Toon posts:

Vlekken in gestuct & latex gespoten plafond herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een geniale tip om een vlek/veeg op een gestuct en latex gespoten plafond te herstellen?

k heb een plafond hoge taatsdeur en die is er laatst even uit gehaald. Er was een doek geplaatst bovenop de deur om het plafond te beschermen, maar door het doek is er een vage veeg ontstaan die je nu dus ziet bij een bepaalde licht inval.

Ik heb het al proberen schoon te maken met een zachte doek en wat warm water, maar dat maakt het alleen maar erger.

Zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wKQ6xxigmv1fJUZ1mOLIEN6dNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq7vk7tNVFLKSHzcg4n0usW0.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet dit alleen dus als je vanuit een hoek op kijkt. Maar dat is vrijwel altijd, als je er pal onder staat zie je het niet. Het lijkt wel alsof het matte van het plafond is verdwenen.

Kan ik dit met een paar spraytjes van bijvoorbeeld dit, fixen?
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qxRAv1ENEr5G/327x1200.jpg

Of krijg ik dan weer andere vlekken? Mijn ervaring is namelijk dat er dan gele randen ontstaan op de bijgewerkte plek.

Of zit er niks anders op dan het hele plafond opnieuw te spuiten :/

Ervaringsdeskundigen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Die spray zou ik niet gebruiken. Dan ontstaat een hoogteverschil dat je altijd zult blijven zien (+ waarschijnlijk een kleurverschil). Dat heeft de aannemer hier ooit gedaan na oplevering omdat er een roestkleurige vlek op het plafond zat en ikzelf heb het ooit eens op een muur gebruikt na het opvullen van een gat.

Wat wel werkt kan ik je helaas niet vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:08
Tip die ik ooit te horen heb gekregen, maar niet exact weet hoe die werkt en het wel zou willen weten. Ik heb namelijk op verscheidene plekken in huis hetzelfde issue alleen niet zo groot.

De gebruikte verf oplossen in een bepaalde verhouding met water. Dat zou ervoor moeten zorgen dat je geen nieuwe laag aanbrengt, maar alleen de structuur terugbrengt. Het is net die structuur die veranderd is door het vegen. Normaal bijwerken met de gebruikte verf werkt dus niet omdat je dan wel een nieuwe laag aanbrengt.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar het geeft je wellicht wat cues om verder te zoeken. Ik ga het topic wel volgen om te zien wat bij jou heeft gewerkt bij mij ook zou kunnen werken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:36

Managelorian

“This is the workflow.”

Zoals @CurlyMo ook aangeeft denk ik niet dat je een vlek hebt, maar dat je de structuur van de verf ter plaatse een beetje hebt geplet. Het opnieuw aanbrengen van verf om de structuur te herstellen lijkt me lastig. Misschien dat CurlyMo's truck met latex+water werkt.