Op de motor naar Polen/Auschwitz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:32
Het idee is ontstaan om, alleen, met de motor naar Polen te gaan. Ik heb een Kawasaki Z750s welke in prima conditie is.

Idee is om in 2 dagen naar Polen te rijden, vervolgens 1 dag Auschwitz en Birkenau te bezoeken en vervolgens weer twee dagen terug te rijden. Alles via niet snelweg is volgens Google 1124km en 18 uur. Via snelweg is het 10,5 uur en 1146km.

Alles via niet-snelweg is te lang en alles via de snelweg is ook niet prettig. Het moet dus een combinatie van beide worden zodat het goed in twee dagen te doen is en ook grote stukken niet via de snelweg gaan. Het mooiste.

Bij voorkeur rij ik op de terugweg grotendeels een andere weg dan op de heenweg. Nu krijg ik van Google 3 route suggesties dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. Ik kom overigens vanuit Drenthe.

Ik ben in het bezit van een waterdichte rugtas en een buddyseat tas om spul mee te nemen en ben wel van plan om in een hotel te overnachten.

Is er iemand die al eens die kant op is gegaan, tips heeft en wellicht wat suggesties voor de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 19:49

epic_gram

undercover moderator

ik ben er ook met de motor geweest, met een soortgelijke motor ook in mijn geval.

ben je een ervaren motorreiziger? Naarmate ik verder van huis kom tijdens een motorreis, ga ik steeds meer van de snelwegen af om lokale dorpjes en omgeving te zien. Ik kan me zo voorstellen dat je als je in drenthe woont, wel bekend bent met delen van west duitsland en dat dat niet meer zo interessant is. Ik vond zelf de omgeving wolfsburg wel leuk, en dresden. Maar nogmaals dat is afhankelijk van wat je wilt.

het voordeel van alleen reizen is dat je ook met niemand rekening hoeft te houden, dus kunt gaan en staan wat je wilt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameeltje
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-08-2023
Hoii! Ben je al toevallig geweest :D Ben super benieuwd naar de eventuele ervaring. Ik wil ook graag die kant op met mijn motor in mijn eentje en zit precies in hetzelfde dubio qua de verdeling snelweg/weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ik naar bijvoorbeeld het Schwarzwald rij, doe ik een uurtje snelweg (tot Sankt Vith), 45 minuten binnendoor, 45 minuten snelweg, 45 minuten binnendoor, enzovoort.

De ene keer zit zo'n stukje dichter bij de 30 minuten, de andere keer wat dichter bij de 60 minuten.
Stops die ik iedere 75-90 minuten, al is het maar 10 minuutjes benen strekken en wat drinken.

Op deze manier kan ik prima de hele dag doorrijden. Ter referentie: 450-550km waarvan het grootste deel binnendoor is voor mij een reguliere zondagsrit. ;)
De hele dag snelweg rijden, ik moet er niet eens aan dénken. :) Ik zou er dan ook niet naartoe proberen te knallen, maar het opnemen in een uitgebreidere rondrit.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-07-2023 14:27 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:32
Kameeltje schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:26:
Hoii! Ben je al toevallig geweest :D Ben super benieuwd naar de eventuele ervaring. Ik wil ook graag die kant op met mijn motor in mijn eentje en zit precies in hetzelfde dubio qua de verdeling snelweg/weg.
Ik ben nog niet geweest en gaat hem dit jaar ook niet meer worden. Hopelijk volgend jaar😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameeltje
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-08-2023
Robbie T schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Ik ben nog niet geweest en gaat hem dit jaar ook niet meer worden. Hopelijk volgend jaar😀
Ah helaas! Hopelijk lukt het volgend jaar wel dan :)
Pagina: 1