Ik heb een lastig probleem, waarvan ik eerst dacht, dat is zo opgelost, maar nu loop ik toch vast, probleem is niet opgelost helaas.
Oorspronkelijke rede: Er loopt als het geregend heeft water over de ramen, wat afkomstig is uit de muur die boven de kozijnen zit, dit geeft hardnekkige aanslag. Die aanslag heb ik wel een oplossing voor, maar het heeft geen zin dit te blijven verwijderen, ik wil graag de oorzaak oplossen.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen:
Als eerste getest door aan de bovenkant van de muur in de open stootvoegen de tuinslang te hangen.
Resultaat: Ja, hierdoor stroomt water over het kozijn door de muur heen, wat ook gebeurt door de regen...
Ik heb als resultaat gezocht: Waar zou water naar binnen kunnen lopen in de muur. Ik dacht de oorzaak te hebben, de kit tussen de betonblokken van de balkonrailing was niet goed, en zelfs open op sommige plekken.
Resultaat: Wel weer mooie kit, maar de muur is nog steeds nat...
Vervolgens verder gekeken, aan de binnenkant van het balkon zit een loodvervanger, hierboven zat een spleet tussen het metselwerk en dit lood, ik heb er een laag cementkit overheen gedaan.
Resultaat: Helaas, niet opgelost.
Ik kwam erachter dat ik boven de kozijnen in de uitbouw geen open stootvoegen had(die zaten wel boven alle andere kozijnen), die heb ik gemaakt op zowel 1 baksteen hoog als 3 bakstenen hoog. Onder de 3e baksteen zit lood, als ik nu water sproei aan de bovenkant, komt het er daar weer uit. Toch sijpelt het ook door naar het kozijn.
Op de onderstaande foto's staat nu water op het balkon, ik heb bewust de afvoer verstopt, om te kijken of het dakleer lek is. Lijkt niet zo te zijn, muur is niet natter geworden nu er al een uur water op staat. Met regen of sproeien in de gevel gaat dit vrij snel.
Ik weet het niet meer, hebben jullie ideeen hoe het water in de spouw kan komen, en, hoe ik dit kan voorkomen?
:strip_exif()/f/image/elV3dD5bi8FTHW0JqJWMeLNs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KHyzqKH5m16W2shky9WvviYy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3jPJtqbVZqwCUY6yrYsQxCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sKNfuZzCEn6a43YJjaMHX2b2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4Gl7ZOj5MpL1w4onrda5SKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00gD620Bwq0kYH4yhHWVAKCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GmbUS4tGNEXOuw9pkrFs7BN2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fvtxg0JE5H3nnI8JM20srX1U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D8opmzRd2YAEeYJf9hL6RfwE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DP1Zxf3H7BsX3edvxnrimgne.jpg?f=fotoalbum_large)
Water zal ook niet omhoog stromen lijkt me, hoogte dakleer en lengte loosvervanger lijkt mij oke?
Oorspronkelijke rede: Er loopt als het geregend heeft water over de ramen, wat afkomstig is uit de muur die boven de kozijnen zit, dit geeft hardnekkige aanslag. Die aanslag heb ik wel een oplossing voor, maar het heeft geen zin dit te blijven verwijderen, ik wil graag de oorzaak oplossen.
Ik heb de volgende stappen al ondernomen:
Als eerste getest door aan de bovenkant van de muur in de open stootvoegen de tuinslang te hangen.
Resultaat: Ja, hierdoor stroomt water over het kozijn door de muur heen, wat ook gebeurt door de regen...
Ik heb als resultaat gezocht: Waar zou water naar binnen kunnen lopen in de muur. Ik dacht de oorzaak te hebben, de kit tussen de betonblokken van de balkonrailing was niet goed, en zelfs open op sommige plekken.
Resultaat: Wel weer mooie kit, maar de muur is nog steeds nat...
Vervolgens verder gekeken, aan de binnenkant van het balkon zit een loodvervanger, hierboven zat een spleet tussen het metselwerk en dit lood, ik heb er een laag cementkit overheen gedaan.
Resultaat: Helaas, niet opgelost.
Ik kwam erachter dat ik boven de kozijnen in de uitbouw geen open stootvoegen had(die zaten wel boven alle andere kozijnen), die heb ik gemaakt op zowel 1 baksteen hoog als 3 bakstenen hoog. Onder de 3e baksteen zit lood, als ik nu water sproei aan de bovenkant, komt het er daar weer uit. Toch sijpelt het ook door naar het kozijn.
Op de onderstaande foto's staat nu water op het balkon, ik heb bewust de afvoer verstopt, om te kijken of het dakleer lek is. Lijkt niet zo te zijn, muur is niet natter geworden nu er al een uur water op staat. Met regen of sproeien in de gevel gaat dit vrij snel.
Ik weet het niet meer, hebben jullie ideeen hoe het water in de spouw kan komen, en, hoe ik dit kan voorkomen?
:strip_exif()/f/image/elV3dD5bi8FTHW0JqJWMeLNs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KHyzqKH5m16W2shky9WvviYy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M3jPJtqbVZqwCUY6yrYsQxCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sKNfuZzCEn6a43YJjaMHX2b2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q4Gl7ZOj5MpL1w4onrda5SKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/00gD620Bwq0kYH4yhHWVAKCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GmbUS4tGNEXOuw9pkrFs7BN2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fvtxg0JE5H3nnI8JM20srX1U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D8opmzRd2YAEeYJf9hL6RfwE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DP1Zxf3H7BsX3edvxnrimgne.jpg?f=fotoalbum_large)
Water zal ook niet omhoog stromen lijkt me, hoogte dakleer en lengte loosvervanger lijkt mij oke?
:strip_exif()/f/image/pwKNFIkmKRmC5HG73REiW1I8.jpg?f=fotoalbum_large)