Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn vraag
Door een Outlook die niet meer wilde starten, ook niet in de veilige modus, heb ik besloten Office 365 te verwijderen van de betreffende Windows 11 computer.

Nu zit ik met het probleem dat de Microsoft SaRA (Support an Recovery Assistant) ook niet mee wil werken. Die app moet halverwege opnieuw opstarten en sluit dan af met een foutmelding. Verwijderen (ook uit de registers) en weer opnieuw installeren geeft geen oplossing.

Dat betekent dus dat ik in rondjes loop om Office 365 opnieuw geïnstalleerd te krijgen. Gewoon de Office 365 installer draaien sluit óók af zonder enige melding...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel NUC met daarop Window 11 (legaal), werkt verder prima.
Microsoft 365, met abonnement.
SaRA app

Verder nog wat apps waarvan ik niet het idee heb dat ze roet in het eten gooien, maar ik laat me graag verbeteren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft 365 opnieuw installeren -> installer sluit zonder melding af.
SaRA installeren en draaien -> moet halverwege de app herstarten om verder te kunnen. Daarna komt die ook met een foutmelding en kan niet verder.
SaRA nogmaals draaien -> komt met de melding dat er al een instantie draait vanaf een andere locatie.
SaRA uit het register verwijderd met het volgende commando (win+R) maar ook handmatig in Regedit aangepast/verwijderd:
code:
1
REG ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SaRA" /v "SaraInstalled" /t REG_SZ /d "0" /f

In Taakbeheer gekeken wat er eventueel nog draait maar ogenschijnlijk geen processen kunnen vinden die hier aan gerelateerd zijn.

Ik kom hier even niet verder mee, aangezien SaRA niet wil doen wat het zou moeten doen en de installer van Microsoft 365 zonder melding afsluit. Wie helpt mij (of eigenlijk de persoon die ik probeer te helpen) uit de brand?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-07 09:25
Al overwogen een fresh windows install te doen? Die paar keren dat ik gedoe had met de offie365 installatie heeft dat tenminste geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, dat kan. Het is alleen wel m'n allerlaatste paardenmiddel. De persoon heeft een aardige lijst met geïnstalleerde dingen staan. Nu heb ik wel een VEEAM back-up op een Synology NAS.

Ik probeer eigenlijk nog te kijken of er met software nog het een en ander te fixen valt. Punt is dat de betreffende computer op afstand wordt beheerd. Wanneer ik daar naar toe moet zal ik er een dag voor moeten uittrekken. Is op zich niet erg maar als ik dat kan voorkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door sypie op 07-05-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Onzin, je hoeft geen nieuwe install te doen. Er is altijd een oplossing, als je maar genoeg zoekt. Bij jou lijkt het erop dat Office niet volledig verwijderd is. Microsoft biedt een tooltje aan om dat de fixen. Probeer dat eens en meld svp hier of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@PhilipsFan Dat tooltje is SaRA (Support and Recovery Assistent). Die website kan ik onderhand dromen en de volgende kliks ook... Helaas werkt dat tooltje dus niet (goed) op dit systeem.

SaRA geeft bij het (nogmaals) openen de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJfA54mbI4eZAEqW9fsstodCXeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bd9lB6MNRtv0FgCE82PnTluc.png?f=user_large
Met deze uitleg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
INFO PLATFORMVERSIE
    Windows             : 10.0.22621.0 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 4.0.30319.42000
    System.Deployment.dll       : 4.8.9032.0 built by: NET481REL1
    clr.dll             : 4.8.9139.0 built by: NET481REL1LAST_B
    dfdll.dll           : 4.8.9032.0 built by: NET481REL1
    dfshim.dll          : 10.0.22621.30000 (WinBuild.160101.0800)

BRONNEN
    Implementatie-url           : https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8
                        Server      : Windows-Azure-Blob/1.0 Microsoft-HTTPAPI/2.0

IDENTITEITEN
    Implementatie-identiteit        : Microsoft.Sara.application, Version=17.1.40.9, Culture=neutral, PublicKeyToken=58ba7f1f99ea0333, processorArchitecture=msil

TOEPASSINGSSAMENVATTING
    * Installeerbare toepassing.
    * Parameter voor vertrouwens-url is ingesteld.
FOUTSAMENVATTING
    Hieronder ziet u een overzicht van de fouten. Verderop in het logboek vindt u nadere details over deze fouten.
    * Activering van https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8 heeft tot een uitzondering geleid. De volgende berichten voor mislukte acties zijn aangetroffen:
        + U kunt toepassing Microsoft Support and Recovery Assistant niet starten vanaf deze locatie omdat deze al is gestart vanaf een andere locatie.
        + U kunt de toepassing Microsoft Support and Recovery Assistant niet starten vanaf locatie https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8 omdat deze al is geïnstalleerd vanaf locatie file:///C:/Users/dejon/Downloads/ClickOnce/Microsoft.Sara.application. U kunt de toepassing starten vanaf locatie file:///C:/Users/dejon/Downloads/ClickOnce/Microsoft.Sara.application of de toepassing verwijderen en opnieuw installeren vanaf locatie https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8. Als u de toepassing opnieuw installeert, kunnen aanpassingen die u in de toepassing hebt aangebracht, verloren gaan.

SAMENVATTING MISLUKTE TRANSACTIES ONDERDELENARCHIEF
    Er zijn geen transactiefouten aangetroffen.

WAARSCHUWINGEN
    Er werden geen waarschuwingen weergegeven bij deze bewerking.

VOORTGANGSSTATUS BEWERKING
    * [7-5-2023 20:21:32] : De activering van https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8 is gestart.
    * [7-5-2023 20:21:33] : Verwerking van het implementatiemanifest is voltooid.

FOUTDETAILS
    De volgende fouten zijn aangetroffen bij deze bewerking.
    * [7-5-2023 20:21:33] System.Deployment.Application.DeploymentException (DeploymentUriDifferent)
        - U kunt toepassing Microsoft Support and Recovery Assistant niet starten vanaf deze locatie omdat deze al is gestart vanaf een andere locatie.
        - Bron: System.Deployment
        - Stack-tracering:
            bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.CheckDeploymentProviderValidity(ActivationDescription actDesc, SubscriptionState subState)
            bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl, Uri& deploymentUri)
            bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
--- Einde van stacktracering vanaf vorige locatie waar uitzondering is opgetreden ---
            bij System.Runtime.ExceptionServices.ExceptionDispatchInfo.Throw()
            bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivationWithRetry(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
            bij System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)
        --- Ingesloten uitzondering ---
        System.Deployment.Application.DeploymentException (DeploymentUriDifferent)
        - U kunt de toepassing Microsoft Support and Recovery Assistant niet starten vanaf locatie https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8 omdat deze al is geïnstalleerd vanaf locatie file:///C:/Users/dejon/Downloads/ClickOnce/Microsoft.Sara.application. U kunt de toepassing starten vanaf locatie file:///C:/Users/dejon/Downloads/ClickOnce/Microsoft.Sara.application of de toepassing verwijderen en opnieuw installeren vanaf locatie https://outlookdiagnostics.azureedge.net/sarafiles/Microsoft.Sara.Prod.application?usergroup=Prod&Ring=Prod&symptomid=3a1b3aa0-0969-4860-a9b8-ad13e3c81cf8. Als u de toepassing opnieuw installeert, kunnen aanpassingen die u in de toepassing hebt aangebracht, verloren gaan.
        - Bron: 
        - Stack-tracering:

TRANSACTIEDETAILS ONDERDELENARCHIEF
    Er is geen transactie-informatie beschikbaar.

[ Voor 93% gewijzigd door sypie op 07-05-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Hmm, ik had niet gezien dat dit hetzelfde tooltje is. Irritant probleem. Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om dat ding opnieuw op te starten zodat je zeker weet dat het tooltje niet op de achtergrond draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ja, ding is al meerdere keren opnieuw opgestart. Ik ga vragen of dat nog een keer kan, draai ik daarna SaRA en maak ik schermafbeeldingen van wat er gebeurt.

EDIT:
Na een herstart nog eens wat uitgeplozen in het register: zoeken op sara leverde mij een map op die ik niet herkende. Deze kon ik terugvinden op deze locatie Users\*gebruikersnaam*\AppData\Local\Apps\2.0\

Die map verwijderd en daarna nogmaals de installatie van SaRA laten draaien. Die herkent nu wél dat er oude office installaties aanwezig zijn. Deze melding kreeg ik eerder niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoeSez2E_ghjbf2Q1LHiuDlEUFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SE8S4hjuzNH5UmIjMK1X17dI.png?f=fotoalbum_large

EDIT:

Nog wat aanvullende plaatjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eejxON0EtsN5n1EYSBpt1FcoRAE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KzMQmmSGoNqFlPVtguRFpHGv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwscxNGbmKiiSMHHV_ttIA4R_Eo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6Nd8tjdtAI1OWiGIoNgUgq8C.png?f=fotoalbum_tile

Volgens mij zijn alle Office versies nu wel voorbij gekomen.

Misschien maar goed ook dat SaRA nu wél werkt. Kennelijk is er nog wat oude meuk...

Na het afronden van het verwijderen van al deze oude Office versies komt netjes de vraag in beeld of men Microsoft 365 voor je kan installeren. Dat proces draait niet.

Ik denk dat ik mijn vraag/probleem kan zien als opgelost.

[ Voor 121% gewijzigd door sypie op 07-05-2023 21:42 ]

Pagina: 1