Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-09 07:34
Al een aantal weken mee aan de slag, maar vanmiddag om 16:00 gaat het dan echt gebeuren, live streamen over analoge cameras en alles wat erbij hoort. Het bekijken van camera's, maar ook het proces van hoe ga ik van een negatief naar een digitale afbeelding, dus het scannen en bewerken. Bekijken van fotoboeken en ook wat online shoppen voor cameras/film/boeken etc.

Hierbij wel aangetekend dat ik zeker geen expert hierin ben. Er zijn ongetwijfeld een heel aantal mensen hier op het forum die van specifieke onderwerpen veel meer afweten als ik :) Het idee is om samen te leren, je kan tijdens de stream gewoon chatten.

Je zou je misschien afvragen waarom iemand dit zou willen doen? Ten eerst, ik vind het leuk om zo met ICT en analoge camera's bezig te zijn. Daarbij, het meeste wat je op youtube vind zijn filmpjes van 5 tot 10 minuten waarin alles perfect gebeurt. Mijn ervaring is dat het ook weleens goed fout gaat ;) en het inscannen van film ben je ook wel ff mee bezig.

Wat zouden jullie wel willen zien? Zit zelf bv ook te denken aan vergelijken, bv silverfast vs vuescan scan software.

Vanmiddag om 16:00 uur :slight_smile:

https://kick.com/analoginen