DisplayPort 2.1 of 1.4 kabel gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-03 07:52
Ik heb een vraag,

Ik heb binnenkort een PC met een uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI en een uitvoering: Samsung Odyssey G7 G70B 28" (LS28BG700EPXEN) Zwart dus ik kan straks gamen in zeer hoge resolutiesd (4K 144Hz).

Ik heb thuis een DisplayPort 1.4 kabel liggen die ik kan gebruiken maar ik vraag me af of ik deze moet vervangen door een DisplayPort 2.1 kabel.

Een verkoper in de winkel verzekerde mij ervan dat dit echt niet nodig is maar aangezien de uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI wel een 2.1 poort heeft vraag ik me af of het toch niet beter is de kabel te vervangen.

Ga ik er iets van merken of is het echt niet nodig?

Beste antwoord (via reapor op 06-05-2023 16:00)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Zolang je op 4k 144hz herz blijft heb je niet zoveel aan de extra bandbreedte van dp2.1. Dus volgens mij kan je gewoon bij 1.4 blijven. Als ik je gelinkte scherm opzoek dan staat bij specs trouwens dat deze dp1.4 heeft, geen dp2.1, dus dan heb je al helemaal niks aan een nieuwe 2.1 kabel.

Ik zou gewoon bij je huidige kabel blijven. Mocht je issues krijgen (wat ik niet verwacht) kan je altijd nog een nieuwe kabel aanschaffen en als futureproof dan direct voor een 2.1 kabel gaan. Maar nodig heb je het nu niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
Zolang je op 4k 144hz herz blijft heb je niet zoveel aan de extra bandbreedte van dp2.1. Dus volgens mij kan je gewoon bij 1.4 blijven. Als ik je gelinkte scherm opzoek dan staat bij specs trouwens dat deze dp1.4 heeft, geen dp2.1, dus dan heb je al helemaal niks aan een nieuwe 2.1 kabel.

Ik zou gewoon bij je huidige kabel blijven. Mocht je issues krijgen (wat ik niet verwacht) kan je altijd nog een nieuwe kabel aanschaffen en als futureproof dan direct voor een 2.1 kabel gaan. Maar nodig heb je het nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-03 07:52
Super bedankt.

Ik dacht dat de monitor wel 2.1 had maar ik had verkeerd gekeken (dat was HDMI).