. Lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
MAX3400 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Super-handig als je inderdaad 10 vakken of een straat verder wil rijden omdat je daar "ook" moet zijn; dan uitstapt en ervanuit gaat dat het nog dezelfde parkeer-zone is?
Lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
LankHoar schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Dat klinkt interessant! Heb je dan een specifieke soort auto nodig, of kan dat ook met bv mijn Opel Astra uit 2019? :)
Je hebt daar één van de auto's met Android Automotive OS voor nodig (niet te verwarren met Android Auto). In NL volgens mij nu nog enkel de Polestar 2, Volvo XC40 en Renault Megane e-Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je snapt waarschijnlijk best wat ik zeg of probeer te duiden dat je een auto op meer dan 1 plek in dezelfde wijk/zone nodig hebt en "lopen" is daarmee niet het enige antwoord.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:40
Russel88 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:12:
Waarom zijn die parkeer apps geld geaaierij? Vroeger moest je van te voren betalen. Briefje onder de voorruit. Wil je eerder weg, pech gehad dat je teveel betaalde.

Zo’n parkeer app is super handig. Ja, je moet m wel uitzetten als je wegrijdt. Lijkt me niet meer dan normaal.
Ben het eens met je uitspraken. Vroeger was het anders en zeker niet beter.

Lang in de rij staan maakt niet uit. Er zit wel een marge in. Zelfde als dat je de app in aan het stellen bent terwijl je al geparkeerd staat.

Ben zelf overigens ook de app voor mijn werk vergeten uit te schakelen. Stond dus Rotterdam centrum te lang geparkeerd. :+ Shit happens zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:01

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Russel88 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:12:

Als ik 't goed lees dan noemt hij het feit dat de automatische "vergeet niet je transactie te stoppen"-functionaliteit achter een abonnement zit geldgraaierij, niet zozeer de parkeerapp op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:50
Ik gebruik via m’n werk parkd deze is app is aan de blackbox Vd bus gekoppeld. En start/stopt automatisch parkeeracties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
MAX3400 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Je snapt waarschijnlijk best wat ik zeg of probeer te duiden dat je een auto op meer dan 1 plek in dezelfde wijk/zone nodig hebt en "lopen" is daarmee niet het enige antwoord.
Nee, oprecht niet iets dat mij bekend voor komt. Is dit iets wat specifiek bij jouw werk(zaamheden) nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Patriot schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Als ik 't goed lees dan noemt hij het feit dat de automatische "vergeet niet je transactie te stoppen"-functionaliteit achter een abonnement zit geldgraaierij, niet zozeer de parkeerapp op zich.
Inderdaad. Het bieden van die extra functionaliteit zal de aanbieder niet zo veel meer kosten dat het abonnementskosten rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HanslH schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 04:34:
[...]

Inderdaad. Het bieden van die extra functionaliteit zal de aanbieder niet zo veel meer kosten dat het abonnementskosten rechtvaardigt.
Waarom zouden kosten van een aanbieder een relatie moeten hebben met de abonnementskosten? Het staat ze vrij om voor extra functionaliteit geld te vragen en het staat jou vrij om voor extra functionaliteit wel of geen geld te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Drardollan schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Waarom zouden kosten van een aanbieder een relatie moeten hebben met de abonnementskosten? Het staat ze vrij om voor extra functionaliteit geld te vragen en het staat jou vrij om voor extra functionaliteit wel of geen geld te betalen.
Ik suggerrer die relatie niet. Alleen dat ik het disproportioneel vind dat hier een abonnement aan vat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met GPS is denk ik lastig betrouwbaar te krijgen. Wat misschien nog wel goed gaat werken is zoals het automatisch starten/stoppen van Flitsmeister ook werkt: als de telefoon weer met de bluetooth van de auto verbonden is (dus als het contact aan gaat) stopt de parkeeractie. Echter stopt het dan ook als je even iets uit de auto wilt pakken en om wat voor reden het contact ook aanzet. Maar dat gebeurt niet zo vaak.

Wat verder denk ik ook meespeelt is dat automatisch stoppen altijd een keer verkeerd kan gaan. En dan gaat de klant bij de maker van de parkeerapp klagen. Als maker kan ik me daarom wel voorstellen dat je niet teveel van dit soort automatische truukjes wilt, zodat je daar de verantwoordelijkheid ook niet voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HanslH schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Ik suggerrer die relatie niet. Alleen dat ik het disproportioneel vind dat hier een abonnement aan vat zit.
Blijkbaar is je probleem dan niet groot genoeg, anders had je het wel proportioneel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 08:56

sus

is druk :+

Gewoon de notificaties aanzetten in de app. Krijg je vanzelf een berichtje dat de parkeeractie nog loopt. Ik heb werkelijk nog nooit vergeten de app uit te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat misschien nog het best werkt is een NFC-sticker op de telefoonhouder in je auto plakken. Telefoon op sticker - > er wordt een script afgetrapt dat de sessie eindigt.

Zo heb ik ook een sticker in mijn auto die ik even aantik om mijn vriendin een notificatie te sturen dat ik onderweg naar huis ben.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

In de anwb onderweg app kan je parkeermeldingen aanzetten, dan krijg je elk uur een reminder zolang parkeeractie loopt. Dit werkt niet 100% maar is beter dan niks. De andere opties die hier zijn genoemd zoals op basis van gps werkt ook niet altijd goed.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:34
Gizz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:
Wat misschien nog het best werkt is een NFC-sticker op de telefoonhouder in je auto plakken. Telefoon op sticker - > er wordt een script afgetrapt dat de sessie eindigt.

Zo heb ik ook een sticker in mijn auto die ik even aantik om mijn vriendin een notificatie te sturen dat ik onderweg naar huis ben.
Dit vind ik misschien nog wel de eenvoudigste en geniaalste oplossing. Vooral omdat er nagenoeg fysiek contact moet zijn zal het niet snel per ongeluk activeren.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Drardollan schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Blijkbaar is je probleem dan niet groot genoeg, anders had je het wel proportioneel gevonden.
Dus een prijs wordt bepaald door hoe groot het probleem is wat er mee wordt opgelost? Graaicultuur is dan nog vriendelijk uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HanslH schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Dus een prijs wordt bepaald door hoe groot het probleem is wat er mee wordt opgelost? Graaicultuur is dan nog vriendelijk uitgedrukt.
Een prijs wordt bepaald op basis van heel veel variabelen. Dat heeft helemaal niets met graaien te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 15:12
Gizz schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:54:

Dit vind ik ook een goede! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12
Geen parkeerapp gebruiken als je geheugen als een zeef hebt?
Dus gewoon bij automaat betalen.
Of graait dan iemand anders als je te laat terug bent? Of eerder weggaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crg124
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-06-2023
Afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van EasyPark. Ik weet zeker dat ik de auto heb afgemeld. De volgende dag kreeg ik een melding van giga veel parkeerkosten. Dit is niet meer te verdedigen. Door hun systeem fout moet ik een dag aan parkeerkosten betalen. Op internet regent het van klachten over dit soort situaties. Hoe kan zo een bedrijf nog bestaan? Communicatie is zeer slecht en je kan nergens terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
crg124 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:18:
Afgelopen vrijdag gebruik gemaakt van EasyPark. Ik weet zeker dat ik de auto heb afgemeld. De volgende dag kreeg ik een melding van giga veel parkeerkosten. Dit is niet meer te verdedigen. Door hun systeem fout moet ik een dag aan parkeerkosten betalen. Op internet regent het van klachten over dit soort situaties. Hoe kan zo een bedrijf nog bestaan? Communicatie is zeer slecht en je kan nergens terecht.
En wat zeiden ze toen je contact met ze opnam?

Wel opmerkelijk dat je je hier speciaal voor deze reactie registreert.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 30-05-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:06
crg124 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:18:
Maak al jaren wekelijks gebruik van, voorheen ParkMobile, nu EasyPark, maar behalve fouten van mijn kant, nog nooit problemen gehad.
Kun je wat meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
HanslH schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Dus een prijs wordt bepaald door hoe groot het probleem is wat er mee wordt opgelost?
Dat is precies hoe de wereld werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Sefyu schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Dat is precies hoe de wereld werkt ;)
Gelukkig niet. Normaal gesproken zijn primaire behoeften relatief goedkoper dan luxe. Normaal gesproken is er een relatie tussen inkoopkosten en verkoopkosten. Uitbuiting komt wel heel veel voor idd. Het is wmb één van de puntjes op het hellend vlak van fair handel drijven naar crminaliteit. Voor mij een puntje te ver, dat is mijn mening.

[ Voor 52% gewijzigd door HanslH op 31-05-2023 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Een functie in een app plaatsen in de hoek van uitbuiting en criminaliteit, doorschieten is ook een vak nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
HanslH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 05:16:
[...]

Gelukkig niet. Normaal gesproken zijn primaire behoeften relatief goedkoper dan luxe.
Dat komt omdat er al een enorm aanbod is. Als jij nu brood gaat verkopen op de hoek van de straat, dan zijn je marges flinterdun omdat het enige probleem dat je oplost is dat men 50 meter minder ver hoeft te lopen naar de eerstvolgende bakker of supermarkt.

De prijs van een product of dienst is doorgaans direct gerelateerd aan de (subjectieve) grootte van de behoefte waarin dat product of die dienst voorziet. Hogere marges zijn daar een gevolg van.

Dus ja, dat is wel hoe de wereld werkt.
Pagina: 1