Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-08 01:55
Ik zoek een?
Waardige vervanger met zelfde/betere specs dan de X3 pro 8GB/256GB

Wat is je budget?
Aankoopbedrag van de X3 teruggekregen (260€) dus 300€ max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
X3 had 120Hz scherm, volgens mij stond die functie uit (batterijbesparing) dus dat zou niet echt gemist worden voor de games die gespeeld worden, voor de rest geen specifieke eisen behalve dat ik niet meer kwijt wil zijn voor slechtere specs dan 2 jaar geleden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Prijsalert op de X5 pro gezet (300€ voor de 8GB/256GB) maar kom er net achter dat er geen SD-slot inzit.... vandaar dat ik hier hulp inroep.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik iets over het hoofd of had ik beter de X3 pro kunnen houden? Laadde niet meer op en fout zat onderin de flatcable (drukken en hij laadde wel weer op). Maar moest verzegeling verbreken om verder te zoeken dus heb geopteerd om de hele telefoon terug te sturen en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen (Amazon). Had toen verwacht makkelijk iets gelijkwaardigs te kunnen kopen voor hetzelfde bedrag maar dat was een misvatting. :(

Is overigens telefoon van/voor mijn dochter, maar dat terzijde.

Edit: opeens komt de Redmi 11 pro+ omhoog in mijn zoekopdracht. Weliswaar 319€ maar lijkt aan aardig wat eisen te voldoen.
Dochter had hiervoor een Redmi 5, ging stuk en geld teruggekregen, toen een Redmi 6 (die ze nu weer gebruikt sinds terugsturen Poco, maar scherm is gebarsten) en ikzelf heb een Redmi 7. Behalve de volledig debiele reclame onzin in de voorgeïnstalleerde apps ben ik wel tevreden.

[ Voor 18% gewijzigd door R-P op 06-05-2023 17:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:23
Waar komt de SD kaart noodzaak vandaan voor je dochter?
Ik verwacht namelijk het helemaal verdwijnen van de SD kaart optie op de lange termijn, dus als het meer jou eigen eis is, maar niet die van je dochter, kan ze beter leren leven zonder dan met. De X5 Pro heeft een grotere accu, snellere processor, en met kunststof achterkant is die minder breekbaar dan de glazen achterkant van de 11 pro+, plus de X5 Pro is een jaar jonger dus langere software support verwacht, hier naast elkaar in de Pricewatch:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1827372;1908418/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 18:18

Zenix

BOE!

De X5 Pro SoC is langzamer dan de 870 in de X3 Pro. Op alle andere vlakken ga je wel vooruit. De realiteit is dat de X3 pro gewoon zeer goede specs had voor de prijs, alleen geen OLED. Ik kan zo niet direct een telefoon vinden die een beter SoC heeft dan de X3 Pro en voldoet aan het budget. Meeste is trager, maar met beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:05:
Ik verwacht namelijk het helemaal verdwijnen van de SD kaart optie op de lange termijn
Helemaal verdwijnen zal het niet, maar het wordt wel steeds zeldzamer ook in het mid-range segment. Zo heeft ook de opvolger van de Redmi Note 11 Pro(+) geen SD kaart meer, maar de budget varianten nog wel.

De Redmi Note 11 Pro+ is in principe een prima alternatief. Je krijgt er een sneller, helderder en mooier OLED scherm voor en ook de processor is prima. De aanbieder voor die prijs is wel een 3e partij op Amazon...

Een alternatief zou de Motorola Moto G73 kunnen zijn. De processor is wat trager(de Poco X3 Pro had dan ook een bijzonder goede soc voor z'n segment), maar je krijgt wel een schone Android versie zonder bloatware en reclames.
product: Motorola Moto G73 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
bedankt voor het meedenken. De Note 11pro+ is toch even oud als de X5 pro? Of gaat er iets mis bij deze link omdat er 25GB ipv 256GB staat (in februari nieuwe koppeling gemaakt oid?)

Tja, SD kaart... ze heeft vorig jaar een 512GB SD kaart gekregen om voldoende ruimte over te houden. Ik denk dat dit wel gedeeltelijk wordt ingegeven door mij, ik heb mijn 128GB (Note7) vol zitten en mijn meeverhuisde 128GB SD-kaart was al vol toen deze nog in mijn Samsung S4 zat. O.a. met muziek (30GB?) en alle foto's (50GB?): Foto's kunnen best worden gehalveerd maar dat kost meer tijd dan het me waard is.
Als ik zag hoe snel de 16GB van mijn S4 volliep ondanks dat ik de foto's en video's op de SD opsloeg, heb ik toch wel een hele grote voorliefde voor uitbreidbaarheid van geheugen.

Externe aanbieder bij Amazon: dat was haar vorige Poco ook,maar zoals gezegd kreeg ik na 20 maanden gewoon de volledige aankoopprijs terug toen er een defect optrad en de verkoper niet thuis gaf voor reparatie. Lijkt me een prima oplossing, Op het kleine detail na dat de Poco X3pro echt een beest was voor een zacht prijsje en de vervanger dus niet zo makkelijk voor die prijs te vinden is ;)

Overigens kon de Poco X3 nog maar 2500mAh aan lading opnemen in de 5000mAh accu. Als mijn USB-metertje tenminste enigszins correct weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
R-P schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:07:
bedankt voor het meedenken. De Note 11pro+ is toch even oud als de X5 pro? Of gaat er iets mis bij deze link omdat er 25GB ipv 256GB staat (in februari nieuwe koppeling gemaakt oid?)
De Note 11 Pro+ is een jaar oud, dus bijna een jaar ouder dan de X5 Pro. Die datum is gebasseerd op de eerste prijsvermelding/toevoeging op Tweakers, dus die datum komt wel vaker niet overeen met de echte release datum.

Persoonlijk heb ik ook altijd de voorkeur voor een SD kaart, zeker voor lokale muziek en andere media. Ik krijg de interne opslag ook wel vol, of het nu 128GB of 1TB is. Een SD kaart erbij is dan altijd handig.

Ik ben persoonlijk op m'n hoede met 3e partij aanbieders. Ik heb daar slechte ervaringen mee (niet bij Amazon) en als je de reviews van de Amazon Marketplace hier bekijkt (https://tweakers.net/shop...-marketplace/shopreviews/) gaat het in ieder geval niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
RepareerDroid schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:52:
[...]
De Note 11 Pro+ is een jaar oud, dus bijna een jaar ouder dan de X5 Pro.
Dat zei swhnld ook al maar ik kon dat niet plaatsen met de datum dat hij in de Pricewatch gezet was. En ook niet met het feit dat tijdens onze eerste Redmi Note (5) zo'n beetje elk half jaar een nieuwe op de markt brachten. Dochterlief (dezelfde) had zoals gezegd de 5 (raakte defect) maar wilde niet nog een paar maanden wachten op de 7 die beetje waterdicht was volgens de geruchten en kreeg toen de 6.

Haar 6 met defect scherm begint nu echt stukken glas te verliezen en de Apple die ze nu gebruikt viel uit bij 25% batterij terwijl ze wilde bellen dat ze de pont gemist had. Dus lijkt erop dat we vandaag gaan beslissen tussen de X5 en de X5 pro. Inmiddels is ook de Note 12 pro onder de 300€ maar ook niet uitbreidbaar en maar 128GB dus die valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
De normale Poco X5 heeft een veel tragere processor dan de X5 Pro en X3 Pro. Dus als je nog altijd niet een trager model wil dan zou ik die niet overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-P
Geweldig geholpen, dank voor jullie bijdragen! Het is de X5 pro geworden (zwart 329€ via Amazon). Jammer van de niet-uitbreidbaarheid maar dan moet ze maar wat vaker d'r foto/video's back-uppen en spelletjes die ze niet speelt eraf gooien (dat zegt ze zelf).
Pagina: 1