Nespresso, water gaat langs cupjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ML45
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb een nespresso Krups xn2601 citiz&Milk
Deze gaf steeds minder koffie in de kopjes en er ging steeds meer koffie in de lekbak.
Ding opengeschrowfd en alles nagelopen en schoongemaakt. Koffie werd er beter van maar nog steeds een groot deel van de koffie ging naar de lekbak.
Uiteindelijk nieuwe brouwunit gekocht en vandaag ingebouwd. Alles leek weer te werken totdat ik een bak koffie probeerde te zetten. Al het water gaat langs het cupje. Hij perforeert hem wel aan de achterkant maar niet goed aan de voorkant. Alles weer uit elkaar gehaald en tandraderen anders geïnstalleerd maar hij blijft het maar doen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02:50
Waarschijnlijk sluit de voorste gaatjes prikker niet meer goed aan, waardoor er speling tussen cup en prikker zit. Kijk of je die speling weg kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ML45
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-06-2024
Dat heb ik geprobeerd door de tandwielen te verplaatsen maar dat werkte dus helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36
Hoe oud is hij?

Nespresso winkel vind een machine van meer dan 3 jaar oud een echt oudje.

Ik zou persoonlijk meenemen naar de nespresso winkel en dan krijg je waarschijnlijk dikke korting op een nieuwe.
Vooral als je echte cups koopt van nespresso zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Bel eens met Nespresso, ze hebben een eigen telefonische ondersteuning en reparatiedienst.

Afhankelijk van hoe vaak je cups bij hen besteld wordt de machine eventueel voor reparatie thuis opgehaald en krijg voor de tussentijd een gratis leentoestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 19:02
Ik heb dit enkel bij de cups die niet van Nespresso of Starbucks zijn. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

gerhald

:P

Heb het zelfde probleem gehad met de zelfde machine, steeds minder koffie en koffie in de lekbak.

Na wat zoeken bleek dat ontkalken is het toverwoord was.

Krijg elke keer wel die zakjes toegestuurd, maar uit luiheid steeds vergeten in de machine te doen tot dat ik he zelfde probleem had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:54
D.deJong schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:01:
Ik heb dit enkel bij de cups die niet van Nespresso of Starbucks zijn. Kan het daar aan liggen?
Hier hetzelfde met de Nespresso Atelier van KRUPS. Cups van Nespresso en Starbucks lijken OK, alle andere cups die ik tot nu toe heb geprobeerd werken niet goed. Je ziet het na gebruik ook aan de cup. Aan de bovenzijde zijn niet alle openingen volledig doorgeprikt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 09:15
Heb dit 2x gehad, beide na ongeveer 2,5jr. Kon er niks aan doen en viel buiten de garantie. Ben inmiddels van de Nespresso af.

Heb helaas dus geen advies voor je, alleen herkenning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 13:44
Mijn ervaring is dat de cups van andere merken niet goed afdichten en er dus water langs de cups gaat.
Tot nu toe blijken alleen de aluminium cups van het Plus huismerk goed te werken.
Die hebben een dun afdicht laagje rond de kraag van de cup. (Die donkere rand)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBqWEqHhHK5IWjndsUeVgiWm6ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQ14RpefQqf8B01BBUhaeJAF.jpg?f=fotoalbum_large
Ze zijn 3,59 voor 20 cups. De oranje cups (sterkte 11 dacht ik) zijn heel aardig van smaak.

[ Voor 37% gewijzigd door remmuz op 09-07-2023 11:40 ]

Pagina: 1