Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiskosten
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05-2023
Bedankt voor de reacties en hulp!

[ Voor 98% gewijzigd door Reiskosten op 07-05-2023 19:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:42

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat is nu je exacte vraag?

ja, je hebt recht op reiskostenvergoeding, net zoals je dat nu al hebt.

Verder?

Je kan altijd proberen te onderhandelen maar het lijk mij dat de meeste werkgevers alle werknemers dezelfde vergoeding geven. Vaak (?) het minimum.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2023 18:23 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiskosten
thijsco19 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:22:
Wat is nu je exacte vraag?

ja, je hebt recht op reiskostenvergoeding, net zoals je dat nu al hebt.

Verder?

Je kan altijd proberen te onderhandelen maar het lijk mij dat de meeste werkgevers alle werknemers dezelfde vergoeding geven. Vaak (?) het minimum.
Zoals in de post staat:
Naar mijn idee heeft mijn werkgever niets vastgelegd waardoor ze een verhoging van de reiskosten kunnen tegenhouden, is deze aanname correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ben jij toch echt de enige die dat kan weten. Kijk je contract na. Daar staat het in.

Zoals ik zei, onderhandelen kan altijd. Al heb ik een vermoeden dat je werkgever zal zeggen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiskosten
thijsco19 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:24:
Ben jij toch echt de enige die dat kan weten. Kijk je contract na. Daar staat het in.

Zoals ik zei, onderhandelen kan altijd. Al heb ik een vermoeden dat je werkgever zal zeggen.
Heb je überhaupt wel de post in zijn geheel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ja,
Reiskosten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:19:
2) Zowel in mijn contract als ook in het bedrijfshandboek wordt er geen enkele vermelding gemaakt over wat er met de reiskostenvergoeding gebeurt als je op vrijwillige basis verder van het werk gaat wonen
3) Wat wel wordt benoemd m.b.t. de reiskostenvergoeding is dat je er recht op hebt vanaf 10km enkele rit, er wordt géén maximum benoemd in zowel contract als handboek
4) Reiskostenvergoeding (woon-werkafstand) wordt bepaald met een routeplanner op basis van 'snelste route' en dan 'van adres naar adres'
Dit is dan toch je antwoord?

Of ik snap je nog niet helemaal of ik mis iets in je post :9 .

[ Voor 10% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2023 18:27 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
(jarig!)
Wat zegt de CAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiskosten
thijsco19 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:26:
Ja,

[...]

Dit is dan toch je antwoord?

Of ik snap je nog niet helemaal of ik mis iets in je post :9 .
Als ik zou weten of dat wel of niet voldoende is dat ik inderdaad gelijk heb dat ze gewoon de extra km's moeten gaan vergoeden, had ik de vraag niet gesteld hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiskosten
Wij vallen niet onder een CAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Reiskosten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:27:
[...]

Als ik zou weten of dat wel of niet voldoende is dat ik inderdaad gelijk heb dat ze gewoon de extra km's moeten gaan vergoeden, had ik de vraag niet gesteld hè ;)
Ah, je vraag is al iets duidelijker.

Uiteraard gaan ze alles opnieuw berekenen aan de hand van jouw nieuwe adres.

Je zult dus gewoon de km's die je daadwerkelijk zult gaan reizen vergoed krijgen.

Per wanneer dat is? Zou ik ook niet weten. Denk vanaf het moment dat je officieel je nieuwe adres doorgeeft aan je werk / loonadministratie.
Ik neem aan dat dit soort dingen redelijk geautomatiseerd zijn in de systemen. Bij aanpassing adres word dan gelijk je reiskostenvergoeding aangepast. Maar je werkgever is de enige die dan kan bevestigen

[ Voor 22% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2023 18:55 . Reden: incorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
thijsco19 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:29:
Uiteraard gaan ze alles opnieuw berekenen aan de hand van jouw nieuwe adres.
Ik snap je stelligheid niet zo goed, TS stelt hier gewoon een terechte vraag. Zo vanzelfsprekend is dit helemaal niet. Er zijn volop personeelshandboeken waar gewoon beschreven staat dat bij zelf verhuizen vergoeding niet verhoogd wordt.

@Reiskosten als dit niet beschreven staat in handboek zie ik niet hoe werkgever onder aanpassing uit zou komen.

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 07-05-2023 18:33 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiskosten
assje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Ik snap je stelligheid niet zo goed, TS stelt hier gewoon een terechte vraag. Zo vanzelfsprekend is dit helemaal niet. Er zijn volop personeelshandboeken waar gewoon beschreven staat dat bij zelf verhuizen vergoeding niet verhoogd wordt.

@Reiskosten als dit niet beschreven staat in handboek zie ik niet hoe werkgever onder aanpassing uit zou komen.
Dit. Ik was dan ook redelijk verrast dat ik niets gevonden kon krijgen over vrijwillig verhuizen en de bijbehorende reiskostenvergoeding in zowel het contract als handboek.

Betreft het laatste, dat is dus wat ik zelf ook denk. Bedankt voor je reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door Reiskosten op 07-05-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

assje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Is geen stelligheid. Onwetendheid blijkbaar :X

Reiskostenvergoeding is toch berekent op de km's van je woning naar werk?
Als je gaat verhuizen word dat toch aangepast?

Of zijn er daadwerkelijk bedrijven die dat niet doen? :?

Oh en wat heeft vrijwillig verhuizen ermee te maken? Verhuizen = verhuizen?

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Reiskosten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:33:
Dit. Ik was dan ook redelijk verrast dat ik niets gevonden kon krijgen over vrijwillig verhuizen en de bijbehorende reiskostenvergoeding in zowel het contract als handboek.
Gevoelsmatig wordt in veel situaties toch ook wel afgeweken van zo'n beschreven afspraak, zeker als er gewoon een goede verstandhouding is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiskosten
thijsco19 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Is geen stelligheid.

Zo werkt het zelden. In vrijwel alle contracten en handboeken die ik heb mogen meemaken staat duidelijk beschreven als je verder van het werk gaat wonen op vrijwillige basis (dus niet vanuit de werkgever) wordt je huidige reiskostenvergoeding in stand gehouden. Ga je vrijwillige dichterbij wonen wordt het wél aangepast.

Vandaar ook dus mijn vraag omdat dit de eerste keer is dat ik het meemaak dat dit niet beschreven staat in zowel het contract als handboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

[...]

Is geen stelligheid.

Ja, die zijn er. Nemen vooral personeel aan die binnen no time aanwezig kunnen zijn. Of bang dat personeel zo veraf gaat wonen dat het risico op te laat door druk verkeer te groot wordt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Is geen stelligheid.

Allereerst zijn er volop werkgevers/sectoren waar helemaal geen RKV betaald wordt. Inderdaad kan het ook zo zijn dat beschreven is dat bij op eigen initiatief verhuizen (verder weg) er geen recht op hogere vergoeding is.

"Vrijwillig" wordt dus bedoeld "op eigen initiatief" (in tegenstelling tot verhuizen op verzoek werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Bij mijn vorige werkgever stond het in het personeelshandboek. Op vrijwillige basis verhuizen geeft geen recht op een verhoogde reiskostenvergoeding. Ga je dichterbij wonen, krijg je uiteraard wel minder (want meer mag ook weer niet i.v..m. verkapt loon / belastingen).

An sich niet heel gek. Waarom zou je werkgever je me moeten vergoeden, wanneer jij eenzijdig de afspraak aanpast?(je vergroot de afstand en drijft daarmwe de werkgever op extra kosten waar die niet om heeft gevraagd)
Even naar het extreme getrokken: stel je woont in Noord Groningen, relatief dichtbij je werk. Je besluit om naar Zuid Maastricht te verhuizen, waarom zou je werkgever dan deze kosten aan jou moeten vergoeden?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Oke dan..

Dat is voor mij echt nieuw. Ik heb dat nog nooit gehoord.
Nouja, sorry voor mijn onwetendheid in mijn eerdere berichten :X

Weer wat geleerd.

Is dat trouwens iets wat veel voorkomt in een bepaalde sector of ook echt in het algemeen?
BastaRhymez schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:41:
Bij mijn vorige werkgever stond het in het personeelshandboek. Op vrijwillige basis verhuizen geeft geen recht op een verhoogde reiskostenvergoeding. Ga je dichterbij wonen, krijg je uiteraard wel minder (want meer mag ook weer niet i.v..m. verkapt loon / belastingen).

An sich niet heel gek. Waarom zou je werkgever je me moeten vergoeden, wanneer jij eenzijdig de afspraak aanpast?(je vergroot de afstand en drijft daarmwe de werkgever op extra kosten waar die niet om heeft gevraagd)
Even naar het extreme getrokken: stel je woont in Noord Groningen, relatief dichtbij je werk. Je besluit om naar Zuid Maastricht te verhuizen, waarom zou je werkgever dan deze kosten aan jou moeten vergoeden?!
Daarom een maximum.

Zojuist even bij mijn contracten gekeken. Bij mijn huidige staat er niks van in maar woon er toch te dichtbij voor.
Vorige werkgever staat er wel wat in. Niks over eventueel verhuizen maar wel een maximum van 12,nogwat km's.

[ Voor 67% gewijzigd door thijsco19 op 07-05-2023 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
BastaRhymez schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:41:
Maar dit is ook wel te ondervangen met een maximalisering van de RKV die ook vaak toegepast wordt. Stel dat dit maximum 50km is, lijkt me dat in de meeste beroepsgroepen dit niet doorslaggevend gaat zijn bij aannemen van personeel.

Een nieuwe werknemer krijgt ook gewoon die hogere vergoeding, voor een verhuizende werknemer dan ook wel fair dit te doen.

En zoals ik al zei; ik vermoed dat dit vaak beschreven staat maar er in de praktijk ook vaak vanaf geweken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35
@Reiskosten
Volgens mij is het heel simpel, welke vergoeding had je gekregen als je destijds zou solliciteren en op 65 km afstand zou wonen? Het antwoord daarop zou dan je nieuwe vergoeding worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@Reiskosten Met alle kennis van zojuist, lijkt mij dat je werkgever die 65 km zou moeten vergoeden.
Ze hebben zich niet ingedekt in je overeenkomst en personeelshandboek met bijvoorbeeld een maximum vergoeding of een regel dat bij verhuizing het oude word gehandhaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:21

Honesty

kattenneus!

Als de werkgever toch moeilijk doet kan je altijd zeggen dat je ergens in de buurt van je nieuwe huis gaat rondkijken, dan zal er vast en zeker een stuk meer mogelijk zijn.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
Het zou zomaar kunnen dat jij de reden wordt dat dit straks wel in de nieuwe contracten staat:)

Als wat je hierboven aangegeven hebt volledig is, dan denk ik inderdaad dat je recht hebt op die volledige uitbetaling. Jouw verhuizing gaat de werkgever daarmee € 337 per maand extra kosten. Afhankelijk van je salaris kan dat voor werkgever veel geld zijn of niet, meer dan 10% kostenverhoging zal het niet zijn, dus als je als werkgever tevreden bent moet je hier volgens mij ook niet al te moeilijk over doen.

Anderzijds als werkgever naar jou toekomt en aangeeft dat ze hier nooit over nagedacht hebben, dat ze het wel veel geld vinden en jij hebt het naar je zin, dan is je contract geen verplichting voor jou om het onderste uit de kan te halen en een goede verhouding kapot te maken. Het is ook dan natuurlijk maar net hoe heet je de soep wil eten.

Ik ben zelf indertijd van 25 km naar 47 km verhuist, bij mij is er nooit moeilijk over gedaan en is het gewoon uitbetaald, maar als ze er iets van hadden gezegd had ik het ook begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ligt denk ik ook nog wel aan de letterlijke bewoording in het contract/handboek. Daarnaast is een reiskostenvergoeding geen recht, dus het zal echt op de onderlinge afspraken aankomen. Als ik het zo lees dan kan een werkgever het gooien op het punt dat bij het aannemen ze de reiskosten als redelijk/billijk konden bestempelen en nu voor een verdwongen feit worden gezet waardoor dit dus niet hoeft te leiden tot een aangepaste vergoeding.

Maar goed, bij het gebrek aan een regeling wordt dit mogelijk onderhandelen.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 07-05-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
eric.1 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:15:
Ligt denk ik ook nog wel aan de letterlijke bewoording in het contract/handboek. Daarnaast is een reiskostenvergoeding geen recht, dus het zal echt op de onderlinge afspraken aankomen. Als ik het zo lees dan kan een werkgever het gooien op het punt dat bij het aannemen ze de reiskosten als redelijk/billijk konden bestempelen en nu voor een verdwongen feit worden gezet waardoor dit dus niet hoeft te leiden tot een aangepaste vergoeding.

Maar goed, bij het gebrek aan een regeling wordt dit mogelijk onderhandelen.
Als in het contract de reiskostenvergoeding staan, zoals TS het aangeeft, is dat gewoon een recht, dus als TS dat wil kan hij het gewoon opeisen, of het slim is, dat is een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er zijn meerdere types reiskosten vergoedingen.

Dat verschilt per tak/Cao waar je werkzaam bent.
Als de werkgever slechts een bruto/netto truuk doet is het geen enkel issue.
Als de werkgever ook echt meer geld moet gaan uitgeven staat dat normaal ergens in de cao/handboek/arbeidsvoorwaarden idd.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2023 19:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 22:11
Wat een grappige vraag. Toen ik de OP las was mijn reactie gelijk aan @thijsco19. Nog nooit gehoord van een bedrijf waarbij dit niet aangepast zou worden. Alsof reiskosten zo’n impact maken op de totale kosten voor een werkgever :? !
Maar, het blijkt dus wel voor te komen, interessant. Voor mij in ieder geval een categorie bedrijven die teveel mierenneuken en te lage marge hebben om prettig te werken ;)
Volgens mij heeft @Reiskosten ondertussen al genoeg antwoorden en zal die z’n account weer opdoeken. Toch nieuwsgierig, @Reiskosten heb je de account hiervoor aangemaakt om anoniem ten opzichte van je normale tweakers account te kunnen reageren of heb je speciaal hiervoor voor het eerst een account op GoT aangemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reiskosten
Smobbo schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:31:
Wat een grappige vraag. Toen ik de OP las was mijn reactie gelijk aan @thijsco19. Nog nooit gehoord van een bedrijf waarbij dit niet aangepast zou worden. Alsof reiskosten zo’n impact maken op de totale kosten voor een werkgever :? !
Maar, het blijkt dus wel voor te komen, interessant. Voor mij in ieder geval een categorie bedrijven die teveel mierenneuken en te lage marge hebben om prettig te werken ;)
Volgens mij heeft @Reiskosten ondertussen al genoeg antwoorden en zal die z’n account weer opdoeken. Toch nieuwsgierig, @Reiskosten heb je de account hiervoor aangemaakt om anoniem ten opzichte van je normale tweakers account te kunnen reageren of heb je speciaal hiervoor voor het eerst een account op GoT aangemaakt?
Ja ik heb voldoende reacties gekregen en in de basis komen die overeen zoals mijn vermoeden al was. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze hier moeilijk over gaan doen, maar ik zou er niet raar van staan te kijken als ze wel de contracten/handboek gaan aanpassen in de toekomst. Ik vind het zelf prettig als ik 'beslagen ten ijs' kom mocht er toch een discussie ontstaan. 'Moet' er toch iets anders worden afgesproken, weet ik in ieder geval dat ik 'er nog eentje tegoed heb van ze' ;)

Ik heb inderdaad een nieuw, anoniem, account aangemaakt.

Bedankt iedereen voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Reiskosten op 07-05-2023 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Reiskosten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Ja ik heb voldoende reacties gekregen en in de basis komen die overeen zoals mijn vermoeden al was. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze hier moeilijk over gaan doen, maar ik zou er niet raar van staan te kijken als ze wel de contracten/handboek gaan aanpassen in de toekomst. Ik vind het zelf prettig als ik 'beslagen ten ijs' kom mocht er toch een discussie ontstaan. 'Moet' er toch iets anders worden afgesproken, weet ik in ieder geval dat ik 'er nog eentje tegoed heb van ze' ;)

Ik heb inderdaad een nieuw, anoniem, account aangemaakt.

Bedankt iedereen voor de reacties!
Waarom heb je de topicstart verwijderd? Ik denk dat het een interessant onderwerp is, waarmee de discussie ook anderen misschien kan gelogen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Reiskosten schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:19:
Bedankt voor de reacties en hulp!
Wat was je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
EWK schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Waarom heb je de topicstart verwijderd? Ik denk dat het een interessant onderwerp is, waarmee de discussie ook anderen misschien kan gelogen.
Beste Tweakers,

Als alles volgens plan gaat, zal ik dit jaar gaan verhuizen. Dat zorgt er ook voor dat ik verder van het werk ga wonen. Op het moment is een enkele rit ~20km en straks ~65km. Nu ben ik nieuwsgierig hoe jullie deze situatie zien met betrekking tot de reiskostenvergoeding:

1) Werkgever (zowel HR als general manager) is mondeling op de hoogte dat ik ga verhuizen en dat ik verder van het werk kom te wonen
2) Zowel in mijn contract als ook in het bedrijfshandboek wordt er geen enkele vermelding gemaakt over wat er met de reiskostenvergoeding gebeurt als je op vrijwillige basis verder van het werk gaat wonen
3) Wat wel wordt benoemd m.b.t. de reiskostenvergoeding is dat je er recht op hebt vanaf 10km enkele rit, er wordt géén maximum benoemd in zowel contract als handboek
4) Reiskostenvergoeding (woon-werkafstand) wordt bepaald met een routeplanner op basis van 'snelste route' en dan 'van adres naar adres'

Toevoeging: geen CAO van toepassing

Naar mijn idee heeft mijn werkgever niets vastgelegd waardoor ze een verhoging van de reiskosten kunnen tegenhouden, is deze aanname correct?

Ik snap dat voor velen de eerste reactie zou zijn, 'vraag het na bij je werkgever'. De reden dat ik dit vooralsnog niet heb gedaan/doe is dat ik mijn werkgever niet slimmer wil maken dan hij al is en ik ze er toe in staat acht om voordat ik verhuis nog het handboek aan te passen. Verder een super werkgever, werk en collega's zijn top, maar als het op dit soort regels/regelementen aan komt zijn ze veelal niet heel meegaand.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Wat is dat nu weer voor een lullige actie om de topicstart leeg te maken? Volgens mij is dat niet hoe we het hier op Tweakers doen. Jouw vraag is misschien beantwoord, maar een ander heeft misschien ook iets aan de reacties. Je zit niet alleen voor jezelf op een forum!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
PhilipsFan schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:07:
Wat is dat nu weer voor een lullige actie om de topicstart leeg te maken? Volgens mij is dat niet hoe we het hier op Tweakers doen. Jouw vraag is misschien beantwoord, maar een ander heeft misschien ook iets aan de reacties. Je zit niet alleen voor jezelf op een forum!
vandaag een account aangemaakt tja zo gaat dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wodkabuikje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:05:
[...]

Beste Tweakers,

Als alles volgens plan gaat, zal ik dit jaar gaan verhuizen. Dat zorgt er ook voor dat ik verder van het werk ga wonen. Op het moment is een enkele rit ~20km en straks ~65km. Nu ben ik nieuwsgierig hoe jullie deze situatie zien met betrekking tot de reiskostenvergoeding:

1) Werkgever (zowel HR als general manager) is mondeling op de hoogte dat ik ga verhuizen en dat ik verder van het werk kom te wonen

Toevoeging: geen CAO van toepassing

Ik snap dat voor velen de eerste reactie zou zijn, 'vraag het na bij je werkgever'. De reden dat ik dit vooralsnog niet heb gedaan/doe is dat ik mijn werkgever niet slimmer wil maken dan hij al is en ik ze er toe in staat acht om voordat ik verhuis nog het handboek aan te passen. Verder een super werkgever, werk en collega's zijn top, maar als het op dit soort regels/regelementen aan komt zijn ze veelal niet heel meegaand.

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
Ik snap het niet. Is dit nu een topic-kaap of ben jij stiekem ook @Reiskosten of had jij de TS ergens opgeslagen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:57

MLLL

Palm Treo 650

EWK schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Ik snap het niet. Is dit nu een topic-kaap of ben jij stiekem ook @Reiskosten of had jij de TS ergens opgeslagen?
Misschien stond er nog een tabblad open en heeft hij die tekst daaruit gekopieerd .

Zomaar een gokje mijnerzijds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

EWK schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Ik snap het wel, want de inhoud staat in brokken in de door het leegmaken van de TS nutteloos gemaakte topic. Dus dit is de tekst die TS had staan in zijn TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Reiskosten De werkgever weet dat je gaat verhuizen, maar je wilt ze niet slimmer maken dan dat ze zijn? :? Ze kunnen er nu toch ook al rekening mee houden dat je mogelijkerwijs verder weg gaat wonen dan dat je nu doet (en dus de reiskosten mogelijk omhoog gaan), of mis ik iets? :?

EDIT:
Daarnaast is er verder geen reden voor het bedrijf om het niet te doen, ook het bedrijf heeft er (belasting)voordeel bij om jouw reiskosten wel te blijven vergoeden naar behoren.

EDIT2:
Vaak is de reiskostenvergoeding ook niet ongelimiteerd, dan zit er een limiet op van zoveel euro in de maand of een maximum afstand (enkele reis) die vergoed wordt. Als je daar boven komt, zijn die kosten dus wel voor jou.Omdat het anders mogelijk verkapt inkomen is voor de Belastingdienst. Maar wordt wellicht gecompenseerd via een wat hoger salaris. Check ook even jouw contract wat erover reiskosten in jouw contract staat.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:44

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Even op slot; TS, zie dm
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.