• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een paar weken terug een digicam, de Canon Powershot G1 gekocht. Nu wilde ik hem vandaag weer eens opladen, maar nu blijkt de lader niet (meer) te werken. Als ik hem heen en weer schud, hoor ik ook dat er van binnen iets los zit.
Toch heb ik het ding niet laten vallen, of zoiets.
Nu vraag ik me af hoe het zit met de garantie. Waar moet ik hem heensturen, naar Kinorama (waar ik hem gekocht heb) of naar Canon Nederland? Hoe lang gaat dit duren voordat ik hem terugheb? En hoeveel gaat me dit kosten, of valt dit onder de garantie?
Sorry, paar vraagjes, maar ik wil dit gewoon zo snel mogelijk weer klaar hebben...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je garantie hebt en je brengt hem naar de winkel kost het je niks.

Als je em naar de winkel/leverancier stuurt moet je betalen voor de post.

• koelkast
  • Niet online
Maar wat zou het snelste zijn? Moet de winkel hem ook weer naar de fabrikant opsturen?

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

je kan hem nooit direct terug sturen naar canon (zijn een beetje zeikers) je leverancier moet dit probleempje oplossen, en inderdaad sturen ze em op naar canon.
als het een groot probleem voor je is, kan er geen batterij ipv akku in die camera?
}:0

Verwijderd

Je zou eens kunnen proberen contact op te nemen met Canon Nederland (Hoofddorp), ze hebben een speciaal nummer voor camera-problemen: 023-5681681

Ik heb goede verhalen gehoord van iemand die problemen had met een printer, hij kon hem op kosten van Canon opsturen naar Hoofddorp en kreeg hem later weer gratis teruggestuurd (werkend en wel!), terwijl de garantie een weekje verlopen was.

• koelkast
  • Niet online
Ik heb vanmorgen even naar Canon gebeld en het probleem uitgelegd. Het valt onder de garantie en ik moest hem maar opsturen of brengen naar de winkel waar ik 'm gekocht had. Dus ik vanmorgen naar Rotterdam, de Kinorama geweest. Zeiden ze ook dat Canon over dit soort dingen niet erg moeilijk doet. Probleem is alleen dat het ding wel een paar weken (2-4) weg is en ik in die tijd dus geen kiekjes kan maken. Er zit nog wel wat in de batterij, maar hij is denk ik wel bijna leeg. En nee, helaas kunnen er geen gewone penlites in ofzo :'(
Kan ik in die tijd dus mooi m'n harddisk opschonen en de pics wat bewerken :)

• koelkast
  • Niet online
Dacht dat ik maandag maar eens moest gaan bellen, maar heb hem vandaag (alweer) teruggekregen. Hoewel, 'hem', ik heb er een andere voor in de plaats gekregen, en het kostte zowel excl. als incl. BTW 0,00 :) Ook verzendkosten hoefde ik niet te betalen. Prima service van Canon dus!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:41
Moved naar [forum=33].

• koelkast
  • Niet online
Bleh, nu is de LCD display van m'n camera zelf half gaar. Ineens, geen flauw idee hoe dit nou weer kan, de helft (o.a. resterende opnamen) wordt gewoon niet weergegeven :( . Maar weer naar Rotterdam deze week :(
Pagina: 1