LG with Sonos Beam G1 and two Sonos One SL - no surround

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codywegen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-07-2023
I have a LG television 55UJ630V, Sonos Beam Gen 1 connected by HDMI Arc and 2x Sonos One SL connected as surround in the Sonos app.

When I play music through my phone the surround is working. However, when music is played through my LG television by the spotify app then the surround is not working. Also when using Netflix only soft sounds are coming out of the surround set.

I have searched high and low but cannot find out why the surround is not working when using my television.

Some other (maybe) relevant details:
When I play music through my television the Sonos app says to only be receiving dolby digital 2.0
When I play a serie on Netflix my Sonos app says it's receiving dolby digital 5.1 but the surround is for sure not working.

Can someone please help me out?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Mooie copy-paste van Reddit...

Enfin, ik heb één vraagteken bij deze situatie: dat je wel surround hebt bij muziek. Spatial Audio kan het niet zijn, daar is de apparatuur te oud voor (vanaf Beam Gen 2). Dat betekent dat je ouderwets muziek luistert, dat is 2.0 en geen surround. Ik denk dat je met muziek via de telefoon dan een setting aan hebt staan wat pseudo surround maakt. In andere woorden, muziek via de TV geeft het correcte aantal kanalen. Muziek kan je niet vergelijken met de hedendaagse films en series met surround sound. Dat de Sonos app aangeeft 5.1 te hebben via Netflix is ook correct. Als je geen geluid uit de surrounds hebt is dat een instelling in Sonos, de track wordt immers goed herkent (en dus goed uitgevoerd), daarna (output volume) gaat het fout. Kan je het volume van de One's niet gewoon omhoog gooien?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codywegen
Dankjewel voor je reactie. Ik heb het geluid omhoog gezet en nu merk ik inderdaad wel surround bij Netflix.

Voor muziek vanuit de Spotify app op de televisie speelt hij voor nieuwe muziek ook nog steeds dolby digital 2.0. Als ik hetzelfde liedje afspeel vanuit spotify vanaf mijn mobiel of de sonos app merk ik wel dat surround het doet. Het is echt een wereld van verschil qua geluid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codywegen
Na veel zoeken en googlen heb ik zelf het idee dat het kan komen dat de spotify app van de LG store enkel dolby digital 2.0 kan verzenden. Zou dit kunnen? Zou dit te verhelpen zijn door bijvoorbeeld een chromecast te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

codywegen schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:36:
Voor muziek vanuit de Spotify app op de televisie speelt hij voor nieuwe muziek ook nog steeds dolby digital 2.0. Als ik hetzelfde liedje afspeel vanuit spotify vanaf mijn mobiel of de sonos app merk ik wel dat surround het doet. Het is echt een wereld van verschil qua geluid namelijk.
Dat heb ik in mijn eerste post benoemd: muziek is 2.0, het signaal vanuit de TV is correct. Dat is een ander "probleem" dan te zachte surround bij Netflix, die bron is wel 5.1/surround. Om stereo als surround af te spelen zal je de Sonos aan moeten passen, Google gaf mij resultaat hoe dat te doen. Ik gok dat audio vanaf de telefoon die setting al heeft omdat muziek default dus geen surround is.

Aangezien er niets mis is met je Nederlands, voor een volgende topic graag een Nederlandse TS. Antwoord op Reddit snijdt geen hout trouwens, als de app Dolby Digital binnenkrijgt staan de daar genoemde settings al correct.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 07-05-2023 17:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codywegen
Voortaan zal ik het bericht gelijk in het Nederlands zetten. Dank voor de hulp ik ga dan even Googlen op wat je noemt en hopelijk kom ik eruit
Pagina: 1