Na 8,5 jaar trouwe dienst is het toch een keer tijd om mijn oude beestje te vervangen voor een nieuwer systeem. Ik heb een selectie gemaakt van wat ik denk nodig te hebben, maar het leek me wel verstandig om mensen er naar te laten kijken die er meer verstand van hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste taak van de pc is gamen. Ik speel vooral single player games, dus het hoeft niet geoptimaliseerd te zijn voor competitieve games, maar het moet games als Jedi: Survivor wel kunnen draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf waarschijnlijk wel mijn randapperatuur gebruiken zoals externe HD-kaarten, monitor, muis, toetsenbord. Voor de rest mag alles vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier niet heel veel verstand van. Ik denk dat met name een sterke CPU en GPU belangrijk zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn er dingen die beter kunnen binnen het budget? Zijn er componenten in de lijst die niet goed samengaan? Ben ik nog wat vergeten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste taak van de pc is gamen. Ik speel vooral single player games, dus het hoeft niet geoptimaliseerd te zijn voor competitieve games, maar het moet games als Jedi: Survivor wel kunnen draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf waarschijnlijk wel mijn randapperatuur gebruiken zoals externe HD-kaarten, monitor, muis, toetsenbord. Voor de rest mag alles vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier niet heel veel verstand van. Ik denk dat met name een sterke CPU en GPU belangrijk zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zijn er dingen die beter kunnen binnen het budget? Zijn er componenten in de lijst die niet goed samengaan? Ben ik nog wat vergeten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 306,- | € 306,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 393,50 | € 393,50 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte Aorus P850W | € 105,11 | € 105,11 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 56,43 | € 56,43 |
| Totaal | € 1.083,84 | |||