Goedkoop vs A-merk vs "anti crack" acrylaatkit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor het opvullen van naden/scheuren twijfel ik over het volgende: hoeveel kwaliteitsverschil zit er tussen "goedkoop", A-merk (in dit geval Bison) en speciaal "anti crack" acrylaatkit (in dit geval Bison Super Acrylaatkit anti crack)?

En kan/moet ik op de productie/houdbaarheidsdatum letten bij aankoop?

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Lastig te zeggen. Ik gebruik altijd de kit van Den Braven. Als je die online koopt (ipv bouwmarkt) is die ook prima betaalbaar, zie bijv. Toolstation.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:50
Bison is een prima maar nogal duur merk dat in zich richt op de particuliere dhz markt.

Er zijn genoeg alternatieven

Ik heb goede ervaringen met Den Braven Anti Crack acrylaatkit.

En ja datum is van belang, ik heb eens een hybriseal kit gehad die niet meer uithardde bijncontrole bleek hij een jaar over de datum.

[ Voor 26% gewijzigd door flipje81 op 07-05-2023 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 07:09
Ook anti-crack acrylaat zal krimpen en vaak een tweede laagje nodig hebben om mooi glad/vlak te worden.

Wat betreft merk ben ik bij dit soort dingen van mening dat je beter een euro meer aan goede kit uit kunt geven dan troep van de Action. Maar belangrijkste, als t om een kokertje gaat maakt de prijs nauwelijks uit, als t om meer gaat bestel ik deze gewoon online voor een fractie van de bouwmarkt prijs. Zwaluw/Den Braven anti crack kost online nog geen €2,50 dus dan is elke prijs vraag klaar:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-05 12:45
Leuk dat hierboven den braven geadviseerd wordt maar dan blijft dezelfde vraag staan. Ook den braven heeft 'normale' en 'anti crack' uitvoeringen.

De 'anti crack' variant zal allicht wat flexibeler zijn dan de andere waardoor er minder snel scheuren ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
Edit

[ Voor 96% gewijzigd door flipje81 op 07-05-2023 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Om dan maar variatie in te brengen: ik gebruik ottoseal. Let op dat sommige kit alleen aanschilderbaar is en niet overschilderbaar.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
-Niels- schreef op zondag 7 mei 2023 @ 08:11:
Zwaluw/Den Braven anti crack kost online nog geen €2,50 dus dan is elke prijs vraag klaar:)
Dit. Echt topspul. Heb er voor m'n hele huis alles mee gekit na het stucen (binnenhoeken van muren, overgang muren plafond, vensterbank, architraven).

Vind 't trouwens ook veel gemakkelijker te verwerken dan veel andere merken kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties :) Bizar dat er zo'n prijsverschil zit tussen de reguliere bouwmarkt en online.

Iemand ook nog advies over hoeveel kokers ik nodig heb voor pakweg 120 meter naad dichten? 2/3 zijn vrij kleine naadjes, 1/3 wat grotere naden.

Ik moet ook 8 meter (dik) naad vervangen in de badkamer, dan is 1 koker sanitairkit wel genoeg neem ik aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Blaze85 op 07-05-2023 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

paQ

Sja ik weet 1 ding: Bison komt er bij mij niet meer in.
de anti crack niet, de gewone niet, en de sneldrogende is bullshit

Alle bison is op alle plekken enorm gaan krimpen binnen 2 jaar en er ontstaan hier en daar zelfs nieuwe naden.
Het 'overschilderbaar binnen 1 uur' is de grootste kolder en simpelweg onwaar.

Den Braven is nice, en ben redelijk fan van Soudal

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:16:
[...]

Dit. Echt topspul. Heb er voor m'n hele huis alles mee gekit na het stucen (binnenhoeken van muren, overgang muren plafond, vensterbank, architraven).

Vind 't trouwens ook veel gemakkelijker te verwerken dan veel andere merken kit.
Met gewoon Den Braven Zwaluw Acryl-W of met Zwaluw Anti-Crack?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:52:
[...]

Met gewoon Den Braven Zwaluw Acryl-W of met Zwaluw Anti-Crack?
Anti Crack.

Goed laten drogen voordat je 't gaat overschilderen.
Ik moet ook 8 meter (dik) naad vervangen in de badkamer, dan is 1 koker sanitairkit wel genoeg neem ik aan?
Dat denk ik eigenlijk niet. Zou minimaal 2 kokers kopen. Daarnaast Den Braven finish spray, en alles goed nat maken na het kitten. Dat strijkt echt véél makkelijker uit, zeker bij siliconenkit. Met acrylaatkit kun je eventueel nog gewoon kraanwater gebruiken.

Nog een paar tips voor de badkamer: alles _goed_ ontvetten. Daarna eerst de horizontale naden kitten aan de onderkant. En dan pas de verticale. Op die manier voorkom je hechtingsproblemen door druipend sop naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:37:
[...]

Anti Crack.

Goed laten drogen voordat je 't gaat overschilderen.

[...]

Dat denk ik eigenlijk niet. Zou minimaal 2 kokers kopen. Daarnaast Den Braven finish spray, en alles goed nat maken na het kitten. Dat strijkt echt véél makkelijker uit, zeker bij siliconenkit. Met acrylaatkit kun je eventueel nog gewoon kraanwater gebruiken.

Nog een paar tips voor de badkamer: alles _goed_ ontvetten. Daarna eerst de horizontale naden kitten aan de onderkant. En dan pas de verticale. Op die manier voorkom je hechtingsproblemen door druipend sop naar beneden.
Top, top _/-\o_

Zwaluw mixed finisher 500ml bedoel je met kitspray toch?

Bij Kitcentrum.nl bestellen lijkt me? Dat is hun hofleverancier zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Top, top _/-\o_

Zwaluw mixed finisher 500ml bedoel je met kitspray toch?
Jup!
Bij Kitcentrum.nl bestellen lijkt me? Dat is hun hofleverancier zo te zien.
Ken ik niet. Ik bestel wel eens bij ToolStation en EcoTools. Maar ga meestal naar Bouwmaat (pasje van iemand lenen of er zelf een aanvragen als je een KVK-inschrijving hebt).

Zo'n soort setje is trouwens ook handig: https://www.amazon.de/-/e...=caulk%2Caps%2C84&sr=8-10

Siliconenkit is echt rotspul. Plakkerige troep :+ Oh en koop een goed kitpistool. Die goedkope dingen werken nog wel met acrylaatkit, maar is heel lastig/bijna onmogelijk met siliconenkit (is veel dikker).

Oh en deze ontvetter: https://www.kitcentrum.nl...aluw-cleaner-1ltr-p:1089/
Wel even goed gebruiksaanwijzing lezen. Oud tshirt of oud beddengoed werkt goed om het aan te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 07-05-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
sOid schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:53:
[...]

Jup!

[...]

Ken ik niet. Ik bestel wel eens bij ToolStation en EcoTools. Maar ga meestal naar Bouwmaat (pasje van iemand lenen of er zelf een aanvragen als je een KVK-inschrijving hebt).

Zo'n soort setje is trouwens ook handig: https://www.amazon.de/-/e...=caulk%2Caps%2C84&sr=8-10

Siliconenkit is echt rotspul. Plakkerige troep :+ Oh en koop een goed kitpistool. Die goedkope dingen werken nog wel met acrylaatkit, maar is heel lastig/bijna onmogelijk met siliconenkit (is veel dikker).

Oh en deze ontvetter: https://www.kitcentrum.nl...aluw-cleaner-1ltr-p:1089/
Wel even goed gebruiksaanwijzing lezen. Oud tshirt of oud beddengoed werkt goed om het aan te brengen.
toon volledige bericht
https://www.action.com/nl-nl/p/tcx-voegenstrijk-set/
Will this suffice?

https://www.kitcentrum.nl...zoeken/?search=kitpistool
En kitpistool, is een kitpistool van 90 euro echt zijn geld waard? 8)7
Zo eentje van 30 euro is dat niet voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

die van 90 zal elektrisch zijn?
Beetje kitpistool begint rond de 2 tientjes ja. RVS onderdelen, mooie soepele beweging.

Ik heb deze
https://www.hornbach.nl/p...met-zachte-greep/6641777/

ben ik dik tevreden over

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 07-05-2023 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
paQ schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:01:
die van 90 zal elektrisch zijn?
Beetje kitpistool begint rond de 2 tientjes ja. RVS onderdelen, mooie soepele beweging.

Ik heb deze
https://www.hornbach.nl/p...met-zachte-greep/6641777/

ben ik dik tevreden over
https://www.praxis.nl/ger...tool-power-pistol/5245124

Deze ook voldoende?
Ik heb nu echt zo'n ultra-goedkope druiper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vast wel. Je kan het ook zelf maken. De kitter die mijn badkamer heeft gedaan (heb ik bewust overgelaten aan een prof) maakte ze zelf uit verschillende houtjes. Roerstokjes bijvoorbeeld.
Ik ben tevreden over deze: https://www.amazon.de/-/e...lking+%2Caps%2C99&sr=8-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je veel moet doen zou ik naar een kitpistool kijken waar worsten in gaan. En die worsten meteen meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:41:
Iemand ook nog advies over hoeveel acrylaat kokers ik nodig heb voor pakweg 120 meter naad dichten? 2/3 zijn vrij kleine naadjes, 1/3 wat grotere naden.
Iemand? Een hele vage inschatting is ook al goed :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:54
Ik heb wel vele verschillende merken gebruikt, waaronder hierboven en om heel eerlijk te zijn heb ik niet veel verschil gemerkt in “anti crack”.
Wat mij wel veel verschil opleverde was de uithardingstijd. Hoe meer dagen er tussen hoe minder scheuren.

Het ene merk smeert wel beter uit dan het andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Iemand? Een hele vage inschatting is ook al goed :*)
https://www.otto-chemie.com/nl/verbruikscalculator

Kan je zo uitrekenen.
U heeft nodig: 7 x 300/310 ml koker
bij 4x4mm
Afhankelijk van de verwerkingstechniek moet er rekening worden gehouden met een extra verbruik van tot 25%
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:05:
[...]

https://www.praxis.nl/ger...tool-power-pistol/5245124

Deze ook voldoende?
Ik heb nu echt zo'n ultra-goedkope druiper.
Gebruik ik. Werkt prima voor af en toe.

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 07-05-2023 20:17 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
barry86 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:15:
Ik heb wel vele verschillende merken gebruikt, waaronder hierboven en om heel eerlijk te zijn heb ik niet veel verschil gemerkt in “anti crack”.
Wat mij wel veel verschil opleverde was de uithardingstijd. Hoe meer dagen er tussen hoe minder scheuren.

Het ene merk smeert wel beter uit dan het andere.
Voor het beste resultaat zo'n 2-3 dagen wachten met schilderen? Of is 2 weken ofzo nog veel beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:15:
[...]

https://www.otto-chemie.com/nl/verbruikscalculator

Kan je zo uitrekenen.

[...]

bij 4x4mm

[...]

[...]

Gebruik ik. Werkt prima voor af en toe.
toon volledige bericht
Top _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 21:09
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:41:
Bedankt voor alle reacties :) Bizar dat er zo'n prijsverschil zit tussen de reguliere bouwmarkt en online.

Iemand ook nog advies over hoeveel kokers ik nodig heb voor pakweg 120 meter naad dichten? 2/3 zijn vrij kleine naadjes, 1/3 wat grotere naden.

Bison is duur en een A-merk in de bouwmarkt. Maar een schilder heb ik er nog nooit mee gezien.

Pak idd Den Braven of bijvoorbeeld Progold (eigen merk Sigma) veel beter en vaak goedkoper

Je hebt vast een schilder groothandel of een Pontmeyer (o.i.d.) in de buurt. Die hebben het op voorraad. Wat je tekort komt haal je bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:54
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Voor het beste resultaat zo'n 2-3 dagen wachten met schilderen? Of is 2 weken ofzo nog veel beter? :+
Ik lach er wel om maar mijn gevoel ontkent het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
barry86 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 21:23:
[...]

Ik lach er wel om maar mijn gevoel ontkent het niet :)
Wat vind jij de beste "prijs-kwaliteit" wat wachtduur betreft?

Helpt het trouwens om een tijdje een hittepistool op nieuwe kitrandjes te zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Blaze85 op 07-05-2023 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 13:39
Afgelopen maand veel afgekit met deze kit;
https://www.toolstation.nl/soudal-acryrub-cf-2/p19599
Soudal acryrub CF 2, erg fijn om mee te werken voor een leek als ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22
Hier ook +1 voor den braven. Ottoseal is ook goed spul. Kitcentrum goede ervaringen mee. Bestel wat extra spuitmondjes mee als je keer wat groter aan wil zetten oid. En sowieso als de bus niet opgaat goed afsluiten.
Beter een bus te veel dan er op 95% achterkomen dat je te weinig hebt gekocht. Kit over kit kan wel, maar liever niet.

En ontvetter gewoon wasbenzine pakken, werkt perfect.

Koop een kitmaatje voor mooie rand.

Zelf werk ik altijd zonder sopje maar dan gebruik ik wel veel keukenrol en het duurt lang, maar dan heb ik wel 100% controle (geen gedruip of sop waar je het niet wil).
moeilijk bereikbare plekjes met een vinger aandrukken.

Ohja en vergeet de schilderstape niet.
Na wegtrekken schilderstape nog even natrekken met kitmaatje mn in de badkamer voor optimale aanhechting.

[ Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 07-05-2023 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipje81
Kithulpjes van de action heb ik, maar in vergelijking met andere kithulpjes zijn deze van vrij hard rubber/ kunststof. In mijn ogen niet zo prettig.

Voor afstrijken gebruik meestal water met de helft afwasmiddel erbij. Let hierbij wel op, als je een poreuze ondergrond hebt. De kleur van het afwasmiddel kan er dan intrekken.

Bij acrylaatkitten kun je ook zonder zeepsop afstrijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:08
Alle kitten die je noemt komen uit dezelfde fabriek / vullerij in oosterhout (den brave) Bison is de goedkoopste marketing kit die je kan krijgen. Beste kit is zwaluw / Den Brave hybriseal 2-p.
Veel huismerk kitten zijn over het algemeen beter dan Bison, het is net als brood. Je besteld een recept, levert een verpakking aan en daar is je tube kit. Mijn vriendin heeft jaren bij Den Brave gewerkt, dus bij deze de inside information. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
Blaze85 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:59:
[...]

https://www.action.com/nl-nl/p/tcx-voegenstrijk-set/
Will this suffice?

https://www.kitcentrum.nl...kroger-h40-kitspuit-p:24/

Deze is de beste kitspuit die er is. Heb al veel van die ondingen gehad, hier spuit je moeiteloos hightackkit mee en is echt super solide. Deze is hydraulisch aangedreven dus heel sterk maar je kan met heel veel gevoel precies kitten. Buy once, Cry once. Is beter dan een electrische spuit.

Qua kit merken, ik koop alleen nog Den braven, de rest is zooi.

[ Voor 13% gewijzigd door Lollercopter op 10-05-2023 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier ook Den Braven anti crack. Maar ook de Silicone-NO. Heb de plinten en de meeste plafonds en dorpels in heel het huis afgekit. Wel de tijd voor genomen en de acrylaatkit rustig nog eens afgelakt een paar dagen later, dan trekt het wat minder stof aan. Ziet er een jaar later nog top uit in elk geval.

Heb ook ooit tubes van de Action gebruikt maar dat voelde al droger en taaier aan toen het uit de tube kwam...

Bij de buren heeft een zeker plintenbedrijf het gedaan (of dat bedrijf heeft iemand ingehuurd), dat ziet er niet uit. Duidelijk gewoon een gevalletje z.s.m. geld binnenharken geweest.

Ben blij dat ik als amateur op zolder begonnen ben :D maar uiteindelijk dus wel controle over de kwaliteit, i.t.t. het laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitcentrum
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-03 16:12

Kitcentrum

Bedrijfsaccount Kitcentrum
Lollercopter schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:21:
[...]

https://www.kitcentrum.nl...kroger-h40-kitspuit-p:24/

Deze is de beste kitspuit die er is. Heb al veel van die ondingen gehad, hier spuit je moeiteloos hightackkit mee en is echt super solide. Deze is hydraulisch aangedreven dus heel sterk maar je kan met heel veel gevoel precies kitten. Buy once, Cry once. Is beter dan een electrische spuit.

Qua kit merken, ik koop alleen nog Den braven, de rest is zooi.
De H40 kitspuit is echt de topper onder de kitspuiten en gaat echt bijna een heel mensenleven mee. Graag delen wij wel mee dat deze uit productie zijn en binnenkort dus helemaal niet meer te verkrijgen zijn.

Tip!💡 Zorg dat je er eentje hebt ;)

www.kitcentrum.nl - Nummer 1 Webshop in kitten & lijmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

HanM schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 06:45:
Alle kitten die je noemt komen uit dezelfde fabriek / vullerij in oosterhout (den brave) Bison is de goedkoopste marketing kit die je kan krijgen. Beste kit is zwaluw / Den Brave hybriseal 2-p.
Veel huismerk kitten zijn over het algemeen beter dan Bison, het is net als brood. Je besteld een recept, levert een verpakking aan en daar is je tube kit. Mijn vriendin heeft jaren bij Den Brave gewerkt, dus bij deze de inside information. ;)
nice om te weten :)
Maar dat betekent nog niet automatisch dat Bison 'schilderskit' direct precies hetzelfde is als Den Braven Overschilderbare kit neem ik aan?
Ze gedragen zich in mijn ogen namelijk compleet anders van elkaar. De krimp van de Bison is echt tragisch te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

paQ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:37:
[...]

nice om te weten :)
Maar dat betekent nog niet automatisch dat Bison 'schilderskit' direct precies hetzelfde is als Den Braven Overschilderbare kit neem ik aan?
Ze gedragen zich in mijn ogen namelijk compleet anders van elkaar. De krimp van de Bison is echt tragisch te noemen.
Klopt, zijn zeker niet hetzelfde. Bison is echt een DHZ merk, het professionele merk van Bison is Griffon. Kwalitatief is daar ook verschil te zien. Het is altijd slim om een Anti-Crack acrylaatkit te kiezen zoals de Zwaluw Anti-crack of Soudal Acryrub CF2 als je de kit nog wilt gaan overschilderen😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

flipje81 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:46:
Kithulpjes van de action heb ik, maar in vergelijking met andere kithulpjes zijn deze van vrij hard rubber/ kunststof. In mijn ogen niet zo prettig.

Voor afstrijken gebruik meestal water met de helft afwasmiddel erbij. Let hierbij wel op, als je een poreuze ondergrond hebt. De kleur van het afwasmiddel kan er dan intrekken.

Bij acrylaatkitten kun je ook zonder zeepsop afstrijken.
Ik hoop dat je geen "gewone" zeepsop / afwasmiddel gebruikt. Daar zit citroenzuur in en kan de kit zelf en de kleur van de kit aantasten. Het is zeer aan te raden om een daarvoor bedoelde afwerkzeep voor te gebruiken, dit tast de kleur van de kit en de kit zelf niet aan. Ook zorgt het ervoor dat je de kit soepeler kunt afwerken. ALS je dan echt afwasmiddel wilt gebruiken, zorg er dan voor dan je neutrale zeep gebruikt🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Doe dit via de winkel zelf.

[ Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 11-05-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Kitcentrum schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:59:
[...]

Ik hoop dat je geen "gewone" zeepsop / afwasmiddel gebruikt. Daar zit citroenzuur in en kan de kit zelf en de kleur van de kit aantasten. Het is zeer aan te raden om een daarvoor bedoelde afwerkzeep voor te gebruiken, dit tast de kleur van de kit en de kit zelf niet aan. Ook zorgt het ervoor dat je de kit soepeler kunt afwerken. ALS je dan echt afwasmiddel wilt gebruiken, zorg er dan voor dan je neutrale zeep gebruikt🤗
Ben altijd fan geweest van Klok afwasmiddel, is bij bijna elke super te krijgen. Niet die nare Dreft-geur 24/7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Acrylaatkit werk je toch niet met zeepsop af? Gewoon met een iets vochtige kwast is mij geleerd door een schilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:08:
Acrylaatkit werk je toch niet met zeepsop af? Gewoon met een iets vochtige kwast is mij geleerd door een schilder.
Goede vraag. Waarom zou zeepwater beter zijn dan water? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Blaze85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:23:
[...]

Goede vraag. Waarom zou zeepwater beter zijn dan water? :o
Wat ik in elk geval altijd heb geleerd, is dat zeepsop dient om siliconenkit niet verder uit te laten lopen. Dit spuit je erop na het kitten. Zie Youtube. Maar acrylaatkit mag je juist een beetje (vochtig) kwasten zodat het glad wordt. Het is dan ook op waterbasis. Acrylaat met zeepsop lijkt mij in elk geval nutteloos.

Ik heb overigens de zwarte kitspuit van de Action, en deze zorgde ervoor dat ik de 2 oude die ik had van de Gamma in de kliko heb gegooid. Die van de Action hoef je niet tot nauwelijks af te klikken, heel nauwkeurig top ding. Werkt heel fijn. Je hebt echt geen kitspuit van 90 euro nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door pennywiser op 10-05-2023 20:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Acrylaatkit werk ik af met een nat sponsje. Gaat echt dikke prima.

Mijn goto kit: den brave exterieur + of anti crack.
Daarnaast ben ik tec7 fan, voor lastige lijm/kit klusjes.

[ Voor 46% gewijzigd door teacher op 10-05-2023 20:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

Blaze85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:02:
[...]

Het is leuk dat jullie klantenservice helemaal potdicht is na 16.30 uur, maar ik was iets vergeten bij mijn bestelling. Geen enkele mogelijkheid om de bestelling aan te passen of te annuleren, geen enkel contact mogelijk 8)7 |:(
Beetje jammer dit. Hopelijk versturen jullie de juist bestelling en niet beide.
We kunnen niet aan alle wensen van onze bezoekers en klanten voldoen. We proberen met iedereen rekening te houden, maar moeten wat betreft tijd ergens een grens trekken. Ik denk dat het wel goed is gekomen met je bestelling(en). Zo niet, dan zorgen we altijd voor een gepaste oplossing. Alvast veel succes met je klus in ieder geval💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Kitcentrum schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:28:
[...]

We kunnen niet aan alle wensen van onze bezoekers en klanten voldoen. We proberen met iedereen rekening te houden, maar moeten wat betreft tijd ergens een grens trekken. Ik denk dat het wel goed is gekomen met je bestelling(en). Zo niet, dan zorgen we altijd voor een gepaste oplossing. Alvast veel succes met je klus in ieder geval💚
Zo te zien hebben jullie alleen de 2e juiste bestelling verstuurd _/-\o_
Nu alleen het geld nog terugkrijgen van de 1e foute bestelling ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

pennywiser schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:26:
[...]

Wat ik in elk geval altijd heb geleerd, is dat zeepsop dient om siliconenkit niet verder uit te laten lopen. Dit spuit je erop na het kitten. Zie Youtube. Maar acrylaatkit mag je juist een beetje (vochtig) kwasten zodat het glad wordt. Het is dan ook op waterbasis. Acrylaat met zeepsop lijkt mij in elk geval nutteloos.

Ik heb overigens de zwarte kitspuit van de Action, en deze zorgde ervoor dat ik de 2 oude die ik had van de Gamma in de kliko heb gegooid. Die van de Action hoef je niet tot nauwelijks af te klikken, heel nauwkeurig top ding. Werkt heel fijn. Je hebt echt geen kitspuit van 90 euro nodig.
Nee acrylaatkit werk je inderdaad niet af met sop. Dit kun je vrij simpel met water en een natte vinger doen. Hier is een best handige video waarin je kunt zien hoe een anti-crack acrylaatkit wordt gebruikt om plinten af te kitten en een natte vinger voor het gladstrijken.

Overigens is een kitspuit met anti-drup functie geen overbodige luxe bij het verwerken van soepele kitten zoals acrylaatkit. Zo voorkom je schoonmaakwerk omdat de acrylaatkit wat naloopt / nadruppelt en bijvoorbeeld op je vloerbedekking terecht komt. Die anti-drup functie is overigens ook te zien in de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

Blaze85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:43:
[...]

Zo te zien hebben jullie alleen de 2e juiste bestelling verstuurd _/-\o_
Nu alleen het geld nog terugkrijgen van de 1e foute bestelling ;)
Nou, dat valt dan weer alles mee😉

Ik zou je vooral geen zorgen maken over de terugbetaling, dat is een kwestie van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flipje81
Ik heb nog nooit problemen gehad met acrylaat en zeepsop. het zorgt ervoor dat je kit minder makkelijk blijft plakken op plekken waar je het niet wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ik had nog een paar vraagjes over kitten, die kunnen wel hier denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiRj_gFBEbXFM0kVX9O9kcRVdC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avl52PHgzyCJxpjvHJuTZmhu.jpg?f=fotoalbum_large

Dat kit wat tussen de houten latten en het glas zit, daarvoor heb je toch speciaal kit nodig genaamd beglazingskit, zoals Den Braven Hybriseal 2PS?

Welk soort kit zouden jullie tussen de houten latten zelf doen? Ook beglazingskit, of daar weer normaal acrylaatkit? Of toch plamuren met houtplamuur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqezaIb6OgY8Y70GjXo5KlSNbaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2UolzyePvHt41W4pEOsm1fq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7hvalBZJqOcfjxnqyhGdJOycpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F6RvQ8CXoDaiNqwYZjtzLI9B.jpg?f=user_large

Welke materialen gebruiken jullie voor het verwijderen van kit behalve een standaard stanley mes? Probleem die ik heb met een stanley mes en bij hout kit verwijderen is dat het hout snel beschadigd door het mes. Ik had daarom een multi-functioneel plamuurmes gekocht bij de Action die lijkt wel handig en secuurder te zijn. Maar zijn er andere ook andere tools?

[ Voor 3% gewijzigd door Blaze85 op 16-05-2023 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitcentrum

Kitcentrum

Blaze85 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:37:
Ik had nog een paar vraagjes over kitten, die kunnen wel hier denk ik:

[Afbeelding]

Dat kit wat tussen de houten latten en het glas zit, daarvoor heb je toch speciaal kit nodig genaamd beglazingskit, zoals Den Braven Hybriseal 2PS?

Welk soort kit zouden jullie tussen de houten latten zelf doen? Ook beglazingskit, of daar weer normaal acrylaatkit? Of toch plamuren met houtplamuur?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke materialen gebruiken jullie voor het verwijderen van kit behalve een standaard stanley mes? Probleem die ik heb met een stanley mes en bij hout kit verwijderen is dat het hout snel beschadigd door het mes. Ik had daarom een multi-functioneel plamuurmes gekocht bij de Action die lijkt wel handig en secuurder te zijn. Maar zijn er andere ook andere tools?
toon volledige bericht
Tussen je houten latten en glas is inderdaad een speciale beglazingskit aanbevolen. Een hybride beglazingskit zoals een Zwaluw Hybriseal 2ps of een Soudal Glass & Paint is dan een goede optie.

Tussen de houten latten is een hybride beglazingskit zoals een Hybriseal 2ps of Soudal Glass & paint ook een prima optie. Die zijn elastisch en goed overschilderbaar. Ook de kans op barstvorming is dan minimaal, die zie ik nu wel op je afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KritischAvroLid
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-03 14:13
Never nooit Bison. Geen lijm, kit, of iets anders. De grootste troep die er bestaat. Montagelijm zet uit en creëert dus eigen kieren. Kit is stervensduur. Afplakstrips plakken niet.

Klagen via de klantenservice heeft geen enkele zin, die reageert nergens op.
Pagina: 1