[Chrome] Autofill vult niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik maak gebruik van Chrome en heb voor mezelf een image gallery (Coppermine) draaien. Ik merkte het op bij het invullen autofill het ene veld wel de informatie uit een eerdere foto op slaat en de andere niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1jYPukvB4861FjhVIxUZ_ZYlQc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8EF1cjGkRUTofGHUbMAhGI33.png?f=fotoalbum_medium
Zoals je op het screenshot kunt zien, heb ik bij keywords al eens Test123 ingevuld en die haalt hij dus op als ik de t in type.
Als ik ditzelfde probeer bij Title dan krijg ik niets te zien. Ik heb het plaatje eerder aangemaakt met "Software WhatPulse", maar kan het gehele woord opnieuw intypen, maar Autofill laat niets zien.

Ik heb al vanalles gecontroleerd:
- Uitloggen en opnieuw inloggen in chrome
- In incognito starten (om extensions uit te sluiten)
- onder .config/google-chrome/Default de files Web Data en Web Data-journal verwijderd.
- Gecontroleerd of de opties in chrome aanstaan om password ed op te slaan aan staan. (stonden aan)
- Cache gecleard
- even door het form heen gekeken, maar beide velden zijn qua opmaak hetzelfde en de namen zijn per los plaatje wat je edit, het zelfde.

Ik heb geen idee of het standaard in Chrome is dat hij misschien niet alle velden in een form, maar het staat me bij dat dit eerder wel kon.
Misschien kijk ik ergens overheen, maar ik zie het niet....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Hebben die velden wel (vaste!)identifiers die te gebruiken zijn voor de auto fill/auto complete functie?

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2023 21:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
DukeBox schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:31:
Hebben die velden wel (vaste!)identifiers die te gebruiken zijn voor de auto fill/auto complete functie?
Dat bedoelde ik met: - even door het form heen gekeken, maar beide velden zijn qua opmaak hetzelfde en de namen zijn per los plaatje wat je edit, het zelfde.

Nog even gekeken: "<input type="text" style="width: 100%" name="title" maxlength="255" value="Software Whatpulse" class="textinput">"
Je kunt in coppermine ook meerdere plaatjes tegelijkertijd editten, maar weet dan dat de names anders zullen zijn. Dit is het editten van een enkel plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Is de 'name' wel uniek? Zo nee dan is er een combinatie nodig met label of id samen met name maar beter is nog gewoon een autocomplete tag.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 06-05-2023 21:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Hoe bedoel je? Als ik naar een edit ga van een ander plaatje, dan is de name van dat plaatje ook title.
Let wel, het gaat hier om het editten van 1 enkel plaatje, dus je edit slechts 1 plaatje en niet bv een hele map.
Als je meerdere plaatjes tegelijk edit, dan ziet de regel er zo uit, en begrijp ik dat het niet gelogd wordt:
<input type="text" style="width: 100%" name="title339700" id="title339700" maxlength="255" value="" class="textinput">

Het fijne is dat ik zelf de pagina kan aanpassen, dus ga even kijken of ik die autocomplete kan toevoegen. Dat lijkt mijn probleem niet op te lossen.

Ik heb even met FireFox getest en die gebruikt wel autofill op title.

Ik heb het gehele profiel verwijderd op mijn PC, daarna Chrome gestart en ook dan werkt autofill niet, zoals ik denk dat het zou moeten werken (zie firefox). Het staat me bij dat het wel gewerkt heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door ge-flopt op 06-05-2023 23:24 ]