Vastgelopen wielen van koffer loskrijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Mijn vraag

De koffer heeft wielen die niet meer draaien. Het is gewoon van kunststof zonder lagers. Er zit vuil tussen waardoor het muurvast zit. Misschien moet ik het een nachtje laten trekken? Maar wellicht heeft iemand nog andere tips.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heet water, silliconenspray en het wiel er vervolgens met een hamer uit proberen te tikken. Geen enkele beweging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGryGeS61QQslM641SM1zvSFugU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXEGCYFdnPtkjvX3q4Sq6S8u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcNW75A7d2nIXt_4vcreZIKEMPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCgeh7W0spqcwIehwKJNmoGP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 07-05-2023 13:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:25
Typisch een product van een consumptiemaatschappij. Iets zo fabriceren dat het niet meer gerepareerd kan worden.
Deze constructie is er op gemaakt om stuk te gaan. Zand en ander vuil in combinatie met water/vocht gaat op plekken zitten waar het wiel hoort te draaien maar doordat er geen enkele vorm van lagering is toegepast krijg je het effect waar jij nu mee te maken hebt.
Koop maar weer een nieuwe.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Toevallig bezitten wij dezelfde koffer, maar bij aanschaf kreeg je er zo'n samsonite garantie/reparatie formulier bij en werd er nadrukelijk door de verkoopster bij vertelt dat waar je ook een probleem zou krijgen met bijv vastlopende wielen je direct een reparatie verzoek kon uitzetten bij de samsonite leverancier te plaatse (duidend op het vliegveld waar je bent).
Dus misschien gewoon voor garantie laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
CT schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:39:
Toevallig bezitten wij dezelfde koffer, maar bij aanschaf kreeg je er zo'n samsonite garantie/reparatie formulier bij en werd er nadrukelijk door de verkoopster bij vertelt dat waar je ook een probleem zou krijgen met bijv vastlopende wielen je direct een reparatie verzoek kon uitzetten bij de samsonite leverancier te plaatse (duidend op het vliegveld waar je bent).
Dus misschien gewoon voor garantie laten repareren?
Welke garantie: "Onze garantie dekt enkel productiefouten die verband houden met materiaal of de vervaardiging van het product. Schade door verkeerd gebruik (zoals transport van ongebruikelijke voorwerpen), verwaarlozing, ongevallen, blootstelling aan extreme temperaturen, oplosmiddelen, zuren, water, normale slijtage of transportschade (door luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld), wordt niet vergoed. Voor verdere informatie, raadpleeg onze garantievoorwaarden. .
Dus vastlopende wielen door vuil/water valt niet onder de garantie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Yaksa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Welke garantie: "Onze garantie dekt enkel productiefouten die verband houden met materiaal of de vervaardiging van het product. Schade door verkeerd gebruik (zoals transport van ongebruikelijke voorwerpen), verwaarlozing, ongevallen, blootstelling aan extreme temperaturen, oplosmiddelen, zuren, water, normale slijtage of transportschade (door luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld), wordt niet vergoed. Voor verdere informatie, raadpleeg onze garantievoorwaarden. .
Dus vastlopende wielen door vuil/water valt niet onder de garantie.
Als CT zegt dat de verkoopster het nadrukkelijk heeft gezegd, dan is het in ieder geval het proberen waard lijkt me. Zelf ook goede ervaringen met de garantie van American Tourister, de budget versie van Samsonite. Wat ook officieel niet onder de garantie zou vallen, maar daar wel onder werd gerepareerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruzor op 07-05-2023 14:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Ruzor schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:26:
[...]Als CT zegt dat de verkoopster het nadrukkelijk heeft gezegd, dan is het in ieder geval het proberen waard lijkt me.
Tussen wat een verkoopster allemaal zegt om een product te verkopen en de verbindende garantievoorwaarden omschreven in een afgestempeld garantiebewijs zit vaak een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00
Yaksa schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:31:
Typisch een product van een consumptiemaatschappij. Iets zo fabriceren dat het niet meer gerepareerd kan worden.
Deze constructie is er op gemaakt om stuk te gaan. Zand en ander vuil in combinatie met water/vocht gaat op plekken zitten waar het wiel hoort te draaien maar doordat er geen enkele vorm van lagering is toegepast krijg je het effect waar jij nu mee te maken hebt.
Koop maar weer een nieuwe.
Volgens mij zie ik toch echt naaldlagers zitten op het wieltje van de onderste foto.. of kijk ik nu scheel TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
ID-College schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:31:
[...]

Volgens mij zie ik toch echt naaldlagers zitten op het wieltje van de onderste foto.. of kijk ik nu scheel TS?
Nee dat zijn kleine gleufjes waar het vuil zich in kan ophopen 😂

Ik ga het eens een nachtje laten staan en dan kijken we morgen weer verder..en eventueel een garantie claim proberen mocht het niet lukken.
Pagina: 1