2 rood knipperende leds op gpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiej19071994
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-06-2023
Mijn vraag

Ik heb 2 rood knipperende leds boven mijn pcie kabels op mijn EVGA 3070ti FTW3 nou knipperen ze niet te gelijk en om een aantal secondes. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? Als ik filmpjes bekijk op YouTube over knipperende leds is het vaak dat de psu niet goed is maar de leds zijn niet static of knipperen ook niet te gelijk! Ik ben een beetje radeloos!

Relevante software en hardware die ik gebruik

R5 5600x cpu
B550 moederbord
750w evga br power supply ( niet modular )
Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de pcie kabels er uit en er opnieuw in gedaan. Gecheckt of alles up2date is.. ik heb geen firmware update via de evga precision x1 software.

EDIT: Ik heb ook het stroom uitgezet alles ontkoppeld en de power knop 30 seconden ingedrukt gehouden zodat al het stroom weg is en alles opnieuw aangesloten dit heeft ook niet geholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bassiej19071994 op 07-05-2023 21:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

kun je een filmpje maken en online zetten?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Soortgelijk issue online gevonden, hij heeft z'n GPU RMA gestuurd. Maar dat was niet knipperend maar constant brandend.. https://www.reddit.com/r/...ltra_3_red_lights_on_gpu/

Maar er kan dus van alles aan de hand zijn:

- Voedingkabels aan voeding kant niet goed aangesloten (maar je voeding is niet modulair, dus dat moet wel goed zitten)

- PCIE kabels niet goed in GPU gedrukt. Heb je wat foto's hiervan? Of een filmpje?

- Sluit je de kaart wel aan met 2 losse PCIE kabels? Dus niet van 1 kabel beide 8-pins connectoren gebruiken, gebruik 2 losse kabels. Dat geeft de meest stabiele en veilige stroomtoevoer (Dat zal er wel minder mooi uitzien omdat er dan waarschijnlijk 2 losse connectoren hangen).

- Probeer een ander PCIE slot op je moederbord (kleine kans dat het hier aan ligt.. volgens mij brandt er dan een ander lampje).

- Voeding defect

- GPU defect

Werkt de videokaart wel trouwens ondanks de lampjes? :+

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 07-05-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiej19071994
stin00 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:19:
Soortgelijk issue online gevonden, hij heeft z'n GPU RMA gestuurd. Maar dat was niet knipperend maar constant brandend.. https://www.reddit.com/r/...ltra_3_red_lights_on_gpu/

Maar er kan dus van alles aan de hand zijn:

- Voedingkabels aan voeding kant niet goed aangesloten (maar je voeding is niet modulair, dus dat moet wel goed zitten)

De videokaart werkt wel ja! Ik gebruik 2 pcie kabels inderdaad.

- PCIE kabels niet goed in GPU gedrukt. Heb je wat foto's hiervan? Of een filmpje?

- Sluit je de kaart wel aan met 2 losse PCIE kabels? Dus niet van 1 kabel beide 8-pins gebruiken, gebruik 2 losse kabels.

- Probeer een ander PCIE slot op je moederbord (kleine kans dat het hier aan ligt.. volgens mij brandt er dan een ander lampje).

- Voeding defect

- GPU defect

Werkt de videokaart wel trouwens ondanks de lampjes? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnt3xT6nAo4X75g9l4WAtVvvByU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Km2VHCmQaD3U5RDWLiTRRGBD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiej19071994
Damic schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:15:
kun je een filmpje maken en online zetten?
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Op het filmpje heb ik nog pigtail aangesloten veranderd naar 2 pcie kabels maar zelfde probleem is er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de ledjes zijn er volgens mij om te detecteren of stroombekabeling goed is aangesloten.

als de kaart wel goed werkt en geen uitval tijdens intensieve load, dan lijkt het mij eerder dat de sensoren die de bekabeling connectie meten overgevoelig of stuk zijn of niet helemaal geschikt voor het type/merk kabel.

[ Voor 8% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-05-2023 21:26 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassiej19071994
JJ Le Funk schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:25:
de ledjes zijn er volgens mij om te detecteren of stroombekabeling goed is aangesloten.

als de kaart wel goed werkt en geen uitval tijdens intensieve load, dan lijkt het mij eerder dat de sensoren die de bekabeling connectie meten overgevoelig of stuk zijn of niet helemaal geschikt voor het type/merk kabel.
Dit zou ook kunnen ik heb geen crashes op benchmark of stress test
Pagina: 1