In mijn woning zit een Duco WTW installatie van het type Energy Comfort. Deze heeft de mogelijkheid van het koppelen van CO2 sensoren. Nu zijn die CO2 censoren qua stroomvoorziening alleen op 220V te verkrijgen voor montage op een vast netspanning punt. De sensor zelf kan wel draadloos werken. Zie bijvoorbeeld:
Duco: Bedieningen & Ruimtesensoren
Wat staat in de installatie handleiding:
Plaats de bedieningsschakelaar in een storingsvrije omgeving, zodat het RF-signaal goed kan uitgestuurd/ontvangen worden. Verbind de netspanningskabels met de reeds aanwezige voedingskabels van de component d.m.v. lasklemmen (niet meegeleverd).
Nu zoek ik eigenlijk een manier om die sensor mobiel te maken, d.w.z. dat ik hem e.v.t. ook in een andere ruimte of plek kan gebruiken dan alleen een vast punt. Want o.a. al mijn netspanningspunten zitten laag, wat bediening last maakt.
Ik zou dus eigenlijk naar een oplossing waarbij ik losse netspanning stekker kan gebruiken met dezelfde montage sokkel met gaten en afmetingen voor zo'n sensor. Zodat ik de CO2 sensor los in elk stopcontact kan plaatsen. Het zou mooi zijn als zoiets zou bestaan, maar ik ben niet thuis in de terminologie van elektronica, dus ik heb geen idee of zoiets bestaat.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert