Fantec case hotswap Sas/sata naar onboard sata aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Mijn vraag
Ik ben opzoek waarom ik het niet werkend krijg om vanuit mijn fantec 4240X07 case de 3,5 inch Hdd te verbinden. Ik ben er inmiddels achter dat ik een reverse breakout kabel moet gebruiken. Echter krijg ik het hier niet mee aan de gang.

Case beschikt over 24 bays en dus 6x4 Sas/sata printen met een Sas 8087 aansluiting. Ik heb dus een reverse breakout kabel van de Sas/Sata controller liggen maar 4 van de onboard poorten op mijn moederboard. Echter worden de Hdd niet herkend. Terwijl als ik deze met een normale standaard sata kabel aansluit deze wel herkend worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI z790 pro moederboard met een i5 12600 en 64 Gb ram geheugen en Unraid als besturing

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had eerst een forward breakout kabel besteld. Hierna dus een reverse breakout waarmee het allemaal zou moeten werken. Echter werkt het met geen van beide kabels dus ben ik opzoek of dit ook nog een instelling kan zijn of waar ik het dan moet zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Welke reverse breakout kabel heb je gekocht en ben je 100% zeker dat het een reverse kabel is?

Zelf ben ik hier ook mee aan het klooien geweest in een vergelijkbare case (wist toen überhaupt niet dat de richting uitmaakte :+ , afijn...)

Spinnen de drives wel op? Geen instellingen in de BIOS of extra insteekkaarten/M.2 SSD's die effectief sata poorten uitschakelen?

Edit:

ik had deze besteld. Heb nog 1 van deze kabels liggen desnoods.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 11-05-2023 13:33 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Ik ben 100% zeker dat het een reverse kabel is.
InLine Cable Mini SAS SFF-8087 - 4x SATA - 1:1, OCR - 1m - EAN 4043718113620

De drives zijn voorzien van Power gezien dit lampje brand. Ik heb niet het idee dat ze draaien.
Sata instellingen in het bios zijn standaard.
Er zijn wel 4 M2 sloten gevuld deze werken ook gewoon. Ook werken de desbetreffende harde schijven gewoon als ik op dezelfde moederboard sata poort de schijf rechtstreeks aansluit.

Momenteel is de leverancier van de kabel en de case ook hiermee bezig maar alle input is welkom!